• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Vemvetintejag

Jag är SÅ glad för jag fick peak idag på äl-test. Första gången jag fått det! Nu håller jag tummarna att det går vägen. :D

• hartassen
    prinsessan15 skrev 2020-07-04 18:48:05 följande:

Åh vad kul! Grattis!! Det väcker ju lite hopp, men tidigare graviditeter har jag typ inte känt något innan vecka 6 :(

Tack :) Nej, men graviditeter kan ju vara väldigt olika. Jag har ett barn sedan innan och vid den graviditeten hade jag inga symptom och misstänkte inte att jag inte att jag var gravid förrän flera dagar efter utebliven mens. Kände inget ont i magen senare heller, bara illamående och ömma bröst. Denna gången ingen känsla i brösten alls (än), utan bara mensvärk, plus lite knottror på brösten som jag inte fick förrän långt senare i förra graviditeten!
  • chariots

Plussade svagt i onsdags, starkare i torsdags och digitalt sa gravid 1-2 igår men idag är RFSU stickorna svagare.. är hoppet ute tro?

Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • Msofie
    chariots skrev 2020-07-04 20:01:35 följande:

Plussade svagt i onsdags, starkare i torsdags och digitalt sa gravid 1-2 igår men idag är RFSU stickorna svagare.. är hoppet ute tro?

Ta mig inte på orden, men hört ganska mycket dåligt om RFSU stickorna. Kanske ta ett CB digitalt om några dagar och se om perioden förflyttar sig?
  • Msofie

Ni som har kommande BIM, hur tidigt tänker ni testa? Är på BIM -7 nu och känner att det "drar" i livmodern och mina bröstvårtor gör ont. Jag har beställt ett testa tidigt test, men är rädd för att jag ska ta för tidigt och att det därför ändå kommer va osäkert. Hade planerat att vänta till BIM -2. Hur tänker ni?

• lingonrisig
    Msofie skrev 2020-07-04 22:10:16 följande:

Ni som har kommande BIM, hur tidigt tänker ni testa? Är på BIM -7 nu och känner att det "drar" i livmodern och mina bröstvårtor gör ont. Jag har beställt ett testa tidigt test, men är rädd för att jag ska ta för tidigt och att det därför ändå kommer va osäkert. Hade planerat att vänta till BIM -2. Hur tänker ni?

Jag gillar att vänta till äl+10 för det är då jag senast brukar ha en tempdipp om jag ska ha mens. Så om tempen är hög imorgon tänker jag nog testa. Har dock mensvärk nu idag så tror nog snarare på mens tyvärr. Generellt brukar det klia i fingrarna att testa men jag blir så förvirrad av otydliga test så hellre vänta lite extra om jag kan.
  • SpändFörväntan
    studerade skrev 2020-07-04 17:28:36 följande:

Grav december 19 ma som blev utdragen och slutade i skrapning i maj. Första ej planerat men välkommet. Nu är de planerat att vi vill. Sista mens 16 juni ca 23-26 dagars cykel. Jag har tre ban 10,15 och 16. Sambon har bara mina huliganer och nu vill vi utöka vår familj. Har tagit bidrottning gelé och har symptom från ca ÄL + 3-4 med mensvärk, ömma bröstvårtor, synliga körtlar Montgomery? Samt illamående på morgonen. Nu rusat och köpt tidigt grav test. Kan inte hålla mig, så testar imorgon ???? bara 50% att de visade 4 dagar innan mens och imorgon är de ca 5 dagar men vill verkligen

Hoppas på plus för dig imorgon :)

Jag hoppas också på ett fjärde barn (mitt fjärde, sambons första).
  • Amidina

Jag väntar nog till BIM den här gången faktiskt, har blivit besviken lite för många gånger förr när jag testat innan, och vill spara på de få test jag har kvar.

BIM -7 brukar inte ge positivt utom i väldigt ovanliga fall, även om det har tagit sig. Jag hade nog väntat några dagar till iaf om jag vore du. :) Även om man klättrar på väggarna sen ÄL.. ;)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk

Jag har BIM en dag efter dig.
    Mina bröstvårtor började ömma igår och även idag.. men tycker det borde vara för tidigt för att få grav.symptom? Eller? När hade du din äl?
    Jag har haft så många månader av hopp och många testa tidigt och sen så när det är negativt har man ändå hoppet kvar att det kanske var för tidigt.. så denna månaden vågar jag inte förvänta mig något så min plan är att bara invänta mensen(men hoppas ändå att den inte kommer) och testar ifall den då inte dyker upp.. Men att testa med ett testa tidigt på bim -2 låter väl sunt, det bör ju verkligen visa ett "rätt" svar liksom :)
    håller tummarna för oss <3
  • Norrlänning86

Vi började syskonförsök i juni månad och idag kom mensen. Så nu hoppas vi på ett + i juli! Vi har två barn sen tidigare. :)

Svar på tråden BIM juli 2020