• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Bäbiiiis

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

16/8 Bäbiiiis, 35 år, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 åe, första barnet

Hoppas det var senaste bim-listan jag hittade. Den låg långt bak.

• ellie86
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:20:15 följande:
    Det är sååå frustrerande när äl aldrig kommer...... Någon som känner igen?

I hear ya! Man blir lika besviken varje dag när testen är svaga, så himla frustrerande! Fick äntligen min peak mellan i förrgår och igår och är på CD30 nu. Många test gick åt, kan jag säga... :) 

• ellie86

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

16/8 Bäbiiiis, 35 år, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

17/8 ellie86, 33, andra barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 åe, första barnet

Kan äntligen skriva in mig här då jag troligtvis har ägglossning nu! :D Får bekräfta med temphöjning också, men vågar nog chansa ändå...

• H0nd3ndär
    Amidina skrev 2020-08-06 11:16:07 följande:

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Tyvärr glömmer man så snabbt. Jag vet bara att jag båda tidigare gångerna kännt och trott att mensen hela tiden ska komma. Ev lite mer flytningar också men inget som jag tänkt på där och då. Så svårt det där.
  • Mamma91a

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Varierat, med dottern inget och sonen mycket
  • Ellen94
    ellie86 skrev 2020-08-06 11:29:31 följande:

I hear ya! Man blir lika besviken varje dag när testen är svaga, så himla frustrerande! Fick äntligen min peak mellan i förrgår och igår och är på CD30 nu. Många test gick åt, kan jag säga... :) 

Åh äntligen för dig då!! Håller tummarna <3
  • Canama

Jag hade lite nu och då, inte ihållande men rätt så ofta. Och varje gång var jag stensäker på att mensen hade kommit. Så var det flera veckor minns jag, var hemskt att gå på toa...
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-06 10:50:57 följande:
    Jaa, du har ju den förra graviditeten att jämföra med, kan verkligen förstå att det blir hjärnspöken om du känner igen nåt. Känns det bättre med värmen idag?

Jag förstår alltför väl. Har alltid haft svårt för sånt man inte kan göra nåt åt, helt meningslöst ju. :P Men nu får man iaf en lite bättre allmänhälsa till på köpet när man försöker rätta till cykler och främja graviditet och allt.

Jaa, för det mesta är de väldigt lika varandra, men det händer att vissa ser lite annorlunda ut. Men överlag följer jag samma mönster från månad till månad. Kikade tillbaka lite nu och faktiskt hade jag snyggast och jämnast kurvor förra sommaren, när vi var jättestrikta med maten (inget socker, gluten, eller konstiga tillsatser) och var ute mycket i naturen. :)
    Det kan vara att du får samma dipp nästa månad, men lite omöjligt att säga på förhand, tråkigt nog. :/

Det låter som en hyfsat normal cykel, om än kanske lite väl jobbig efter ÄL. Man blir mer dämpad och får lite mindre energi, men man ska samtidigt inte känna sig helt urtappad. Tänk vilken fin värld det hade varit om vi kunde få leva efter våra cykler, så mycket enklare och effektivare allt hade varit om man inte tvingades prestera lika mycket varje dag oavsett vad.

Haha, det är väl klart du har! För det har jag med! ;D Tänkt det så många gånger, att vad fint det hade varit om man kunde använda byteshandel istället. Visst, vissa saker kanske blir lite svårare som sjukvård och så, men jag tror ändå på människans godhet och att så länge vi får alla våra behov mötta så vill vi göra gott för andra. Men vi är nog också lite för många i världen idag för att det skulle fungera riktigt bra, tyvärr. Tur man kan drömma iaf.

Pratar om er med min gubbe också, han bara skrattar lite gott åt mig. :P Men det är ju verkligen superroligt att vi råkar bo i varsitt hörn av Skåne typ. :P Underlättar ju helt klart om vi ska ses i framtiden, tänk om det varit varsin del av landet.. 

Hoppas du fick sovit riktigt gott inatt, och har det lika soligt och fint som vi! Tack för att du rapporterade om Jenzia, funderade på hur hon hade det.
    Varma kramar!

Hade feberkänningar idag på fm igen men nu är det bättre.. Är säkert bara dålig sömn och värmen ute idag :) Nog för att jag är mycket mer uppmärksam på symptom och loggar väldigt noggrant nu så har jag inte loggat feberkänslor förrän ca äl+13-14 med dottern så tror det beror på något annat nu^^ Känner nog bara efter mer..
    Men tempen var hög idag igen mellan 36.71-36.74(mätte när jag vaknade 3 och sen vid min vanliga mättid(4-4.30) trots att jag inte kunde somna om.. Jag är så van vid att amma på nätterna och har då fått hjälp av amningshormoner att somna om, så när jag nu väl vaknar så är jag klarvaken och somnar inte om förrän dottern vaknar och vill amma xD Trodde jag var klar med dåliga nätter nu :P Får ta och trötta ut mig rejält idag eller något..

Ja men eller hur, så någon nytta gör det ju med att lösa fertiliteten ;)

Okej, vad spännande. Får jag nu till en drös med cykler ska det bli kul att jämnföra! Vad häftigt att du ser sån skillnad!!

Åh, ja eller hur! Dock har vi kanske möjligheten till det vi som iaf är hemma men det är svårt för samhället har ju samma tempo^^
    Känns som jag fått tydligare symptom och känner av hormonerna tydligare efter jag fick dottern iaf.. Kan inte minnas alls att jag märkte några större skillnader alls först. Jag fick tex även sämre syn efter graviditeten.. Skumt vad kroppen kan trolla med en :P

Får kanske starta en liten sån byteshandelsby xD Ja, tur man kan drömma lite..<3

Visst är det! Tycker det är jätte kul!<3 Skrev det till Jenzia också att det känns verkligen som mitt i detta(som är rätt jobbigt, och inte allra minst för er speciellt) så har vi funnit 2 fina vänner <3

Här är det också soligt ja, så får bli lite sol och bad idag och göra något roligt<3 Hoppas på en bättre natt inatt :P 

Hur mår du idag? Vad är dina/era planer? Vilken äl+ dag är du på?
    Som svar på ditt senare inlägg hade jag, när ja väl fick molvärk rätt ihållande molvärk - loggade rätt dåligt på den tiden.. det var kanske på äl+13ish.. Och på typ äl+10 fick jag en super twinge i magen det kändes som en tråd mellan naveln och fiffin typ..Men tänker att molvärken kan säkert variera - tror att det låg lite i bakgrunden för mig och sen lite mer ibland och lite mindre ibland såklart..
    Känner du något sånt? 

kram & hoppas du får en fin dag<3 

• ellie86
    H0nd3ndär skrev 2020-08-06 11:48:08 följande:
    Tyvärr glömmer man så snabbt. Jag vet bara att jag båda tidigare gångerna kännt och trott att mensen hela tiden ska komma. Ev lite mer flytningar också men inget som jag tänkt på där och då. Så svårt det där.
    Jaa, det är bara två år sen och jag skrev till och med anteckningar om det, men har bara skrivit att jag hade som mensvärksliknande molande värk. Jag tror även att jag kände ägget fästa, för jag kände som ett litet brännande nyp som kom plötsligt och försvann snabbt sen. Märkte också av att mina bröst blev lite mörkare och knottrigare och att jag mådde lite illa. Allt innan jag visste att jag plussat.
  • ellie86
    Ellen94 skrev 2020-08-06 11:54:46 följande:
    Åh äntligen för dig då!! Håller tummarna <3
    Tack och detsamma! Hoppas att du slipper vänta lika länge! <3
Svar på tråden BIM Augusti 2020