• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-08 11:39:00 följande:

Åh tro mig, trots att jag har viss oro för biverkningar så kommer jag med största sannolikhet att vaccinera mig för det känns inte som man har något annat val. Ingen vet vem som kommer att ligga på iva om man blir sjuk (eller värre!) och de vacciner som kommer ut nu verkar ändå ha en gedigen vetenskaplig grund så alternativet är tusen gånger värre. Det vaccinet som gav narkolepsi har väl inga som helst likheter med de här heller, två helt skilda saker. Nej, det säkraste är att vaccinera sig, för sin egen och andras skull.

Apropå, det verkar spännande med tanken på drive through-vaccinering! :D

Nu blir jag en aning långrandig:

Har ingenting emot drive-through, det rör sig om en intramuskulär injektion som man lär sig sätta på fem minuter.

Vaccinet mot Covid-19 är baserat på tjugo års forskning - det rör sig om ett Sars-virus, det man har gjort är att anpassa vaccinet efter dagens Sars-virus. Grunden för vaccinet finns redan.

Däremot är det aningen talande att Putin inte vågar bli vaccinerad av ryssarnas redan framtagna och effektiva vaccin.

Och smittskyddsläkaren i Blekinge blev glad över mitt uppmuntrande mejl
  • Cinnamonbun
    Mortiscia80 skrev 2020-12-08 11:07:02 följande:

Haha :D Ja den där Ulla ja... Och Andres... Jisses. Men jag tror inte de kommer dyka upp tyvärr, fast det vore ju roligt om de råkade springa på varandra på stan eller nåt och se vad som händer då!

Någon av dem kommer nog dyka upp... annars skulle hon inte prata så mycket om det tror jag.
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2020-12-08 12:00:37 följande:
    Någon av dem kommer nog dyka upp... annars skulle hon inte prata så mycket om det tror jag.
    Sant! :D
  • Litenmenhård

Jag hänger inte riktigt med vad som händer i världen så jag är tyst.

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-08 11:53:09 följande:

Har ingenting emot drive-through, det rör sig om en intramuskulär injektion som man lär sig sätta på fem minuter.

Vaccinet mot Covid-19 är baserat på tjugo års forskning - det rör sig om ett Sars-virus, det man har gjort är att anpassa vaccinet efter dagens Sars-virus. Grunden för vaccinet finns redan.

Däremot är det aningen talande att Putin inte vågar bli vaccinerad av ryssarnas redan framtagna och effektiva vaccin.

Nej det där Sputnik-vaccinet skulle jag inte heller spruta i mig ;) Kändes lite väl snabbt framtaget, och jag har inte läst någon information om hur det gått till heller.
  • Mortiscia80
    Vad skrev du förresten? :D
  • Cinnamonbun

Det har börjat en spännande dokumentärserie på SVT som heter Vaccinkrigarna där en reporter har infiltrerat antivaccinrörelsen. Ganska häpnadsväckande. Vet inte om du kan se den utomlands?
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-08 12:07:38 följande:

Nej det där Sputnik-vaccinet skulle jag inte heller spruta i mig ;) Kändes lite väl snabbt framtaget, och jag har inte läst någon information om hur det gått till heller.

Det vi vet, tack vare information från ITASS, är att tösen blev sjuk av vaccinet. Det vi vet, tack vare andra källor, är att Ryssland erbjöd Indien att ställa upp med sin befolkning som försökskaniner, och att Indien tackade nej. Samma erbjudande i Ukraina tackades det ja till.
    Mortiscia80 skrev 2020-12-08 12:08:13 följande:

Vad skrev du förresten? :D

Jag skrev ungefär detsamma som tidigare; håll ut, bry er inte om gnäll från självutnämnda experter, lita på blekingarna, de har större vett än så, ni gör ett strålande jobb. Ungefär så.
  • Disa35
    Cinnamonbun skrev 2020-12-08 12:09:06 följande:

Det har börjat en spännande dokumentärserie på SVT som heter Vaccinkrigarna där en reporter har infiltrerat antivaccinrörelsen. Ganska häpnadsväckande. Vet inte om du kan se den utomlands?

Nej, jag kan inte det, jag har försökt (snåla jävla Svt!).

Vad upptäcker de?
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-08 12:16:36 följande:
    Det vi vet, tack vare information från ITASS, är att tösen blev sjuk av vaccinet. Det vi vet, tack vare andra källor, är att Ryssland erbjöd Indien att ställa upp med sin befolkning som försökskaniner, och att Indien tackade nej. Samma erbjudande i Ukraina tackades det ja till

Jag skrev ungefär detsamma som tidigare; håll ut, bry er inte om gnäll från självutnämnda experter, lita på blekingarna, de har större vett än så, ni gör ett strålande jobb. Ungefär så.
    Ja men du jag blandade ju ihop damerna eftersom de kom från Blekinge båda två, jag trodde du hade mailat den där första. Jaja, så går det när man tänker fel x)

Fint gjort av dig iaf, de kan behöva lite uppmuntran :) Undrar hur många julkort Tegnell får i år :D Virtuella då, helst.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.