• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Jenzia
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:20:15 följande:

Det är sååå frustrerande när äl aldrig kommer...... Någon som känner igen?

Får du alltid sen äl? Har du försökt boosta med tillskott som kan stimulera äl? Till exempel rosenrot, b-vitamin och d-vitamin?
  • Ellen94
    Jenzia skrev 2020-08-06 09:24:33 följande:

Får du alltid sen äl? Har du försökt boosta med tillskott som kan stimulera äl? Till exempel rosenrot, b-vitamin och d-vitamin?

Njaaa ha rinte haft så många cykler, tog nyss ut spiralen. Sist kom ägglossningen 11 dagar efter spiralen togs ut.

Nää inte tagit något sånt.. Får kanske kolla på det :)
  • Jenzia
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:38:08 följande:

Njaaa ha rinte haft så många cykler, tog nyss ut spiralen. Sist kom ägglossningen 11 dagar efter spiralen togs ut.

Nää inte tagit något sånt.. Får kanske kolla på det :)

Hormon eller kopparspiral? Hormonspiral vet jag kan skapa obalans i hormonerna som påverkar äl.
  • Ellen94
    Jenzia skrev 2020-08-06 09:51:57 följande:

Hormon eller kopparspiral? Hormonspiral vet jag kan skapa obalans i hormonerna som påverkar äl.

Hormon tyvärr..
  • Jenzia
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:57:16 följande:

Hormon tyvärr..

Ok! Jag hade googlat runt lite på obalans i hormoner/menscykeln efter uttag av hormonspiral. Kanske kan du få några tips
  • Bäbiiiis

Hej, jag är ny här i tråden och hade äl igår på cd 18. Fick pos äl-test på cd 17. Bim blir 16 aug då jag har en 28 dagars cykel.

Detta är första aktiva försöket och jag har sedan tidigare 2 barn. Jag är 35 år.

Nu börjar den oändliga väntan innan man kan testa gravtest (jag är så otålig). När har ni tagit första testet? Jag kommer inte kunna vänta till bim.

• Bäbiiiis
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:20:15 följande:

Det är sååå frustrerande när äl aldrig kommer...... Någon som känner igen?

Jag får alltid sen äl. Dag 18 eller 19. Sen har jag bara 10 dagar efter äl till mens så normallång cykel ändå.
  • PelloBello

Är bara på äl+8 men plötsligt idag smaka min frukostmacka illa och kaffet är inte det minsta gott.

Nån som upptäckt det såhär tidigt?

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-05 21:39:57 följande:
    Konstigt det där med sån värmevallning eller feberkänsla liksom.. Hade det med dottern så visst sätter det igång tankar men som sagt slår bort och tänker trötthet och ev träningen eller ngt.. Har försökt låta bli att springa de senaste månaderna pga att det inte kanske är helt bra då för fertiliteten(även om jag inte springer på den nivå som kanske påverkar) men idag kunde jag inte hålla mig.. Men ja.. Time will tell, en dag i taget, här och nu :p

Jag gillar också att hitta lösningar! Att GÖRA NÅGOT är ju det bästa(iallafall för oss som gillar det så):) det värsta är när man inte kan lösa något, när det är utom ens kontroll som tex att BLI gravid.. Men ja.. Du fattar..

Kan du se ett tydligt mönster i varje cykel.. Alltså liknar dina cykler varandra? Eller är det olika varje månad? Tex nu när min temp dippade på äl, kommer den göra det nästa månad också?

Eller kan det vara helt olika... Förstår såklart att det kan svänga upp och ner olika men ändå att man kan utläsa ett mönster mellan sina cykler? Hänger du med?

Ja, jag vet inte.. Trötthet, längtan, viljan, hoppet, hormoner absolut(verkligen märkt av faserna supertydligt dessa månaderna). Är verkligen super energisk och alert före äl sen mycket mer håglös, svårt att komma igång, seg, trött etc efter äl... ^^ men så är väl allt i sin ordning i guess :) bara att flyta med.. Känns bara så påtagligt. Min man märker av det jätte tydligt men han har svårt att förstå att det skulle ha med hormoner att göra riktigt, känns det som ^^

Vad spännande det låter! Tycker absolut du får planera ihop och skrida till verket.. Ni har ju världens möjlighet där ute i skogen också ju!!

Åh nej, ja Corona kan ju verkligen inte gjort det bättre :( verkar som det börjar släppa lite nu ju så hoppas att han snart hittar ett arbete han kan trivas med :) ja, räkningar är ju sådär kul måste :/ jag har länge haft en idé om ett pengalöst samhälle, alla får göra det dom kan och så byter man liksom tjänster för att överleva.. Men ja, samhället är ju inte så längre :p men ja, det är en sån tanke som kommer ibland till mig :p hehe..

Vad skönt du mår bättre nu på kvällen <3

Du och Jenzia är verkligen med i mina tankar också hela tiden <3 pratar en hel del om er med min man..xD Idag pratade vi om kycklingar för vi var på ett ställe.. Så kom jag på mig själv att jag berättade "jag har en vän som har fått flera kycklingar nyligen och nu var det nog en höna till som låg och ruvade blablab".. Och igår berättade jag att vi alla 3 bodde i Skåne etc och hur ni bodde typ. Och han bara "pratar ni om sånt också?" jag "ja klart! Vadå trodde du vi bara pratade fertilt sekret och ägglossning eller?" svar: ja, det gjorde han nog xD

Men nu blir det tidig kväll för mig..

Stor kram till dig <3

PS. Kollade in hos Jenzia då hon inte skrivit här idag men hon mådde okej, lite trött och påverkad av koffeinavslutet och hade en del på jobb :)

Så du vet <3
    Jaa, du har ju den förra graviditeten att jämföra med, kan verkligen förstå att det blir hjärnspöken om du känner igen nåt. Känns det bättre med värmen idag?

Jag förstår alltför väl. Har alltid haft svårt för sånt man inte kan göra nåt åt, helt meningslöst ju. :P Men nu får man iaf en lite bättre allmänhälsa till på köpet när man försöker rätta till cykler och främja graviditet och allt.

Jaa, för det mesta är de väldigt lika varandra, men det händer att vissa ser lite annorlunda ut. Men överlag följer jag samma mönster från månad till månad. Kikade tillbaka lite nu och faktiskt hade jag snyggast och jämnast kurvor förra sommaren, när vi var jättestrikta med maten (inget socker, gluten, eller konstiga tillsatser) och var ute mycket i naturen. :)
    Det kan vara att du får samma dipp nästa månad, men lite omöjligt att säga på förhand, tråkigt nog. :/

Det låter som en hyfsat normal cykel, om än kanske lite väl jobbig efter ÄL. Man blir mer dämpad och får lite mindre energi, men man ska samtidigt inte känna sig helt urtappad. Tänk vilken fin värld det hade varit om vi kunde få leva efter våra cykler, så mycket enklare och effektivare allt hade varit om man inte tvingades prestera lika mycket varje dag oavsett vad.

Haha, det är väl klart du har! För det har jag med! ;D Tänkt det så många gånger, att vad fint det hade varit om man kunde använda byteshandel istället. Visst, vissa saker kanske blir lite svårare som sjukvård och så, men jag tror ändå på människans godhet och att så länge vi får alla våra behov mötta så vill vi göra gott för andra. Men vi är nog också lite för många i världen idag för att det skulle fungera riktigt bra, tyvärr. Tur man kan drömma iaf.

Pratar om er med min gubbe också, han bara skrattar lite gott åt mig. :P Men det är ju verkligen superroligt att vi råkar bo i varsitt hörn av Skåne typ. :P Underlättar ju helt klart om vi ska ses i framtiden, tänk om det varit varsin del av landet.. 

Hoppas du fick sovit riktigt gott inatt, och har det lika soligt och fint som vi! Tack för att du rapporterade om Jenzia, funderade på hur hon hade det.
    Varma kramar!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
Svar på tråden BIM Augusti 2020