• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • nénuphar
    Anonym (Paulina) skrev 2020-05-01 08:29:15 följande:

Jo han verkar lite besatt av BMI och att det ska vara låg fettprocent. Men som sagt, titta dig omkring på människor i din omgivning. Både barn, tonåringar pch unga vuxna är småfeta idag. Och medelålders ser ofta ut som kvaddade grävlingar, småtjocka och med dålig hållning och dålig hy. Det kan inget löshår, brun utan sol eller botox i världen fixa.

Jag har aldrig påstått att övervikt inte finns. Jag själv skulle kunna gå ner ett par kilo utan tvekan men det finns liksom annat som är överordnat att gå runt och möta något slags kroppsideal för att någon annan ska vara glad. Ideal är en sak, norm en annan och verkligheten en.

Dålig hållning och dålig hy finns ju för övrigt lika mycket hos smala personer. Frågan är mer varför det är -eller om det ens är önskvärt- att det ska fixas. Men det är nog föremål för en helt annan tråd.
    nénuphar skrev 2020-05-01 08:39:49 följande:

Jag har aldrig påstått att övervikt inte finns. Jag själv skulle kunna gå ner ett par kilo utan tvekan men det finns liksom annat som är överordnat att gå runt och möta något slags kroppsideal för att någon annan ska vara glad. Ideal är en sak, norm en annan och verkligheten en.

Dålig hållning och dålig hy finns ju för övrigt lika mycket hos smala personer. Frågan är mer varför det är -eller om det ens är önskvärt- att det ska fixas. Men det är nog föremål för en helt annan tråd.

Skulle du inte själv må bra av att gå ner då? Tänk vad snyggt kläderna skulle sitta på dig om du gick ned?

Varför skulle du endast gå ned för andras skull? Du gör det väl mest för din egen skull...
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:14:58 följande:

Skulle du inte själv må bra av att gå ner då? Tänk vad snyggt kläderna skulle sitta på dig om du gick ned?

Varför skulle du endast gå ned för andras skull? Du gör det väl mest för din egen skull...

Jag mår bra nu så då måste det väl snarare vara för andras skull?
    nénuphar skrev 2020-05-01 11:29:21 följande:

Jag mår bra nu så då måste det väl snarare vara för andras skull?

Ja, men du skulle säkert må bättre av att inte behöva släpa på lika mycket vikt. Vikt som inte är till någon nytta.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:35:55 följande:

Ja, men du skulle säkert må bättre av att inte behöva släpa på lika mycket vikt. Vikt som inte är till någon nytta.

Tack för omtanken men har inga rörelseproblem. Du skulle säkert må bättre av att fokusera på dina egna problem istället för andras påhittade sådana. Tankar som inte är till någon nytta.
    nénuphar skrev 2020-05-01 11:49:25 följande:

Tack för omtanken men har inga rörelseproblem. Du skulle säkert må bättre av att fokusera på dina egna problem istället för andras påhittade sådana. Tankar som inte är till någon nytta.

Mitt problem är att jag inte hittar någon smal kvinna.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:55:55 följande:

Det tror jag inte att någon i tråden missat men vad gör du åt ditt problem?
    nénuphar skrev 2020-05-01 13:05:25 följande:

Det tror jag inte att någon i tråden missat men vad gör du åt ditt problem?

Swipar vidare på Tinder . Saknar dom helkroppsbild men ändå har ett smalt ansikte blir det höger swipe. Tydliga nyckelben kan vara ett bra tecken också. Googlar upp kvinnor med endast ansikte på bilderna. Hittar jag ingen helkroppsbild så snackar jag vidare och blir det dejt får jag hoppas att hon är smal i verkligheten...
  • Anonym (Hourglass)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:55:55 följande:

Ditt problem är att ingen smal kvinna vill ha dig. För du är spinkig och det är inte populärt med spinkiga män. Om du tränar blir du kraftigare och har större chans. Du konkurrerar ju med vältränade, stora manliga män och du är för liten.
    Anonym (Hourglass) skrev 2020-05-01 13:38:17 följande:

Ditt problem är att ingen smal kvinna vill ha dig. För du är spinkig och det är inte populärt med spinkiga män. Om du tränar blir du kraftigare och har större chans. Du konkurrerar ju med vältränade, stora manliga män och du är för liten.

En smal kvinna behöver inte en bodybuilder för att känna sig liten. Däremot så behöver mulliga och feta kvinnor det. Jag misstänker att du tillhör en av dessa kategorier?

Men absolut konkurrensen om smala kvinnor är trots det mycket hårdare.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild