• Asplövet18

Bim Juli 2020

Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

• Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Amidina
    Link92 skrev 2020-07-03 11:15:50 följande:
    Ja verkligen, nu är det dags tycker jag!

Nja, oförändrat. Antingen har jag missat toppen eller så blir det senare ÄL än vanligt. Temperaturen har inte höjts nog för att misstänka att den redan skett, så får snällt vänta. Jag har missat hur du ligger till, väntar ni på BIM nu?

Ja det har vi, jag hörde faktiskt av mig till barnlöshetsmottagningen i min region igår för att säkerställa en tid i augusti men fick bara ett autosvar om att kliniken öppnar igen 17/8. Kändes sådär att man inte kunde boka in sig redan nu, nästa period för utredning startar i januari, så vi vill ju få plats i höst för att slippa vänta mer. Jag har alltid misstänkt att jag ska ha svårt att få barn men har senaste året följt min cykel noga och den håller sig snällt 28-30 dagar med bra tempskift runt ÄL. Men skulle vara skönt att reda ut, särskilt mannen, vi har gjort några hemtest på honom och det verkar inte vara katastrof men han får heller inte toppresultat på simmarna. Vet inte riktigt hur bra de där testen är heller. Jag försöker få honom att sluta med koffein nu och ta lite mer tillskott men det är trögjobbat!
    Ville bara klämma in angående de där hemtesten för mannen, vi gjorde ett sånt med min karl vilket visade på bra resultat, men när vi sen fick gjort ordentligt på labb så låg han en bit under normal. :( Så jag ger inte alls mycket för de där.
  • Amidina
    Anonym (Plussat?) skrev 2020-07-03 10:02:13 följande:

Jag behöver hjälp att analysera ett tidigt test. Köpte ett från clearblue som man kan använda 6 dagar innan beräknad mens. Idag är det 2 dagar till BIM. Imorse gjorde jag ett test direkt jag vaknade första toalettbesöket eftersom vi ska iväg på semester över helgen med vänner. Det visade inget. La ner det i lådan för att ta med det ner senare och slänga. Ett par timmar senare hittar jag testet när jag ska sminka mig och då syns det något svaaagt. Vad tror ni? Kan det det bli plus senare eller är det helt missvisande? Någon med erfarenhet? ??

Alltså, det syns nåt litet MEN om det gått flera timmar så hade jag inte litat på det tyvärr. Har själv varit med om att det ändras efter några timmar trots att det var negativt. De brukar ju skriva att man inte ska titta efter resultat senare än 5-10min typ.
  • Link92
    Amidina skrev 2020-07-03 13:09:15 följande:
    Ville bara klämma in angående de där hemtesten för mannen, vi gjorde ett sånt med min karl vilket visade på bra resultat, men när vi sen fick gjort ordentligt på labb så låg han en bit under normal. :( Så jag ger inte alls mycket för de där.
    Nej det var det jag misstänkte. Jaså, ni har gjort utredning? Jag har tusen frågor om det är okej haha! Gjorde ni det via er region eller privat? Blev ni bra bemötta? Tog det lång tid?
  • Amidina
    Link92 skrev 2020-07-03 13:40:43 följande:
    Nej det var det jag misstänkte. Jaså, ni har gjort utredning? Jag har tusen frågor om det är okej haha! Gjorde ni det via er region eller privat? Blev ni bra bemötta? Tog det lång tid?
    Fråga på! :D

Ja, vi sökte hjälp för 2 år sen, lång resa senare med flera klinikbyten så är den klar nu. :P Men min gubbe fick göra 2 spermietest på RMC i Malmö, med ungefär 6 månaders mellanrum förra året (och lyckades på egen hand 3-dubbla antalet spermier under den tiden!).
    Vi fick remiss från gyn på sjukhuset i Kristianstad, och det tog ett par månader innan vi blev kallade till Malmö men sen gick det fort väl där.
    Överlag så var de rätt trevliga, men jag upplevde att de inte riktigt lyssnade på oss. Det blev fel i kommunikationen och vi blev nekade den fulla utredningen vi hade rätt till tyvärr. Sååå vi tackade för oss och bytte till den gyn jag har nu som är privat och har sett till så att vi började från början med allt, och fick med det som missats. :) I annat fall hade vi slussats in på IVF direkt, något som eventuellt kan påverka mig väldigt negativt eftersom min endometrios reagerar starkt på hormonstimulering, och jag vill åtminstone få en chans att testa de snällare alternativen först.
  • Anonym (Plussat?)

Får göra ett nytt test på söndag på beräknat BIM och hålla tummarna ????

• Anonym (Barnlängtan)

Snart äl och dags för nästa försök. Har förberett väl och när man ser allt samlat så börjar man tänka på hur mkt pengar man lagt på det här utan att det lett till något resultat.

Någon mer som är lika tokig som jag i tester?
  • Ann3h

Bim -3 knappt någon symtom. Haft extremt känslig näsa idag, höll på kräkas i bilen när vi hämtat pizza för sambon hade beställt en med räkor på. Aldrig något jag reagerat på förut *haha*. Och trippen till återvinningen ska vi inte ens tala om *blää*.

Mina ömma bröst och pms lyser med sin frånvaro...

Hoppas på att det är något som växer istället för att kroppen spelar ett spratt. :)

Hur går det för er andra?

• Loea
    Link92 skrev 2020-07-03 11:15:50 följande:

Ja verkligen, nu är det dags tycker jag!

Nja, oförändrat. Antingen har jag missat toppen eller så blir det senare ÄL än vanligt. Temperaturen har inte höjts nog för att misstänka att den redan skett, så får snällt vänta. Jag har missat hur du ligger till, väntar ni på BIM nu?

Ja det har vi, jag hörde faktiskt av mig till barnlöshetsmottagningen i min region igår för att säkerställa en tid i augusti men fick bara ett autosvar om att kliniken öppnar igen 17/8. Kändes sådär att man inte kunde boka in sig redan nu, nästa period för utredning startar i januari, så vi vill ju få plats i höst för att slippa vänta mer. Jag har alltid misstänkt att jag ska ha svårt att få barn men har senaste året följt min cykel noga och den håller sig snällt 28-30 dagar med bra tempskift runt ÄL. Men skulle vara skönt att reda ut, särskilt mannen, vi har gjort några hemtest på honom och det verkar inte vara katastrof men han får heller inte toppresultat på simmarna. Vet inte riktigt hur bra de där testen är heller. Jag försöker få honom att sluta med koffein nu och ta lite mer tillskott men det är trögjobbat!

Då kommer säkert ÄL lite senare än vanligt! Ja är på ÄL+5 nu och följer upp i appen med att skriva ner symptom osv. Inget har ju ens fäst än men känner så mycket fysiskt i det området från ungefär en vecka innan ÄL till mensens första dagar. Det är väldigt stor del av månaden som går år till att känna massa.

Nej vad segt, hoppas dom är snabba i augusti när dom öppnar igen och skriver in er direkt. Väntan är ju så lång. Då kan ni ju använda tiden och testa olika metoder kanske? Typ bidrottninggele eller bisolvonmetoden. Håller ändå tummarna att det kommer en fin och stark ÄL i dagar för dig!
  • Loea
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-03 18:38:35 följande:

Snart äl och dags för nästa försök. Har förberett väl och när man ser allt samlat så börjar man tänka på hur mkt pengar man lagt på det här utan att det lett till något resultat.

Någon mer som är lika tokig som jag i tester?

Haha ÄL-tycker jag verkligen inte är något waste, det är en investering ;). Famla i blindo i flera månader endast genom att känna efter eller kolla på sekretet (har visat sig vara väldigt individuellt och inte alls något man kan gå efter oftast) är bara att slösa med tid.

Sen beror det väl på om man börjar testa gravtest vid ÄL+8 typ, då blir det mycket pengar i sjön tyvärr.. Var ju någon en tidigare månad som fick ett spöksteck så tidigt och då börjar man ju hoppas även om man vet att det är osäkert. Så det enda man kan få om man testar för tidigt är ju blankt eller spök, bättre att spara på slantarna och psyket och testa när det faktiskt är troligt att det syns.
  • Anga

Vad tror ni om det här äl testet? Nästan blankt igår vid 15 och idag vid 9.30 fick jag det här. Lite dålig på äl testande. Min fråga är när ska jag testa igen? Idag eller imorgon?

Svar på tråden Bim Juli 2020