BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Vilket bra tålamod! Tror det skulle synas väldigt starkt om bara två dagar men det är jag det hehe..
Grejen är den att jag testade för 1 vecka sedan och fick svagt plus då oxå,antingen var det spökstreck eftersom att det inte har ökat något i styrka.
Kroppen spelar nog mig ett spratt bara.
Jag slutade med p piller tvärt den 11/6 pga mellanblödningar.då hade jag blödit 11 dagar redan. Tanken var att låta kroppen blöda ut för att sedan börja med pillerna igen. Men började aldrig igen.
Jag tror att jag hade äl kring 25-27/6. (Enligt mina flytningar)
Sen fick jag som lite blod/rosa flytningar 29/6 på morgonen. Efter det har jag mått extremt illa,haft molvärk till och från och väldigt konstig känsla i brösten och nedre delen av magen.
Jag tror inte att jag är gravid,hur stor är chansen liksom? Oskyddat sex 1 gång (25/6) haha.
men så länge mensen lyser med sin frånvaro har jag hoppet uppe :)
Det visar sig på fredag om inte mensen kommer :)
Nu ger jag på riktigt upp hoppet.
Ingen mens i sikte,tappen sitter högre upp än vad den brukar och är bakåtvänd. Om det ens har någon betydelse.
Bim var i fredags eller igår.
Tog ett cb early för en stund sedan.
Kruxet är det att det är typ lim rester i resultat fönstret,som slutar ungefär i mitten där en linje ska komma upp om man är gravid.
Så man luras att det är en svagt streck där.
Tänk att man inte kan få ett konkret svar.
Lägger med en bild. Vad tror ni,visst ser man i syne?
Man vet aldrig! :) har du varit gravid förut? Jag gillar inte clearblue tycker alltid dom visar spök streck, gillar att köpa billiga test och testa ofta haha.. Men tyckte däremot att ditt va för starkt för att det skulle vara spök, men om det visa samma för en vecka sen så låter det ju konstigt.. Själv har man minst 7 dagar till BIM och tyckte mig se något svagt på testet imorse, ska testa imorgon igen, hoppas hoppas! Har också molvärk men inga andra symtom, men har inte haft symtom med mina andra heller. Va gravid två månader sen också men fick missfall och visste inte ens om att jag var gravid förens två veckor efter BIM (fick missfall dagen efter typsikt nog).
Någon annan i denna grupp som är över BIM men testar negativt?
Utan att fått mens då för att tillägga haha
Första dagen med diffusa symtom, bim på måndag men när jag tränade idag började jag må illa och få så ont i huvudet. Igår lika så.
Jag vet att jag kände samma med mina andra barn så vi får se.
Vi har inte direkt aktivt försökt utan vi kör och hoppas att det tar sig.
Hoppas du plussar :)
Håller tummarna.
Jag har 2 barn. Sonen 10 år och dottern är nyligen fyllda 2 år :)
Usch mf är hemsk.beklagar.
Jag har haft 3 st totalt. 2ggr innan dottern. Ett mf och ett ma i vecka 8. (Blödningen kom 4 veckor efter bekräftat) Sen ett ma förra året. I vecka 12. Då blev jag gravid trots p piller. Så det kom lite av en chock.
Med dottern plussade jag bim-6 redan.
Verkligen jätte konstigt med dessa cb tester.
Beställde hem ett gäng billiga tester idag. Har blivit lite som en test narkoman. Haha
Hoppas att jag plussar men som jag skrev i tidigare inlägg är sannolikheten inte så stor.
Håller tummar och tår för dig :)
Rätt säker på att mensen kommer idag. Igår var livmoderstappen öppen och hade idag lite blodblandat på pappret..
Well, kanske blev lite väl carried away förut. Men asså mellan äl och bim blir man ju smått besatt och lite crazy dels pga väntan och dels hormonera sen lite trötthet på det xD
Försökte se allting objektivt igår och insåg att jag faktiskt inte fått någon riktig cykel under amningen(med tillräckligt lång lutealfas etc) för att kunna bli gravid. Men nu äntligen(!!) har jag fått en mens-mens med 14-15 dagars lutealfas och 28 dagars cykel så känner mig ändå jätte glad att jag lyckats få till en så bra cykel med hjälp av lite tips från vulverinekoos och att jag så tydligt kunnat läsa min kropp. För dessa 9 månaderna har varit kaos.. Om jag skulle få ett andra barn kommer jag iallafall absolut INTE börja på p-medel under amningen(om jag kan amma) och låta kroppen känna sin naturliga gång..
Nu har jag iaf börjat tempa(mest för att jag tycker det verkar intressant och sen såklart för att bekräfta äl) och sen ska jag komplettera med äl stickor och allt det andra. Och blir den kommande cykeln likadan som denna kommer jag vara överlycklig(och såklart ännu mer lycklig över ett plus) men är sååå glad att jag äntligen har förutsättningarna att bli gravid och att jag kan få fortsätta amma min dotter morgon och kväll, nu liksom släppte bara allt... Så ska nog försöka att hitta tillbaka till livet lite igen, slappna av lite mer och försöka att inte fokusera lika mycket på att bli gravid, mysa ofta men kanske under hela cykeln(och lite extra vid äl) men för att inte fastna i bebisverkstaden för mycket.. Det blir ju vad det blir liksom... ^^ Och sen i övrigt sköta min kropp på samma sätt som denna cykeln!
Förlåt för långt svammel, behövde skriva av mig lite.. <3
Rätt säker på att mensen kommer idag. Igår var livmoderstappen öppen och hade idag lite blodblandat på pappret..
Well, kanske blev lite väl carried away förut. Men asså mellan äl och bim blir man ju smått besatt och lite crazy dels pga väntan och dels hormonera sen lite trötthet på det xD
Försökte se allting objektivt igår och insåg att jag faktiskt inte fått någon riktig cykel under amningen(med tillräckligt lång lutealfas etc) för att kunna bli gravid. Men nu äntligen(!!) har jag fått en mens-mens med 14-15 dagars lutealfas och 28 dagars cykel så känner mig ändå jätte glad att jag lyckats få till en så bra cykel med hjälp av lite tips från vulverinekoos och att jag så tydligt kunnat läsa min kropp. För dessa 9 månaderna har varit kaos.. Om jag skulle få ett andra barn kommer jag iallafall absolut INTE börja på p-medel under amningen(om jag kan amma) och låta kroppen känna sin naturliga gång..
Nu har jag iaf börjat tempa(mest för att jag tycker det verkar intressant och sen såklart för att bekräfta äl) och sen ska jag komplettera med äl stickor och allt det andra. Och blir den kommande cykeln likadan som denna kommer jag vara överlycklig(och såklart ännu mer lycklig över ett plus) men är sååå glad att jag äntligen har förutsättningarna att bli gravid och att jag kan få fortsätta amma min dotter morgon och kväll, nu liksom släppte bara allt... Så ska nog försöka att hitta tillbaka till livet lite igen, slappna av lite mer och försöka att inte fokusera lika mycket på att bli gravid, mysa ofta men kanske under hela cykeln(och lite extra vid äl) men för att inte fastna i bebisverkstaden för mycket.. Det blir ju vad det blir liksom... ^^ Och sen i övrigt sköta min kropp på samma sätt som denna cykeln!
Förlåt för långt svammel, behövde skriva av mig lite.. <3