• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-07-15 23:58:43 följande:

Stort grattis!...och gissa vad :

Är helt chockad jag också!!! Det verkar vara meningen att vi ska följas åt <3

Men gud grattis!!!! Ja verkligen :O sjukt kul!!
  • Msofie

BIM +5 idag och fortfarande ingen mens. Drömde inatt att jag plussade, vilket bara gjorde saken mycket värre faktiskt. Tog ett test nu som var helt blankt. För varje dag mensen inte kommer och jag inte förstår varför känner jag mig mer ledsen..

• Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-16 06:58:27 följande:

BIM +5 idag och fortfarande ingen mens. Drömde inatt att jag plussade, vilket bara gjorde saken mycket värre faktiskt. Tog ett test nu som var helt blankt. För varje dag mensen inte kommer och jag inte förstår varför känner jag mig mer ledsen..

Åh jag förstår det :( har du typ en app du kan logga symptom? Tänker så du inte missar om ägglossningen kommer.. Typ fertilt sekret och så!?

Vet tex att vissa ibland kan få en stegring på äl test och fertilt sekret men tex att tempen inte höjs och sen kommer fertilt sekret tillbaka igen och de får stegring på äl test igen och tempen höjs(dvs bekräftar äl).. Så att kroppen försökt ägglossa men inte lyckas sen försöker kroppen igen...

Sen kan den också hoppa över månaden och att du kan befinna dig i den follikulära fasen tills kroppen lyckas ägglossa...

Gå in på vulverinekoos på instagram. I stories har hon lite om vad orsakerna kan vara vid utebliven mens. Sen har hon ju blogg och jätte bra webinarier så kanske du kan få någon input!? Hoppas verkligen den snart kommer eller att du kan få en tydligt ägglossning <3
  • sbina86

Asså jag har inga känningar alls denna månad förutom lite stickningar i magen ibland...

Jag brukar ha väldigt ömma bröst och molande värk. Men nu känner jag inget utav det!? Men jag har ett jävla humör. Glad, arg, ledsen, skrattar om vart annat. Har bim om 1 vecka så är för tidigt att ta ett graviditetstest..

Någon annan som har likadant?

• Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-16 07:25:06 följande:

Åh jag förstår det :( har du typ en app du kan logga symptom? Tänker så du inte missar om ägglossningen kommer.. Typ fertilt sekret och så!?

Vet tex att vissa ibland kan få en stegring på äl test och fertilt sekret men tex att tempen inte höjs och sen kommer fertilt sekret tillbaka igen och de får stegring på äl test igen och tempen höjs(dvs bekräftar äl).. Så att kroppen försökt ägglossa men inte lyckas sen försöker kroppen igen...

Sen kan den också hoppa över månaden och att du kan befinna dig i den follikulära fasen tills kroppen lyckas ägglossa...

Gå in på vulverinekoos på instagram. I stories har hon lite om vad orsakerna kan vara vid utebliven mens. Sen har hon ju blogg och jätte bra webinarier så kanske du kan få någon input!? Hoppas verkligen den snart kommer eller att du kan få en tydligt ägglossning <3

Verkar som det är att börja tempa jag ska satsa på. Har en vanlig termometer hemma, men behöver man någon särskild?

Tack för du är så fin!
  • Jenzia
    Kanonen78 skrev 2020-07-15 15:27:29 följande:

Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%

Stort grattis
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-07-16 06:58:27 följande:

Kära du! Förstår hur jobbigt det är! Min mens var försenad fem veckor för ca 2 år sedan. Tog massa gravtester, pratar med gyn och var allmänt förtvivlad. Sen fann jag mig i att det nog var stress som sköt upp mensen. Sen dök den upp några veckor därefter. Och har varit normal sedan dess. Kroppen kan vara en liten rackare!

Tänker att ett bra tips, som du redan fått, är att testa för ÄL löpande. Så missar du inte nästa tillfälle för att kunna bli gravid iaf .
  • Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-16 08:53:34 följande:

Kära du! Förstår hur jobbigt det är! Min mens var försenad fem veckor för ca 2 år sedan. Tog massa gravtester, pratar med gyn och var allmänt förtvivlad. Sen fann jag mig i att det nog var stress som sköt upp mensen. Sen dök den upp några veckor därefter. Och har varit normal sedan dess. Kroppen kan vara en liten rackare!

Tänker att ett bra tips, som du redan fått, är att testa för ÄL löpande. Så missar du inte nästa tillfälle för att kunna bli gravid iaf .

Har såklart att det kan vara stress som spelar roll, men jag är verkligen inte stressad? Eller jo, detta upptar mycket av mina tankar men hur kan det inte? Förövrigt är jag i topp hälsa, är inte stressad på arbetet och tränar regelbundet. Hur slutar man vara stressad om man inte känner sig stressad haha?
  • Linjana
    Kanonen78 skrev 2020-07-16 09:21:52 följande:

Tog digitalt :) känns helt sjukt kan inte förstå

Wow grattis! Härligt att få det tydligt :D
Svar på tråden BIM juli 2020