• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-19 17:31:53 följande:
    Inget roligt samtal! - vi fick precis brev att ingen av de 4 kvarvarande blastisarna hade klarat sig till frysen . Blev rätt paff. 19 ägg, 12 mogna, 11 befruktade, 5 klarade sig i 5 dagar och 1 sattes in. Inget till frysen. Nu ruvar jag på denna och hoppas så!
    Usch förstår den besvikelsen, kramar till digHjärta Då håller jag mina tummar extra hårt för den lilla i din mage!
  • Sussna85
    Pan21 skrev 2020-10-19 14:32:37 följande:

Fick samtal idag efter vårt totalfrys, 24 ägg ut, 19 mogna, 16 befruktade, 2 blastocyster av god kvalitet till frysen. Trots att hon sa att 1-3 till frys var normalt känns det som ett nederlag av 16 befruktade..

Av så många ägg skulle man tycka att nån till skulle bli till toppkvalitet och frys,såklart. Men 2 st av god kvalitet är bättre än ingenHjärta
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-10-19 18:37:33 följande:
    Vihållertuarnaförvarnadea
    Tror jag förstod vad du skrev, hahaTungan ute Ja det får vi göra{#emotions_dlg.flower}
  • Pan21
    Enkeli skrev 2020-10-19 17:31:53 följande:

Inget roligt samtal! - vi fick precis brev att ingen av de 4 kvarvarande blastisarna hade klarat sig till frysen . Blev rätt paff. 19 ägg, 12 mogna, 11 befruktade, 5 klarade sig i 5 dagar och 1 sattes in. Inget till frysen. Nu ruvar jag på denna och hoppas så!

Usch vilka tråkiga nyheter :( håller tummarna att det går vägen med den lille du fick tillbaka!
  • Pan21
    Sussna85 skrev 2020-10-19 18:52:43 följande:

Av så många ägg skulle man tycka att nån till skulle bli till toppkvalitet och frys,såklart. Men 2 st av god kvalitet är bättre än ingen

Ja.. vi har alltid bara tänkt i de banor att det bara är makens antal som är problemet, nu tror man ju att det är något annat också. Får hoppas att en av de två klarar sig hela vägen iaf! Hoppet är ju det sista som lämnar en..
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-10-19 12:21:39 följande:

Hej!

Jag ser att några har fått +/känner på sig att de är gravida - massa grattis till er och hoppas att allt går bra! :)

Jag började blöda och fick min mens, ännu en månad. Helgen har varit tuff men jag försöker fokusera på framtiden och hoppas att jag snart kommer hitta motivationen. Vi har ett fryst embryo och jag hoppas att den klarar upptiningen. Har ni några tips på vad man ska tänka på vid FET? Börja med några vitaminer och tillskott/akupunktur/preppa slemhinnan med östrogen etc?

Jag upplever att läkaren bara vill köra på men jag tänker att det är viktigt att ta den diskussionen tillsammans och se om vi kan öka våra chanser på något sätt.

Jag måste också säga att det känns riktigt skönt att kunna prata med kvinnor som befinner sig i liknande situationer! Tack <3

Tråkigt att höra, styrka och kärlek till dig <3 vi sitter alla i samma båt. Akupunktur är jag nyfiken på, kan ju inte skada att testa!
  • Clemmentina
    Lunaymar skrev 2020-10-19 15:58:33 följande:

Tusen tack för dina viktiga tips!! :)

När det gäller Q10, känner du till ngt bra märke? Svårt att bestämma mig för märke/dosering.

Jag kör på Bio-Qinon Active Q10 Gold 100 mg (x2). Hade gärna kört högre dos men de är så dyra. Har dock läst att dessa ska vara bra. Lycka till framöver!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-19 16:51:48 följande:

Jag brukar börja med vanliga och testar med digitala när strecken börjar bli starkare. Ska börja testa på eftermiddagarna också, är så rädd att missa peaken. Får sällan tydligt positiva vanliga test och de digitala är lite dyra att hålla på med varje dag tycker snåla jag då :P

Håller tummar och tår för att det här är behandlingen som leder till en massa guldägg :)

Hoppas verkligen att det blir omslag snart! Jag tycker också de är dyra men bättre. Brukar gå över och testa oftare när strecket ser lite starkare ut. När det digitala blir positivt är strecken i princip lika starka för mig. Får bara svaga streck på billiga tester. Tack snälla! <3
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-19 18:28:51 följande:

Ja denna sida är inte helt optimal på telefonen- känns som den inte helt hängt med i utvecklingen ;)

Ja, jag tror fortfarande på den jag ruvar på- stenhårt! Så får vi se - varje dag är spännande.. men du måste ha haft en känsla du var gravid innan?

Jag hade ju annorlunda vaginal gelé när jag fick dottern och nu lutinus. Hade inga speciella gravidsymptom förra gången, jo vid 2-3 mån men inte tidigare. Så helt olik denna, nu mår jag ju illa redan nu...men dom som vet säger ju att ingen graviditet är den andra lik :)
  • Enkeli
    eeerica skrev 2020-10-19 20:14:26 följande:

Jag hade ju annorlunda vaginal gelé när jag fick dottern och nu lutinus. Hade inga speciella gravidsymptom förra gången, jo vid 2-3 mån men inte tidigare. Så helt olik denna, nu mår jag ju illa redan nu...men dom som vet säger ju att ingen graviditet är den andra lik :)

Innan du tog testet, kände du på dog att du var gravid? Jag känner mig gravid, på ngt märkligt sätt känns det annorlunda och harmoniskt- men vet inte om det är inbillning
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020