BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Verkar som det är att börja tempa jag ska satsa på. Har en vanlig termometer hemma, men behöver man någon särskild?
Tack för du är så fin!
Har såklart att det kan vara stress som spelar roll, men jag är verkligen inte stressad? Eller jo, detta upptar mycket av mina tankar men hur kan det inte? Förövrigt är jag i topp hälsa, är inte stressad på arbetet och tränar regelbundet. Hur slutar man vara stressad om man inte känner sig stressad haha?
Det kan ju vara en god idé!?
Jag har börjat tempa med en vanlig muntemp men beställt en basaltermometer med 2 decimaler för att få ännu mer exakt plus att den tydligen ska vara väldigt exakt.. Jag beställde babyplans för 139kr då jag blev tipsad att den har upplyst display så jag slipper väcka familjen med att tända lampan.. Sen lägger jag in det i en app bara.. Många tipsar om premom där man både kan lägga in temp och äl test.. Eller då natrual cycles som många kör där man kan köpa en prenumeration + temp för strax under 500kr tror jag.. Jag lägger änsålänge bara in i ngn app som heter min kalender men ev ska jag lägga in i premom då jag ska köra äl-test också :)
Sen ska man ju ha viss regelbunden sömn och ett visst antal sammanhängande sömn för bäst resultat(inte helt lätt med en 2 åring men jag lägger in ändå och hoppas få se ett mönster ändå)
Äh! Det är ju viktigt att vi stöttar varandra såklart <3 kram
Cd18 och ÄNTLIGEN ökar mina LH-tester. Gissar på peak ikväll för att sjunka ganska snabbt imorgon.

Cd18 och ÄNTLIGEN ökar mina LH-tester. Gissar på peak ikväll för att sjunka ganska snabbt imorgon.
Wow vilken ökning! Det där är väl ändå positivt eller?
Visst är det positivt. Premom gav ett värde på 1,31 så teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Men babyplans tester kan ge ännu mer utslag. Förra månaden peakade jag på 2,09. Nu för en stund sedan fick jag 1,44 i utslag. Brukar följa ganska tätt nu tills de åter är lågt. Brukar då ligga någonstans runt 0,25-0,35.
Vad hade du för värde igår? Får du någon upptrappning? När du får så starkt, hur länge har du väntat då med att kissa?
Har samma stickor och PreMom. Testat nu i fyra dagar och får max 0.3, dvs väldigt lågt. Är visserligen bara på CD12....
Brukar se till att kisset är lite gult. Väntar inte några speciella timmar. Igår hade jag 0,24 som mest. Peaken brukar komma snabbt när den väl kommer för mig. Är på cd18 och har ändå ganska kort cykel (men det är lutealfasen som är kort).
Om någon som jag har en deppig dag med tårar måste jag rekommendera låten IDK you yet, av Alexander 23. Älskar musik som sätter ord på känslor !