• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • NiMi12
    Amidina skrev 2020-08-05 11:01:16 följande:

Attans deppdag idag igen, vaknade med känslan av att det blir inget den här gången heller. Är på ÄL+10 så har några dagar kvar, men varför skulle det bli nåt nu när vi inte lyckats på 3 år? :/ Blörk.

Förstår din känsla. Vi har inte försökt så länge som ni har och jag har blivit gravid tre gånger varav två mf. Men jag hamnar ofta i en dipp mellan äl och BIM. Jag undrar om det är för att förväntan är så hög och för att man så gärna vill eller om det är hormoner som spökar.

I vilket fall så förstår jag hur känslan är och jag hoppas att ni snart plussar.
  • molekyl

Hej alla! Jag har inte skrivit i tråden än, men läst allt ni skrivit. Jag har hittat tillbaka till FL efter att min sambo och jag bestämt oss för att försöka få en bebis. Han har inga barn sedan tidigare, jag har en son som snart fyller 11 år. 

Jag har använt p-ring de senaste sju åren och slutade med den i juni. Fick min lilla (nästan obefintliga) mens den 6 juli och när jag inte satte in en ny ring var det som att kroppen vaknade igen. Jag har inte tänkt att p-ringen påverkat mig men när jag väl plockade ut den var det som en käftsmäll. Vet inte hur jag ska beskriva annat än att kroppen vaknade igen. När jag fick ägglossning kunde jag inte tänka på annat än sex. Det var ingen tvekan om att jag hade ägglossning heller. Det kändes i hela kroppen. 

Men jag hade inte jättehöga förväntningar på att det skulle gå fort att bli gravid. Min kille har minskad sexlust pga ångestdämpande medicin, vilket gör det svårt att komma, och när vi kollade hans spermier med ett hemmatest blev det inte godkänt. Vi lyckades få till det en gång i alla fall.  

Jag tänkte att det gör inget om det inte blir något den här månaden. Jag har några veckor kvar på mitt vikariat och för att kunna jobba måste jag ta en stark, uppiggande medicin som man inte får ta som gravid. Jag kommer behöva bli sjukskriven vid en eventuell graviditet. 

Jag har BIM på lördag, vilket även är vår första förlovningsdag. Vi har sagt att vi ska testa då, men jag kunde inte hålla mig och tog ett test nu på morgonen. Tycker mig se två streck på testet. Vi får väl se vad som händer på lördag...

• ellie86
    Msofie skrev 2020-08-05 08:27:25 följande:
    Testade faktiskt igen igår kl 21.00 och då var linjen markant mycket svagare! Så antar att jag har missat peaken igen. Väntar nu bara på att se att tempen stiger i dagarna för att va säker : )

Jaa så länge tempen stiger så gör det kanske inte så mycket att man missade peaken, har ju någorlunda hum iaf :D 

Haft nästan lika starka nu denna cykel både igår fm och em och nu på förmiddagen, så väntar att se om det vänt och blir svagare till eftermiddagen/kvällen eller om det blir ännu starkare. Hoppas kunna fånga temphöjning sen, har haft rätt zick-zackig temp den senaste vekcan. Försöker tajma in att tempa när min 15-månaders vaknar till på natten och det kan vara allt mellan 03-05 och förhoppningsvis har jag sovit någorlunda sammanhängande fram tills dess. Sen kommer han oftast över och sover i vår säng och jag vaknar till hela tiden fram tills typ 05-06 när han tar morgon så känns inte helt rättvisande om jag skulle försöka mäta senare. Men har funkat någorlunda att iaf se en trend om tempen är hög eller låg på det stora hela.

• Mamma91a
    Anonym (Nia) skrev 2020-08-04 20:15:15 följande:

Någon som ser något på den här?

Svårt att se. Jag ser knappt ett sträck men kanske ett på de understa. Skulle testa igen om ett par dagar.
  • Msofie

Attans deppdag idag igen, vaknade med känslan av att det blir inget den här gången heller. Är på ÄL+10 så har några dagar kvar, men varför skulle det bli nåt nu när vi inte lyckats på 3 år? :/ Blörk.

Tråkigt att höra att du har en deppdag, men det är en del av livet och denna processen tyvärr! Kan tänka mig att det är svårt att hålla hoppet uppe ibland. Hört många säga att det endast krävs ett gyllene ägg, varför skulle inte detta kunna vara det? Håller tummarna för dig!
  • Msofie
    molekyl skrev 2020-08-05 11:21:14 följande:

Hej alla! Jag har inte skrivit i tråden än, men läst allt ni skrivit. Jag har hittat tillbaka till FL efter att min sambo och jag bestämt oss för att försöka få en bebis. Han har inga barn sedan tidigare, jag har en son som snart fyller 11 år. 

Jag har använt p-ring de senaste sju åren och slutade med den i juni. Fick min lilla (nästan obefintliga) mens den 6 juli och när jag inte satte in en ny ring var det som att kroppen vaknade igen. Jag har inte tänkt att p-ringen påverkat mig men när jag väl plockade ut den var det som en käftsmäll. Vet inte hur jag ska beskriva annat än att kroppen vaknade igen. När jag fick ägglossning kunde jag inte tänka på annat än sex. Det var ingen tvekan om att jag hade ägglossning heller. Det kändes i hela kroppen. 

Men jag hade inte jättehöga förväntningar på att det skulle gå fort att bli gravid. Min kille har minskad sexlust pga ångestdämpande medicin, vilket gör det svårt att komma, och när vi kollade hans spermier med ett hemmatest blev det inte godkänt. Vi lyckades få till det en gång i alla fall.  

Jag tänkte att det gör inget om det inte blir något den här månaden. Jag har några veckor kvar på mitt vikariat och för att kunna jobba måste jag ta en stark, uppiggande medicin som man inte får ta som gravid. Jag kommer behöva bli sjukskriven vid en eventuell graviditet. 

Jag har BIM på lördag, vilket även är vår första förlovningsdag. Vi har sagt att vi ska testa då, men jag kunde inte hålla mig och tog ett test nu på morgonen. Tycker mig se två streck på testet. Vi får väl se vad som händer på lördag...

Åh men ser du två streck är det ju positivt? Vad fantastiskt det vore för er om det gick så fort. Behöver du hjälp med att tyda testen kan vi alltid försöka hjälpa dig med det. Håller tummarna!
  • Entusiastisk

Inte hunnit svara på ditt meddelande, varit fullt upp.. Ska svara ikväll <3 ville bara skriva att jag tänker på dig.. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det är för dig så ville bara skicka lite kärlek <3 du är ju så himla grym, du har ju förlängt din lutealfas helt magiskt, kämpar varje dag med olika grejer för att optimera din cykel som utan tvekan gjort under! Hur ser din temp ut? Eller du tempar inte mellan äl-bim?

Det är tungt mellan äl och bim av flera olika skäl, du vet ju med hormoner och så men även att försöka att inte förvänta sig för mycket samtidigt som man hoppas så innerligt men sen kommer hjärnspöken, lite trötthet kanske, dåligt väder idag? Ja du vet ju för du är så klok<3 se en bra film/läs en bra bok, tänd lite ljus, pyssla lite, gå ut och plocka en fin bukett, mys med djuren... Gråt en skvätt, sätt på bra musik <3 man får må dåligt.

Vi finns här för dig <3 bara skriv ifall du behöver stöd eller komma på andra tankar <3 kram
  • molekyl

Så här ser testet ut. Första bilden blev suddig för mina händer skakade så mycket. Haha. Den här är skarpare.

• Msofie
    molekyl skrev 2020-08-05 12:47:35 följande:

Så här ser testet ut. Första bilden blev suddig för mina händer skakade så mycket. Haha. Den här är skarpare.

Som sagt, solklart positivt ! Grattis!
  • PelloBello

Oj vad långt bak listan måste hamnat. Haha. Tänkte ändra min bim då äl blev tidigare den här månaden. Äntligen en kortare cykel än en längre.! Bara det är ju nåt att fira!

Bim nu 13/8 vilket är äl+15 för mig.

Nån med samma bim? :)

Svar på tråden BIM Augusti 2020