• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Shaina

Hej!

Detta här gör mig galen, det är drygt 2 dagar innan ?mens? och kunde inte låta bli att testa mig idag. Har super ömma bröst och smått illamående.

Men nu har jag stirrat mig BLIND. Är det här ett spöksträck?

• Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-16 18:56:07 följande:

Visst är det positivt. Premom gav ett värde på 1,31 så teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Men babyplans tester kan ge ännu mer utslag. Förra månaden peakade jag på 2,09. Nu för en stund sedan fick jag 1,44 i utslag. Brukar följa ganska tätt nu tills de åter är lågt. Brukar då ligga någonstans runt 0,25-0,35.

Vilken tid på dygnet testar du? Eller tror du det räcker att om jag bara testar vid samma tidpunkt varje dag så kommer jag inte missa peaken? Kram och mys på!!
  • Anonym (Nr2)

Äl+3.

Jag är så trött, såå trött och irriterad. Min man är världens mest irriterande människa just nu. Vet inte hur jag ska orka med honom (haha har ett superbra förhållande annars) men just nu är han bara så irriterande. Brukar ni vara det efter äl? Det tillhör inte vanligheterna för mig.

Man kan ju stirra sig blind på symtom. Men det känns som det kan ha tagit sig denna cykel (5:e gången gillt) men vi får se..

• H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-16 21:35:33 följande:

Vilken tid på dygnet testar du? Eller tror du det räcker att om jag bara testar vid samma tidpunkt varje dag så kommer jag inte missa peaken? Kram och mys på!!

Jag testar 1 gång/dag från när mensen slutar. Sedan 2 ggr/dag från när det närmar sig och sedan oftare under dagen det peakar. 4 ggr idag blev det med högst värde nu ikväll. Troligen 2 ggr imorgon och så 1-2 dagar 1 gång.

Man behöver absolut inte testa så ofta som jag runt äl men tycker det är intressant att se peaken och veta hur den beteer sig.
  • H0nd3ndär

Trolig peak nu ikväll.

1,72 på babyplans test och 1,24 på gravidkollens. Båda testen tagna vid samma tillfälle.
  • Anonym (!)

Ny i tråden och jag plussade idag! Efter 9 månaders försök till ett syskon. Håller sååå tummarna för att det går hela vägen ????

• Msofie

BIM +6 utan någon mens! Idag får jag en ny batch ägglossningstest och har börjar tempa. Försöker titta framåt och ta nya tag, men det är svårt när mensen inte ens kommit än. Vet inte alls hur jag ska räkna min cykel men hoppas på att hitta ett ÄL snart.

• Jenzia
    Msofie skrev 2020-07-17 08:20:52 följande:

BIM +6 utan någon mens! Idag får jag en ny batch ägglossningstest och har börjar tempa. Försöker titta framåt och ta nya tag, men det är svårt när mensen inte ens kommit än. Vet inte alls hur jag ska räkna min cykel men hoppas på att hitta ett ÄL snart.

Har du koll på hur många dagar du brukar ha efter ÄL till mens? När du få positivt ÄL så räkna med att mensen kommer så många dagar efteråt. Förstår att det är så knepigt i o m att du fick utslag på ÄL förra cykeln, men ingen mens. Det borde innebära att du trots allt inte fick ÄL när du trodde. Antingen hoppar den över helt och hållet eller så kom/kommer den mycket senare än normalt.

Stor kram!
  • Annamajnittio

Jag hoppar också in här nu! Suttit och läst och följt er i flera dagar och känt igen mig????

Jag är 30 och sambon 33år. Försöker få till barn nr 2, har en dotter på 2år. Vi har försökt sen i julas, förra månaden plussade vi, men hög sjönk igen och fick tidigt missfall v.5.

Denna månaden bara bestämde jag att nu jäklar ska det bara gå!! Äl 9/10juli och bim väntas 23:e. Tempar och den ligger hyfsat högt och fint efter en liten vad jag läst mig till kan vara en ?implementeringsdipp? 5dagar efter äl. Jag tror och hoppas att this is it! Känner efter i kroppens alla hörn, såklart, har molvärk, spänningar i mage svank och ljumskar och haft sen typ äl.. och sen 2dagar tillbaka så sommar och går illamående också? ???? testade idag... förmodligen helt blanka test, men bara för att man vill så gärna så inbillar jag mig skuggor, trots att det är alldeles för tidigt med bim-6, äl+8 ????

Följs gärna åt här!???? och håller tummarna för många plus!

• Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-17 08:42:34 följande:

Har du koll på hur många dagar du brukar ha efter ÄL till mens? När du få positivt ÄL så räkna med att mensen kommer så många dagar efteråt. Förstår att det är så knepigt i o m att du fick utslag på ÄL förra cykeln, men ingen mens. Det borde innebära att du trots allt inte fick ÄL när du trodde. Antingen hoppar den över helt och hållet eller så kom/kommer den mycket senare än normalt.

Stor kram!

Tycker ändå den fasen brukar hålla sig till 14 dagar! Så om en ÄL faktiskt kommer, vilket ju är svårt att veta, så borde den komma efter 14 dagar.
Svar på tråden BIM juli 2020