Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Mortiscia80 skrev 2022-09-06 17:41:47 följande:
    I know ya love my cookin' ;)
    Freddie K skrev 2022-09-06 16:46:20 följande:

Jag vill adressera en sak. Jag har märkt att det är någon som gör tummen upp på de flesta av inläggen jag skriver på senare tid. Det är lite kul, men jag skulle gärna vilja veta vem den personen är.

Någon gång är det jag, men inte på alla i den här tråden, så det finns fler bakom tummarna :) 
    Yes, goodloooking. I sure do love your cooking.

Aha, så du och Ingenpsykolog är de skyldiga? Tungan ute
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-06 18:05:28 följande:
    Du är bra på att skriva på ett sätt som inle lämnar läsaren oberörd. Jag ser fram emot att lära känna dig och Torsten bättre! {#emotions_dlg.flower}
    Tack för de snälla orden! {#emotions_dlg.flower}. Jo, Torsten brukar dyka upp här ibland. Jag har till och med gjort en film med honom. GladSkäms.
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-06 22:29:43 följande:

Efter dusch och första hårtvätt sedan senaste operationen för en månad sedan bäddade jag med rena sängkläder. Lila fleece, ett av mina favoriter. 

Sedan blev det middag, och nu ska jag se Beck - Döden i Samarra på tv 4 play. Insåg idag att jag höll på att missa att se den. Jag såg de två första filmerna i säsong 7 för några veckor sedan, men höll på att missa tredje filmen som tas bort imorgon. 

En fråga om Torsten: Freddie,  hur håller du reda på din dammtuss, är han en gigantisk tuss som vuxit till sig under flera år, eller flyger han omkring lite som han vill? Han ter sig inte som en figur som låter någon bestämma var han ska hålla hus eller lyssnar på direktiv. FlörtSolig

Torsten har lite svårt att lyssna på mig ibland. Han är en fri själ, men han lyssnar nog mer på Elvira. Det är hans flickvän och de har hängt ihop ett tag. .
  • Freddie K

Jag vill bo i en sko för där kan jag få lugn och ro.

Jag vill inte bo i en hatt för då får jag fnatt.

Yo!

• Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-07 06:51:08 följande:
    Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp! SoligSkrattande
    Haha, ja, den är bra! Solig
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-07 08:39:48 följande:
    Haha det verkar så :D
    Jag får väl tacka och buga då! .
  • Freddie K
    Antigone skrev 2022-09-07 10:13:27 följande:
    Tror jag är skyldig till en tredjedel också! Om jag tycker någonting du skriver är bra eller kul, men inte hinner svara, då brukar det bli tummen upp Glad
    Aha, då vet jag i alla fall vilka som är de skyldiga! Glad
  • Freddie K

För att parafrasera Eric Cartman:" I'm melting away!"

• Freddie K

Jag kom på en sak: Jag har levt halva mitt liv. Hur sad är inte det? Jovisst, jag har kommit en bit på väg, men jag är långt ifrån där jag vill vara!

• Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-07 19:23:46 följande:
    Hur räknade du ut det? Är du över 60 år? För människor lever ju längre och längre. Du skulle ju kunna vara en av de som hinner passera 100 årsstreckwt med god marginal.

Och apropå ålder och hur olika personer tänker. Jag har alltid, ända sedan jag var liten, tolkat begreppet "medelålders" som en person som passerat 50-strecket.

Många verkar resonera som att när man passerar medelåldern är resten av livet mest en slutspurt mot den oundvikliga döden. Och även om jag är medveten om att det kan tolkas på många olika sätt känns det tragiskt, inte minst du jag genom att hänga i olika trådar på Familjeliv insett att väldigt många här anser att begreppet syftar på personer i åldersspannet 35-40.

Jag inser att min tolkning snarare är en glädjekalkyl, om man använder det i meningen "halva livet har passerat", så antagligen är det väl jag som använder det fel. Å andra sidan var min gammelmormor mer eller mindre frisk tills hon drabbades av blindtarmsinflammation när hon var 96. Hon klarade operationen utan problem,  men dog några veckor senare av blodförgiftning då de råkade glömma en operationstid i buken när de sydde ihop henne. Både mormor och morfar dog av cancer när de var 91 år, farmor och farfar dog av kanter vid 70 respektive 80 år. Mina föräldrar är piggare än jag trots att de passerat 75.

Så, när är man "medelålders" enligt er? Jag räknar mig inte som medelålders än, och jag fyller 48 i mitten av november. 

Å andra sidan tycker jag att textraden "Age is just a number, don't you stop having fun" i den här gamla favoritlåten är väldigt sann.

Eftersom jag ju lever med en rad olika kroniska sjukdomar, så pendlar min dagsform rejält från dag till dag. När någon frågar efter min ålder brukar jag ofta svara "enligt mitt leg är jag 47, men i verkligheten pendlar jag mellan 5 och 95 år beroende på dagsform, tillfälle och umgänge".
    Jag blir 40 nästa år. Så jag räknade ut att jag har levt halva mitt liv. :-P.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.