• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Onemore2018

Då är vi inne på sprutdag 2 med fyremadel. Någon mer som har fått en fruktansvärd halsbränna under sprutbehandling? I morgon har vi vårt första vul... så spännande och se vad som händer. Hoppas på goda nyheter så det blir äggplock snart. Hur tätt inpå fick ni äggplock efter första VUL?

• Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-09 20:53:25 följande:
    Exakt så! Är så klart jätteglad för de samtidigt som det gör ont! Nu så- testade jag igen med ägglossningsstestet och det blev en tom ring dvs troligtvis ingen ägglossning denna månad? Fick alltså med clearblue advanced test första gången blinkande smiley i fredags, och fram till ff idag vid lunch fick jag det och nu ikväll så blev det en tom ring.. hoppa jag får blödning sen iaf. Nu nedräkning till nästa mens.. och nytt ivf!
    Kanske kroppen försöker en gång till att ägglossa, men vet ju aldrigGlad Men som jag skrev åt dig ovan,mens får du ändå,den kan kanske diffa lite på beräknade mens dagen bara. Skönt annars att du är back on trackHjärta
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-09 21:08:31 följande:

Då är vi inne på sprutdag 2 med fyremadel. Någon mer som har fått en fruktansvärd halsbränna under sprutbehandling? I morgon har vi vårt första vul... så spännande och se vad som händer. Hoppas på goda nyheter så det blir äggplock snart. Hur tätt inpå fick ni äggplock efter första VUL?

Börja med den sprutan ikväll och har oxå VUL imorgon,skitnervös över antal/storlek på blåsorna! Inte halsbrännanej, bränner bara i magen efter sticket på mig ett tag med just Fyremadelen.

För mig har ÄP skett 2-4 dagar efter första vulet,har gått undan där...
  • Thessan81

Hej! På fredag blir det äggutplock tyvärr hade jag mindre äggblåsor denna gång. Och om allt går som det ska blir det insättning på Måndag. Nu hoppas jag det tar sig :)

• GlitterLina
    Thessan81 skrev 2020-11-09 21:18:13 följande:

Hej! På fredag blir det äggutplock tyvärr hade jag mindre äggblåsor denna gång. Och om allt går som det ska blir det insättning på Måndag. Nu hoppas jag det tar sig :)

Spännande :)
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-09 21:08:31 följande:

Känner inte igen halsbränna..

man brukar väl få göra minst 2 ultraljud iaf. Vi gjorde första ultraljud en tisdag och fick öka dosen av menopur (och fortsätta som vanligt med fyremadel) till nästa ultraljud, som va på en fredag. Därefter ovitrelle lördag. Fri från sprutor söndag. Äggplock måndag.
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-09 21:09:56 följande:

Kanske kroppen försöker en gång till att ägglossa, men vet ju aldrig Men som jag skrev åt dig ovan,mens får du ändå,den kan kanske diffa lite på beräknade mens dagen bara. Skönt annars att du är back on track

Kanske.. eller sen hoppas jag typ att inte- så jag kan snabbare få mens och starta. Men hur går det för DIG? Berätta allt- eller så mycket du orkar iaf med några ord? Annars får jag bläddra tillbaka. ????
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-09 21:13:05 följande:

Börja med den sprutan ikväll och har oxå VUL imorgon,skitnervös över antal/storlek på blåsorna! Inte halsbrännanej, bränner bara i magen efter sticket på mig ett tag med just Fyremadelen.

För mig har ÄP skett 2-4 dagar efter första vulet,har gått undan där...

Ja den bränner och kliar ganska bra vid sticket. 8.35 ska vi vara inne. Hoppas äggplock blir på måndag, då är man ledig. Har inte sagt något till chefen eller någon om detta. Är så nervös så jaf aprucker
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-09 21:09:56 följande:

Kanske kroppen försöker en gång till att ägglossa, men vet ju aldrig Men som jag skrev åt dig ovan,mens får du ändå,den kan kanske diffa lite på beräknade mens dagen bara. Skönt annars att du är back on track

Du hade rätt- för nu fick jag fast smiley! Ska iaf ha sex så har man säkrat också.. även fast jag tror ivf är enda hjälpen för oss!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020