• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-17 08:36:50 följande:

Upptate från mitt lilla ägg,haha.

Tydligen var det i ett mellanskede,där det antingen utvecklas vidare eller inte. Så de odlar på tills imorgon...Vi kommer annars få påbörja ett sista försök på denna blödning som kommer nu. Kommer att äta nått som heter Klomifen (Tydligen lite liknande som Letrozol )och ta Menopur varannan dag vid detta femte och absolut sista försök.

Vi far antagligen till Åbo på torsdag hur det än utvecklas för ägget för att göra DNA fragmenteringen på sambons simmare och hämta ut Klomifen medicinen till mig,gick inte att få utskrivet från apotek tydligen..

låter som lilla ägget är en riktig kämpe<3 Håller tummarna för er.
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2020-11-16 21:01:58 följande:
    Åh välkommen hit! Det är verkligen en sympatisk tråd. Så fruktansvärt att behöva avbryta och så sent. Skönt att kroppen återhämtat sig och att ni är igång igen. Håller tummarna!

Tack, Clementina! Ja, det var inget roligt alls det som hände sist. Men nu känner jag mig positiv att vi är igång igen och jobbar mot en efterlängtad bebis. Tack för tumhållningen! 

Stort grattis för din graviditet och jag håller tummar och tår för att allt går bra!

• AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2020-11-17 12:03:07 följande:
    Jamen visst <3 Hon poängtera ganska tungt att det inte fanns stora chanser för detta ägg,men att under kan ju ske. Så jag håller på det.

Men det är skönt att ha en plan b,en plan som innefattar att vi måste ta ett lån för att genomföra. Men bara vi lyckas så är det värt det <3
    Håller tummarna för att ni lyckas, med detta ägg eller nästa gång!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-11-16 23:26:58 följande:

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

Den här omgången drog jag ner på socker och kolhydrater (dock inte ätit lchf och har såklart fuskat någon gång). Försöker få i mig bra fetter och grönsaker. Äter bladgrönsaker och nötter varje dag. Försöker också yoga/meditera några gånger i veckan. När det gäller vitaminer ärter jag q10, omega 3, zink med c-vitamin och en multivitamin som bland annat innehåller folat/folsyra samt d-vitamin.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-11-17 08:30:50 följande:

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

Så roligt! Håller tummarna för det.
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-17 08:42:59 följande:

Ruvdag 2 och jag känner mig lite andfådd, helt normalt?

Tror inte det är så konstigt, ivf tar på kroppen. :) Om du gjorde återföringen igår är det ruvardag 1 idag.
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2020-11-17 14:46:44 följande:

Tack, Clementina! Ja, det var inget roligt alls det som hände sist. Men nu känner jag mig positiv att vi är igång igen och jobbar mot en efterlängtad bebis. Tack för tumhållningen! 

Stort grattis för din graviditet och jag håller tummar och tår för att allt går bra!

Skönt att du är positiv. Nu hoppas vi verkligen att det är er tur. Håller tummarna! Och tack för att du gör detsamma. <3
  • Amandaida
    Kovcci skrev 2020-11-17 09:39:03 följande:

Hur länge har du haft bruna fläckar? Jag fick de igår, idag har jag inga än så länge iallafall.

Har du fått några symptom?

Jag håller tummarna och tårna att du får plus på fredag <3

Hade det i typ två dagar sedan försvann dem :)

Jag har haft väldigt spända bröst men det försvann helt i helgen, vet inte om det är bra eller dåligt? Brukar annars ha det innan mensen så vi får väl hoppas på att det är positivt. För övrigt så mår jag faktiskt skit.. jag har testat positivt för covid-19 så jag är inte alls pigg. Feber, ont i kroppen, huvudvärk och hosta. Jag hoppas inte detta kommer påverka något.... men man vet ju aldrig.

Det här blev ju inget positivt inlägg haha ;)

Tack!! Jag håller alla mina tummar och tår för dig också att det äntligen ska lyckas! <3
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2020-11-17 15:11:30 följande:
    Tror inte det är så konstigt, ivf tar på kroppen. :) Om du gjorde återföringen igår är det ruvardag 1 idag.
    Skönt! Okej dag 1. Ja Ivf har verkligen tagit på kroppen, går med en konstant mensvärk mitt i magen. 
  • Always choklad

Hej

Här igen, dags å skriva av sig.

Lite otursförföljd

Skulle göra insättning förra månaden å då fick jag urinvägsinfektion natten innan så vi beslöt att skjuta upp till denna månad.

Igår mån fick jag glad gubbe på fel dag sön eller mån betyder att det krockar med helg å de har ej öppet på helgen.

Nu blir det en månad till att vänta hoppas hoppas det går då annars blir det jan.

Igår hemskt ARG. Idag försöker jag tänka positivt och tänker att det kanske är bra ändå att det ej blev nått denna månad då det känns som att vi vilken sek som helst går in i lockdown ett par veckor i Svergie som andra länder.

Men besviken är jag på att det nu sköts upp ytterligare en månad. All denna väntan på ett pyre och att pendla mellan hopp och besvikelse är jobbig så är det bara.

Nya tag mot ny månad.

Kram på alla som kämpar!

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020