• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild

BMI är förövrigt ett trubbigt mått.  Då man inte tar hänsyn till muskler.

50% av unga tjejer i Norge var överviktiga trots normalt BMI. 

"Problemet med BMI är dock inte att det pekar ut väldigt muskulösa personer som överviktiga. Problemet med BMI är istället att det kommer att missa en väldig massa människor som är överviktiga när man ser till fettmassa men eftersom de har så lite muskler på kroppen så kommer deras BMI fortfarande att vara normalviktigt. En studie från unga tjejer i Norge som jag skrev om på Traningslara visade till exempel att omkring hälften (!!) av alla tjejer som är normalviktiga enligt BMI är överviktiga om du mäter deras fettmassa, 50 % av alla tjejer och kvinnor är överviktiga trots normalt BMI."

https://traningslara.se/normalt-bmi-fet-inuti/

Anonym (Paulina) skrev 2020-05-01 20:38:23 följande:

Nej jag är inte ute på tinder nu men jag var det för fem-sex år sedan då jag var singel. Jag hängde på olika dejtingsidor och jag reagerade på att många tjejer la upp bilder med filter och bilder tagna uppifrån i spegel. Killar gjorde likadant. Träffade min man på en dejtingsida. Det stämmer att jag ändrat livsstil och blivit mer bekväm.

Precis så är det.

De flesta tjejer har en eller två bilder på ansiktet och en massa filter så det nästan ser ut som en seriefigur. Alla rynkor som bortstrukna...
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 18:30:39 följande:

Näe,  de är snyggare och kändare förstås. 

Men en smal tjej är väl inte för mycket att begära när jag själv är smal ?

Att döma av din tråd har det varit det hittills men det kan ju bero på en hel massa saker och ändras antar jag. Själv attraheras jag mest av smala/mellanstora män och har inte haft problem att hitta någon hittills (trots att du rekommenderar mig viktnedgång). De brukar hitta mig och konstigt nog kan jag inte ens påminna mig att någon tjockis ens har stött på mig. Så jag tänker att bara för att en tjej är smal behöver hon ju inte ha smal man som ideal, eller hur?
    nénuphar skrev 2020-05-01 21:46:12 följande:

Att döma av din tråd har det varit det hittills men det kan ju bero på en hel massa saker och ändras antar jag. Själv attraheras jag mest av smala/mellanstora män och har inte haft problem att hitta någon hittills (trots att du rekommenderar mig viktnedgång). De brukar hitta mig och konstigt nog kan jag inte ens påminna mig att någon tjockis ens har stött på mig. Så jag tänker att bara för att en tjej är smal behöver hon ju inte ha smal man som ideal, eller hur?

Näe, såklart.

Finns väl tjejer som gillar pappa magar, muskelknuttar och benrangel. Men idealet är nog ändå en slank men muskulös kille...
    nénuphar skrev 2020-05-01 21:46:12 följande:

Näe, såklart.

Finns väl tjejer som gillar pappa magar, muskelknuttar och benrangel. Men idealet är nog ändå en slank men muskulös kille...
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 21:50:04 följande:

Näe, såklart.

Idealet ja kanske men de flesta, om de inte bara vill knulla, lägger större vikt vid personlighet, att mannen verkar trygg, lugn, har humor och är smart ( för egen del skulle det i och för sig gälla för enbart sex också).

Dessutom så har man sett, när man gjort studier, att kvinnor är mer ansiktsfokuserade medan män fokuserar ansiktet mer än kroppen när de vill ha något seriöst. Man ska kanske inte dra för höga växlar på det men mycket vi gör är biologiskt betingat så de med fejs på bild kanske just vill ha något mer seriöst?
  • Anonym (Nja)

Dejtat en hel del och TS har rätt i mycket är också irriterad på att man som kvinna inte kan visa en ärlig bild...Sen har jag också den här grejen att jag ??drar mig för lite äldre kvinnor tror TS har samma smak vi attraheras av en snygg ung vältränad kropp helt enkelt

• Anonym (Nja)

Dejtat en hel del och TS har rätt i mycket är också irriterad på att man som kvinna inte kan visa en ärlig bild...Sen har jag också den här grejen att jag ??drar mig för lite äldre kvinnor tror TS har samma smak vi attraheras av en snygg ung vältränad kropp helt enkelt

• nénuphar
    Anonym (Nja) skrev 2020-05-03 09:04:56 följande:

Och det är absolut inget fel i det. Felet är ju att ni tror att alla andra ska resonera likadant och ge er en innehållsförteckning för att ni inte ska bli besvikna. Var ärliga och skriv ut era krav på BMI och fit kropp i profilen så slipper fel fruntimmer ödsla tid på er och känna sig ratade sen. Eller som jag sa flera inlägg bort, svajpa endast på de som har helfigursbild.
    nénuphar skrev 2020-05-03 09:21:33 följande:

Och det är absolut inget fel i det. Felet är ju att ni tror att alla andra ska resonera likadant och ge er en innehållsförteckning för att ni inte ska bli besvikna. Var ärliga och skriv ut era krav på BMI och fit kropp i profilen så slipper fel fruntimmer ödsla tid på er och känna sig ratade sen. Eller som jag sa flera inlägg bort, svajpa endast på de som har helfigursbild.

Vikt och BMI är ett känsligt ämne för de flesta fruntimmer. Risken är att man missar de smala och och vältrimmade tjejerna också då. Det är samma med längdrav. Tidigare var det vanligt att kvinnor skrev ut sina längdkrav(180+ eller 185+) i profilen. Men de vill inte verka ytliga så nu ser jag det mer sällan. Man försöker fråga en bit in i konversationen istället.

Sen har ju majoriteten kvinnor ingen helkroppsbild. Då måste jag begränsa ändå mer... Det är det jag menar. Skulle alla kvinnor ha helkroppsbild så skulle det spara oss båda mera tid.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild