• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-19 16:06:29 följande:

Update från mig, är bara på ruvardag 8 med blastocyst men har haft så konstiga symtom att jag testade (inget tålamod), och det blev ett svagt andra streck! Vågar inte hoppas än och det kan väl vara felaktigt så här tidigt/gå tillbaka. Är det någon annan som plussat såhär tidigt?

Stort grattis till ett tydligt pluss! Klart att du kan plussa såhär tidigt med en blasto, så kul!

Jag plussade svagt med ett två dagars på ruvardag 8 men det verkar inte ske någon stegring än så är osäkert om det håller sig kvar känner jag för min del. Med det där strecket är ju klart och tydligt. Grattis igen :)
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-19 22:45:19 följande:

Stort grattis till ett tydligt pluss! Klart att du kan plussa såhär tidigt med en blasto, så kul!

Jag plussade svagt med ett två dagars på ruvardag 8 men det verkar inte ske någon stegring än så är osäkert om det håller sig kvar känner jag för min del. Med det där strecket är ju klart och tydligt. Grattis igen :)

Har du bilder på dina tester,om du vill lägga ut så får man titta? :)
  • Sussna85
    Pan21 skrev 2020-10-19 19:01:54 följande:

Ja.. vi har alltid bara tänkt i de banor att det bara är makens antal som är problemet, nu tror man ju att det är något annat också. Får hoppas att en av de två klarar sig hela vägen iaf! Hoppet är ju det sista som lämnar en..

Kom ihåg nu,att ni har fått köra ICSI direkt va? Isf förstår jag ännu bättre varför besvikelsen är stor.

Så är det,hoppet är de sista som lämnar en. Och det gamla talesättet stämmer nog <3
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-20 02:08:40 följande:

Har du bilder på dina tester,om du vill lägga ut så får man titta? :)

Absolut!

Idag tror jag dock att en liten stegring skett.

På denna tycker jag inte det syndes någonting så jag la den bredvid den från dagen innan.

Idag insåg jag att ljuset på badrummet var allt för svagt så jag tog denna bild

Och här tycker jag det har blivit starkare så än har jag inte gett upp hoppet. Och det tr ju 2-3 dagar innan stegring sker så det är kanske inte så konstigt?
  • Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-19 22:45:19 följande:

Ååh tack för pepp, nu håller jag tummarna för oss båda! Hur tydligt ska man se en stegring, måste testet bli lite starkare varje dag?
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-20 06:13:01 följande:

Absolut!

På denna tycker jag inte det syndes någonting så jag la den bredvid den från dagen innan.

Och här tycker jag det har blivit starkare så än har jag inte gett upp hoppet. Och det tr ju 2-3 dagar innan stegring sker så det är kanske inte så konstigt?

Grattis! Jag vågar inte testa än som sagt- går som på nålar och hoppas inte min mens kommer.. nu på cykeldag 28.. haft lite varierande cykel mellan 27-32 dagar så är verkligen hårfint!
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-20 06:13:01 följande:

Absolut!

På det sista testen syns ju en ökning jo :) hcg fördubblas ju i regel varannan dag vad jag vet,så nog verkar det gå åt rätt håll då för dig <3
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-20 08:10:28 följande:

Grattis! Jag vågar inte testa än som sagt- går som på nålar och hoppas inte min mens kommer.. nu på cykeldag 28.. haft lite varierande cykel mellan 27-32 dagar så är verkligen hårfint!

Hoppas hoppas!
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-20 07:30:11 följande:

Ååh tack för pepp, nu håller jag tummarna för oss båda! Hur tydligt ska man se en stegring, måste testet bli lite starkare varje dag?

Ingen aning men jag har för mig att det ska öka varann dag. Men ditt var ju redan så starkt så där kanske det inte ökar?
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-20 08:14:33 följande:

På det sista testen syns ju en ökning jo :) hcg fördubblas ju i regel varannan dag vad jag vet,så nog verkar det gå åt rätt håll då för dig <3

Skönt att jag inte ser i syne.

Ja, jag hoppas det är ännu starkare på of testdagen på fredag :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020