• Asplövet18

Bim Juli 2020

Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

• Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Link92
    Loea skrev 2020-07-02 12:40:31 följande:
    Välkommen tillbaka! Tror jag känner igen ditt namn från typ december/januari trådar innan jag fick mitt missfall. Ibland kan det vara välbehövligt med en pause. Känner att jag lätt är inne och kollar bra mycket oftare än vad jag borde i olika trådar här och i premom appen. Det är ju inte som om det hänt något nytt men jag vill typ kika igen, tänka i huvudet framåt och liksom planera. Men sen är jag inne en halvtimme senare och analyserar samma skit igen och igen. Gör att tiden går långsammare tror jag.

Jag har väldigt fysisk ÄL. Ju mer ont det gör desto mer utslag ger det på ÄL-test. För mig brukar det börja mola flera dagar innan för att sen liksom eskalerar. Det kanske är ett gott tecken om det känns annorlunda än vad det brukar göra? :)

Testar du med stickor? Kan rekommendera bidrottninggele om du vill ha starkare ÄL.
    Tack! Ja jag känner igen ditt namn också, både roligt och tråkigt att känna igen namn från så långt tillbaka. Beklagar missfallet, så tråkigt för er :(

Okej! Ska ta ett ÄL-test när jag kommer hem från jobbet också, se om det blivit någon skillnad från imorse, det borde som sagt vara dags vilken dag som helst :)

Ja, testar med stickor! Intressant med bidrottninggelé, ska läsa på lite om det!
  • Amidina
    Link92 skrev 2020-07-02 15:41:22 följande:
    Ja jag tempar! Har alltid ägglossning CD14-17 så det borde ske när som helst :) Värken har gått över nu men mår riktigt illa idag, kanske är det ÄL-symptom, eller så är bara hela kroppen redo för semester..
    Kalas, här brukar det bli 14-16. :D
    Kan ju kanske vara en kombo, får du gå snart eller? ;) Passa på att vara ute i solen lite extra, D-vitamin är superbra för våra små ägg!
  • Link92
    Amidina skrev 2020-07-02 15:53:55 följande:

Kalas, här brukar det bli 14-16. :D

Kan ju kanske vara en kombo, får du gå snart eller? ;) Passa på att vara ute i solen lite extra, D-vitamin är superbra för våra små ägg!

En vecka till dessvärre!

Jo jag vet, men vi har bara moln och regn i prognosen framöver... Får ta några extra D-vitaminpiller närmsta dagarna :) Äter du några tillskott?
  • Amidina
    Link92 skrev 2020-07-02 19:34:29 följande:
    En vecka till dessvärre!

Jo jag vet, men vi har bara moln och regn i prognosen framöver... Får ta några extra D-vitaminpiller närmsta dagarna :) Äter du några tillskott?
    Ugh, får hoppas den går fort så du kan få njuta av lite sommar. Får lägga in en beställning om fint väder lagom tills dess också. ;P

Jodå, jag tar B-vitaminmix, selen, zink, Omega3, magnesium, och mer sporadiskt även järn, C-vitamin och jod, och en fisluktande tablett med ämnen från kålväxter (ska visst hjälpa mot endometrios). :P Vintertid även D-vitamin såklart!
    Tog rejält med blodprover för ett par år sen (och även uppföljande) för att se exakt vad jag har brist på, mest för att inte slösa pengar på tillskott jag inte behöver eller göra nåt värre. :)
    Du då?
  • Loea
    Link92 skrev 2020-07-02 15:44:35 följande:

Tack! Ja jag känner igen ditt namn också, både roligt och tråkigt att känna igen namn från så långt tillbaka. Beklagar missfallet, så tråkigt för er :(

Okej! Ska ta ett ÄL-test när jag kommer hem från jobbet också, se om det blivit någon skillnad från imorse, det borde som sagt vara dags vilken dag som helst :)

Ja, testar med stickor! Intressant med bidrottninggelé, ska läsa på lite om det!

Ja visst är det. Hoppas vi får positiva besked båda två snart.

Hur såg testet ut? Verkar det gå åt rätt håll? :) tiden går verkligen så långsamt när man väntar på ÄL och sen bim. Har ni funderat på att gå och få någon utredning och så?
  • Anonym (Plussat?)

Jag behöver hjälp att analysera ett tidigt test. Köpte ett från clearblue som man kan använda 6 dagar innan beräknad mens. Idag är det 2 dagar till BIM. Imorse gjorde jag ett test direkt jag vaknade första toalettbesöket eftersom vi ska iväg på semester över helgen med vänner. Det visade inget. La ner det i lådan för att ta med det ner senare och slänga. Ett par timmar senare hittar jag testet när jag ska sminka mig och då syns det något svaaagt. Vad tror ni? Kan det det bli plus senare eller är det helt missvisande? Någon med erfarenhet? ????

• Link92
    Amidina skrev 2020-07-02 19:42:07 följande:
    Ugh, får hoppas den går fort så du kan få njuta av lite sommar. Får lägga in en beställning om fint väder lagom tills dess också. ;P

Jodå, jag tar B-vitaminmix, selen, zink, Omega3, magnesium, och mer sporadiskt även järn, C-vitamin och jod, och en fisluktande tablett med ämnen från kålväxter (ska visst hjälpa mot endometrios). :P Vintertid även D-vitamin såklart!
    Tog rejält med blodprover för ett par år sen (och även uppföljande) för att se exakt vad jag har brist på, mest för att inte slösa pengar på tillskott jag inte behöver eller göra nåt värre. :)
    Du då?
    Ja, en vanlig multivitamin för kvinnor, omega3, extra folsyra/folat och D-vitamin inför ÄL. Järn sporadiskt. Så inget extraordinärt :)
  • Trio2021

Måste ändra bim pga senare ägglossning!

BIM JULI

1/7

2/7

3/7 soff92

4/7 Anonym(Längtar efter bebis)

5/7 Sanal1, Jenzia, Apoapo

6/7 Ann3h

7/7

8/7

9/7

10/7

11/7

12/7 Lillahjärtat2020

13/7 Loea

14/7

15/7

16/7

17/7 Link92

18/7 Emm94

19/7 Trio2021

20/7

21/7

22/7 Anga

23/7 hallonoj, barnlängtan

24/7

25/7

26/7

27/7 apan95

28/7

29/7

30/7

31/7 asplövet18

• Link92
    Loea skrev 2020-07-02 21:30:23 följande:
    Ja visst är det. Hoppas vi får positiva besked båda två snart.

Hur såg testet ut? Verkar det gå åt rätt håll? :) tiden går verkligen så långsamt när man väntar på ÄL och sen bim. Har ni funderat på att gå och få någon utredning och så?
    Ja verkligen, nu är det dags tycker jag!

Nja, oförändrat. Antingen har jag missat toppen eller så blir det senare ÄL än vanligt. Temperaturen har inte höjts nog för att misstänka att den redan skett, så får snällt vänta. Jag har missat hur du ligger till, väntar ni på BIM nu?

Ja det har vi, jag hörde faktiskt av mig till barnlöshetsmottagningen i min region igår för att säkerställa en tid i augusti men fick bara ett autosvar om att kliniken öppnar igen 17/8. Kändes sådär att man inte kunde boka in sig redan nu, nästa period för utredning startar i januari, så vi vill ju få plats i höst för att slippa vänta mer. Jag har alltid misstänkt att jag ska ha svårt att få barn men har senaste året följt min cykel noga och den håller sig snällt 28-30 dagar med bra tempskift runt ÄL. Men skulle vara skönt att reda ut, särskilt mannen, vi har gjort några hemtest på honom och det verkar inte vara katastrof men han får heller inte toppresultat på simmarna. Vet inte riktigt hur bra de där testen är heller. Jag försöker få honom att sluta med koffein nu och ta lite mer tillskott men det är trögjobbat!
Svar på tråden Bim Juli 2020