• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • fruitloop

Börjar tappa hoppet. Jag som var så himla säker igår och imorse. Men testet i eftermiddags var blankt, och nu på kvällen kom spottings (som jag brukar få några dagar innan mens, ialf sen senaste graviditeten).

Tar ett test imorgon och hoppas så innerligt att jag får väcka sambon med en underbar födelsedagspresent. Men chansen ser liten ut just nu...

• Undrandee

Någon som vet om ens mens uteblir en månad, kan man ändå få sin ÄL den månaden?

CD 38 för mig utan mens och fortsatt negativa tester!

• Wifey.
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-12 21:13:54 följande:

Funderar på att köpa testa tidigt test imorgon. Vilket märke skulle ni rekommendera? (Måste gå att köpa i affär, orkar inte vänta på leverans) är alltså bim-4 imorgon och vill ha ett test som kan mäta så tidigt :)

Har besökt flera olika apotek och de enda testa tidigt jag sett är clearblues och rsfu's. Andra märken får man nog beställa. Men rekommenderar isåfall clearblues. :)
  • MsPinnipeds
    Strangeness skrev 2020-05-11 14:54:04 följande:
    Tack!

Eller hur, det är så många olika bud :)

Min cykel varierar från 38 dagar, hade 72 dagar (med en dags uppehåll i mensen) till 27 dagar. Denna cykel får vi se hur lång den blir.

Förra månaden använde jag ClearBlue ägglossningstest.
    Nu har jag RFSU test.

Tempar ej, kanske man ska börja göra.

Jag har som äggvita just nu, igår och i förrgår var det mer klibbigt. 

Ja, litegranna faktiskt, tack :)
    Lite snopet bara när appen ändrade ÄL-dag när mensen sen kom.

Hur räknar du ut din ÄL? Vad använder du för tester?

Ursäkta det sena svaret. Gick på nattskiftet igår så varit lite utslagen :D

Oj ja det var oregelbundet. Du kan ta kontakt med vården när du har en oregelbunden cykeln eftersom det kan finnas något bakomliggande, men svårt att veta när man får tid hos dem i rådande situation. 

Personligen så gillar jag RFSUs ÄL-test bäst, jag gillar att följa min stegring enkelt. Clearblues använde jag ett tag, men det blev lite mycket pengar på dem eftersom vi är på vår 13:de månad nu så jag valde att sluta med dem. :)

Jag brukar få ÄL normalt på CD14-17 så jag brukar börja testa med ÄL-stickor på CD10-11 och fortsätter några dagar efter maxutslag för att vara säker. Mitt sekret är något jag följer i kombination med ÄL-stickorna. 

Hmm ja min app gör så med. Jag har NC men även om jag loggar mina positiva test så flyttar den ÄL till en annan dag där jag haft negativt test ändå trots att jag haft en markant tempökning vid positivt. Men jag försöker bara använda appen mer som stöd :)

Åhh Äggvita, det är bra :) 

Hur går det för dig? 

• MsPinnipeds
    Cheneyney skrev 2020-05-11 21:01:35 följande:
    Ja, känns lite peppande var gång man öppnar kylen, att snart, snart så ska det bannemig vara vår tur att fira! :)

Snart så vet du! Inga tecken på mens heller? Noll symptom kan ju vara ett symptom i sig :)

Skönt att hålla sig upptagen, då är bim snart här. Kommer du testa något mot helgen eller du håller dig?

Har ni barn sen innan förresten?

Ja det är galet. Känns som ett helt liv sedan, samtidigt som det känns som igår. Nu lever man bara 2 veckor i taget och längtar bara framåt hela tiden. Känns som det varit svårt att njuta av nuet på samma sett som förr. Har som tur är alltid fullt upp med jobb, sambo och häst. Hästen betyder något otroligt mycket och har hjälpt mot att gräva ner sig totalt.

Bra fråga. Jag ringde sjukhuset i mitten på mars, och då trodde hon jag pratade med att dem skulle klara att hålla vårdgarantin t.o.m. Men det innebär ju mitten på juni, och på sommaren stänger ju dem ner vad jag förstått det som. Sen kom ju dessutom corona vilket nog bromsat ner en del.

Jag är inställd, och hoppas verkligen, på att vi kommer in till hösten. Men man vet ju såklart aldrig.
    Åhh jag ska nog också hitta något vi kan fira med när dagen kommer :D 

Nej inga tecken på mens ännu, men jag märker oftast inte att min mens kommer förrän det runnit igenom någon stans o.O 
    I bästa fall får jag en redig molvärk några timmar innan. Jag gav mig på rosenrot för några månader sedan och då fick jag sån mensvärk att jag fick feber :/ 

Det är sant, så länge mensen inte kommit så finns ju hopp :) 

Åhh jag är så himla sugen att testa, men jag ska försöka hålla mig tills måndag. Jag har bara ett test hemma 

Nej inga barn. Har aldrig varit gravid innan heller (som jag vet något om)

Ja eller hur! Vi skulle egentligen rest i vintras var tanken men jag skulle ju i mitt huvud vara gravid då... Haha så dum man känner sig

Åhh vad härligt med häst! Då har du fullt upp med andra ord :) 

Aj då! Ja både corona och sommar gör ju att allt tar så mycket längre tid! Jag hoppas ni får en tid redan tidigt i höst för utredning förutsatt att ni såklart inte lyckas först själva! ;) 

När blir nästa ÄL ungefär?
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-05-12 22:18:47 följande:

Börjar tappa hoppet. Jag som var så himla säker igår och imorse. Men testet i eftermiddags var blankt, och nu på kvällen kom spottings (som jag brukar få några dagar innan mens, ialf sen senaste graviditeten).

Tar ett test imorgon och hoppas så innerligt att jag får väcka sambon med en underbar födelsedagspresent. Men chansen ser liten ut just nu...

Åh nej! Hoppas bara det var för utspädd urin igår...och att testet idag blir bästa presenten man kan få!!
  • Nykär15
    Fruberglund skrev 2020-05-12 21:03:49 följande:

Då är det inte bara jag iaf!

Jag vet faktiskt inte märke men inte omöjligt att det är testlagrets. Har fått dem av en vän som inte behövde längre. :)

Testlagrets har ingen text på det vita, mina är därifrån som du kan se på bilden :)
  • Mikkans
    Nykär15 skrev 2020-05-13 07:09:18 följande:

Dagens test! Tycker nog det är starkare?!

Mitt med testlagrets ser lika ut! Svagt men ett sträck!

• Nykär15
    Mikkans skrev 2020-05-13 07:40:30 följande:
    Mitt med testlagrets ser lika ut! Svagt men ett sträck!
    Ja kolla!! Spännande nu! Är så nervös att mötas av svagare test...dagarna segar sig fram när man vill se utveckling!