• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    *Snubblar in till:* E-Type-Angels crying.
  • Litenmenhård

Nu har jag sett dagens avsnitt. Det börjar bli spännande!

En fråga bara: Hur i hela friden kunde den lilla hunden bajsa ut den stora kolbiten?

• Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-09 07:08:32 följande:
    Låter jätteintressant, synd att det är blockerat utomlands. Men det ska ligga kvar nästan ett år, så jag kan se det nästa gång jag åker hem.
    Jag har ett vagt minne av att man ska kunna dela skärm med varandra via Skype (?), så om du har en kompis som bor i Sverige borde den kunna spela upp åt dig på det sättet :) Och tyvärr inte kunna använda sin dator under tiden förstås.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-09 08:43:13 följande:

Nu har jag sett dagens avsnitt. Det börjar bli spännande!

En fråga bara: Hur i hela friden kunde den lilla hunden bajsa ut den stora kolbiten?

Det undrar vi alla.

Samt hur hunden kunde överleva infattad stor kolbit i mag- och tarmkanalen, samt varför Rasmus Troedsson har med sig laxermedel för hundar. Samt varför flaskans kork är av vitt gummi.

Och slutligen - hur kan Rakel skriva så rasande snabbt med en resevoarpenna? Alltså, det går inte, det skulle bli stora plumpar överallt.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-09 09:22:31 följande:

Jag har ett vagt minne av att man ska kunna dela skärm med varandra via Skype (?), så om du har en kompis som bor i Sverige borde den kunna spela upp åt dig på det sättet :) Och tyvärr inte kunna använda sin dator under tiden förstås.

Tror det är enklare att bara vänta tills jag kan åka hem igen

Och en dag kan jag det, och efter havererat bröllop, 1-årsfest för sonen på distans och nya, idiotiska reglerna här i landet - då går tolv timmar på fraktfärjan från Liepaja och hem som en dans
  • Disa35

Är för övrigt helt övertygad om att om de som drabbades av Spanska sjukan hade kunnat se oss och vår situation, då hade domen inte varit nådig:

Vi har sjukvård i världsklass, och den är nästintill gratis.

Vi har en pandemi, absolut, men vi vet var den kommer ifrån, hur viruset ser ut och är uppbyggt, vi har vaccin på gång och vi vet, kliniskt, hur vi ska skydda oss själva och andra.

Vi har alla tekniska möjligheter att hålla kontakt i jul - dygnet runt om vi så önskar.

Det enda våra myndigheter vill är att vi inte träffas som vanligt - och den lilla enkla saken verkar många ha otroligt svårt för.

Jag tror att om de som drabbades av Spanskan, - där ibland hela familjer strök med - om de hade kunnat se oss hade de flatskrattat. Och trott att vi var mindre begåvade hela bunten.

• Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-09 09:59:34 följande:
    Det undrar vi alla.

Samt hur hunden kunde överleva infattad stor kolbit i mag- och tarmkanalen, samt varför Rasmus Troedsson har med sig laxermedel för hundar. Samt varför flaskans kork är av vitt gummi.

Och slutligen - hur kan Rakel skriva så rasande snabbt med en resevoarpenna? Alltså, det går inte, det skulle bli stora plumpar överallt.
    Ja, det är många frågetecken som behöver rätas ut.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-09 10:34:30 följande:

Ja, det är många frågetecken som behöver rätas ut.

Jag hoppas, bror, att du är okej med att jag delar med mig av personliga funderingar i din tråd.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-09 10:41:04 följande:
    Jag hoppas, bror, att du är okej med att jag delar med mig av personliga funderingar i din tråd.
    Ja, absolut! . Det är ju det den är till för.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-09 10:42:13 följande:

Ja, absolut! . Det är ju det den är till för.

Det tackar jag för, även om mina tankar inte alltid är positiva.

Som den här; en gång ska jag berätta för min son om den första krigsjulen i första världskriget.

När soldaterna la ner sina vapen, och stod och sjöng "Stilla natt" på varsin sida om fronten (och sedan kom krigandet inte igång igen förrän i januari).
Svar på tråden Här är vi alla vänner.