Lunaymar skrev 2020-10-19 12:21:39 följande:
Hej!
Jag ser att några har fått +/känner på sig att de är gravida - massa grattis till er och hoppas att allt går bra! :)
Jag började blöda och fick min mens, ännu en månad. Helgen har varit tuff men jag försöker fokusera på framtiden och hoppas att jag snart kommer hitta motivationen. Vi har ett fryst embryo och jag hoppas att den klarar upptiningen. Har ni några tips på vad man ska tänka på vid FET? Börja med några vitaminer och tillskott/akupunktur/preppa slemhinnan med östrogen etc?
Jag upplever att läkaren bara vill köra på men jag tänker att det är viktigt att ta den diskussionen tillsammans och se om vi kan öka våra chanser på något sätt.
Jag måste också säga att det känns riktigt skönt att kunna prata med kvinnor som befinner sig i liknande situationer! Tack <3
Kramar till dig! Skönt att du kan blicka framåt inför nya försök. Får hålla tummarna för er lilla eskimo då <3
Jag har nu fått utskrivet DHEA tabletter detta försök,förra ivf försöket gick jag på akupunktur,fick då ut flest ägg faktiskt hittills på mina 3 försök. Men det kunde ha varit tillfället,för de var 3 st flera nog bara :)
Jag äter vitaminer, och extra av E vitamin,Q10 och jättenattljusolja. Om allt detta skulle gynna våra ivf försök vete tusan. Men mitt mentala mående är bättre,jag får känna att jag gör nått iallafall,inte känna mig så passiv i våra behandlingar:) Tränar oxå regelbundet. Vilket drar ner min stressnivå rejält,vilket är ett plus.
Ja det är så jäkla skönt att ha flera att skriva av sig till i denna resa <3