• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Apoapo

Känns som en turtråd detta ju. Mycket plus! Nu har jag nog passerat äl och inväntar julis andra BIM. Nu börjar de jobbigaste 2 veckorna!!!

• Msofie

Det som mest gör mig förvirrad just nu är att jag har helt sinnessjukt ont i mina bröstvårtor. Har försökt släppa tanken på att min BIM+6 situation skulle kunna innebära en graviditet då jag testade negativt igår men varför har jag så ont?

• Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-17 15:25:13 följande:

Det som mest gör mig förvirrad just nu är att jag har helt sinnessjukt ont i mina bröstvårtor. Har försökt släppa tanken på att min BIM+6 situation skulle kunna innebära en graviditet då jag testade negativt igår men varför har jag så ont?

Jag tänker såhär..

För mig har min kropp varit helt knas sen jag slutade med mini-piller och den kämpade för att ägglossa trots amningen.. Asså jag hade enorma mängder äggvite sekret(vill knappt gå in på detaljer men det var liksom 1/4 dl när jag gick på toa), jag hade jätte ömma bröst/känsliga bröstvårtor ett flertal ggr - fick bita ihop vid varje amning och ibland grät jag tyst för det gjorde så ont när jag ammade dottern, jätte ont i "tjejmagen" så jag trott det varit något allvarligt, stora viktförändringar(väger mig alltid dagligen och äter samma mängd kcal varje dag så har väldig koll på att jag inte bara kan gå upp eller ner huxflux) och hade viktförändringar på +3 kg över en natt, 2 cykler hade jag 12 dagars pms(inte lite irriterad utan jag trodde jag drabbats av en depression då jag var så nere och tom hade tankar på liksom döden, skilja mig, lämna min familj - jag kände inte igen mig själv alls).. Dessa äl jag haft nu sen jag drog ner amningen har liksom varit normala och hanterbara symptom. Lite svullen, lite älsmärta, lite lynnig kanske precis innan mens asså normala/hanterbara grejer ..

DET jag vill säga med hela novellen(xD) är att jag tror att när kroppen inte klarar av att ägglossa(som den liksom är skapt för att göra) så iaf för mig kändes det som den pushade så hårt med kommunikationen med hormonerna att den liksom spruta på så mycket men prolaktinet kämpade lika hårt så kroppen spruta på mer och det blev liksom bara kaos! Tänker att då det inte verkar som om din kropp verkade få igenom äl känner den kanske att den behöver pusha på lite extra för att få igenom den denna gången? Så tempa och testa på, håll koll på fertil sekret och andra symptom så kanske ni lyckas på den kommande ägglossningen. För ägglossningen kommer alltid innan mensen :)
  • Anonym (Tredjebarnet)

Mitt streck blev aldrig starkare, snarare svagare och idag såg jag rosa på pappret. Det är egentligen BIM -6 idag men räknar att jag hade ÄL tre dagar tidigare så BIM -3 då (tror inte min vanliga mens skulle vara 6 dagar tidig) . Tror på tidigt missfall, vilket såklart jag inte hade vetat om jag inte testat mig tidigt men samtidigt när man haft 6 missfall tidigare så vill jag hellre veta. Suck!

• Entusiastisk
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-17 17:39:47 följande:

Mitt streck blev aldrig starkare, snarare svagare och idag såg jag rosa på pappret. Det är egentligen BIM -6 idag men räknar att jag hade ÄL tre dagar tidigare så BIM -3 då (tror inte min vanliga mens skulle vara 6 dagar tidig) . Tror på tidigt missfall, vilket såklart jag inte hade vetat om jag inte testat mig tidigt men samtidigt när man haft 6 missfall tidigare så vill jag hellre veta. Suck!

Nej :( håller ändå tummarna att hcgt inte höjts tillräckligt och att det inte är något.. Man kan ju faktiskt blöda lite och ändå vara gravid.. Min kompis hade jätte smärtor i magen och blödde tidigt i sin graviditet men härom dagen födde hon en fullt frisk flicka.. Men föregår det känns tufft med så många missfall :(

Gör något som gör dig på lite bättre humör idag och var snäll mot dig själv <3 ansiktsmask, bad, promenad, bra musik, en bra bok, serier en film... Kram<3
  • Anonym (Hurskadettasluta)

Flo appen säger bim+3

En annan app säger bim+7.

Tog precis ett PE test. Är dom bättre än cb early?

Någon som har erfarenhet utav dom testen?

Brukar dom ge spök?

Tittade på testet efter 5 min. Står att man inte ska läsa av efter 10min.

Och ser där en svagt,så svag linje.

Ljusrosa upptill och mer som en skugga nedåt liksom.

Fångas dock ej på bild. Inbillar mig säkert.

Jag pallar inte med det här längre.

Har blivit testnarkoman.

Nu har vi ialf bestämt att testa nästa gång på onsdag om inte mensen kommit.

Ha en fantastisk helg alla fina.

Njut av det fina vädret så länge det varar :)

• Anonym (Hurskadettasluta)
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-17 17:39:47 följande:

Vad tråkigt. Hatar när sånt händer.

Håller tummarna för dig att blödningen inte var något allvarligt och att ditt starka pluss kommer snart.

Man kan ju blöda under tidig graviditet.

När jag var gravid med sonen ville inte mina svaga plus bli starkare,sen kom det en blödning.

Min gyn gav mig beskedet direkt över telefonen att det var missfall. 2 veckor gick och jag mådde piss. Testade mig igen och fick svagt plus. Fick komma in direkt för en kontroll. Snacka om förvånad när vi såg en liten krabat som var 11 veckor i magen på mig.

Men som sagt,håller tummarna för dig <3
  • sbina86

Bim-5 och känner inget än!? Bara att brösten börjar bli tunga.. Jag brukar annars ha massa molvärk, men jag känner inget.

Vi prickade in sex vid ägglossning super bra och hoppas att mina "symptom" kan betyda att det tog sig denna månaden. Det är andra försöket.

Jag försöker tänka tillbaka hur det var med mina andra två graviditeter. Men det var så längesedan så kommer inte ihåg jätte mycket hur det var innan pluset. Jag vet att mensen var sen och ömma bröstvårtor. Så man går ju och känner på bröstvårtorna med jämna mellanrum :P

Finns det någon mer här som också inte har några känningar?

• Msofie

Ni som tempar, hur mycket brukar det vanligtvis kunna skilja sig i er kroppstemperatur innan ÄL? Eller har ni alltid samma?

• Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-18 09:18:16 följande:

Ni som tempar, hur mycket brukar det vanligtvis kunna skilja sig i er kroppstemperatur innan ÄL? Eller har ni alltid samma?

Där är en tråd som skapades nyligen i planera barn och heter tempkurvor där är en del som postat sina kurvor så man kan få ett hum om hur det ser ut under cykeln...

Men vad jag förstår så kan det hoppa lite men i de lägre regionerna inför äl sen efter äl så ska man ha då 3 dagar med högre temp än de senaste 6 dagarna för att bekräfta en äl och rör sig därefter i de högre regionerna fram till mens.. Sen kan den dippa lite vid implatationen och precis innan äl(men inget som är 100, vad jag förstått!?) och sen dippar tempen precis innan mensen(eller fortsätter vara hög om man blivit gravid). Så har jag förstått det iaf:)
Svar på tråden BIM juli 2020