• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:22:40 följande:

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Åh vad härligt, hoppas sååå att du får den lilla kämpen i magen i morgon!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-18 08:29:48 följande:

Härliga nyheter att den utvecklats till blastocyst. Nu håller vi tummar och tår för återföring imorgon.

Enkeli skrev 2020-11-18 08:37:01 följande:

Åhh, fick gåshud!! Såå glad att det går framåt nu iaf.. fortsätter hoppas nu. Kramar

Ölandstoka skrev 2020-11-18 10:58:09 följande:

Åh vad härligt, hoppas sååå att du får den lilla kämpen i magen i morgon!

Tack alla fina <3

Nu återstår det att komma över pölen till fasta Finland. Det lovar blåst till kvällen och som jag säkert har skrivit förut så tar inte färjan in vid för hård vind. Men ännu är det lugnt här på holmen så jag hoppas det håller sig :)
  • Onemore2018

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Jaghållerallainatuar
  • Dhalia

Helt otroligt vilken kämpe!! Heja heja :)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-18 14:36:17 följande:
    Jaghållerallainatuar
    Tack gulliga du! Hur går ruvningen? Förstod att du hade mensvärk nu efter ET, de har jag oxå ganska mycket både före och efter ÄP pga av allt progesteron antar jag.
    Dhalia skrev 2020-11-18 16:42:27 följande:
    Helt otroligt vilken kämpe!! Heja heja :)
    Tack för att du hejar!{#emotions_dlg.flower}Ja den lilla håller i sig än,mer än jag kunde hoppas påHjärta Hur går det för dig? Du ska börja behandling snart eller?

• Lunaymar

Har precis läst igenom alla meddelanden, efter att ha tagit en veckas paus. Och jag håller ALLA tummar för dig och ditt embryo, gud vilka starka celler du har där <3
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-11-18 19:16:45 följande:
    Har precis läst igenom alla meddelanden, efter att ha tagit en veckas paus. Och jag håller ALLA tummar för dig och ditt embryo, gud vilka starka celler du har där <3
    Alltså ni är så fina människor i denna tråd, tack snälla duHjärta Ja en liten kämpe verkar det varaGlad Hur är det med dig? Du vänta på att få göra FET eller hur?
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-18 18:08:38 följande:

Tack gulliga du! Hur går ruvningen? Förstod att du hade mensvärk nu efter ET, de har jag oxå ganska mycket både före och efter ÄP pga av allt progesteron antar jag.Tack för att du hejar!Ja den lilla håller i sig än,mer än jag kunde hoppas på Hur går det för dig? Du ska börja behandling snart eller?

Tack för du frågar. I januari är planen för ett nytt IVF, nr4 blir de då. Skulle få progesteron och kanske trombyl så hoppas hoppas, de ändå via Sahlgrenska och dem brukar hålla sig inom sina ramar men nu kanske de går, hade precis idag tid med dem :) har även ett i frysen hos Livio men det sparar vi så länge :D
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-18 20:19:51 följande:

Alltså ni är så fina människor i denna tråd, tack snälla du Ja en liten kämpe verkar det vara Hur är det med dig? Du vänta på att få göra FET eller hur?

Ja verkligen, den kämpar på bra <3

Jag mår bra, var på ultraljud i måndags men ÄL var inte på G än. Ska dit imorgon igen. Är lite orolig att de kommer att säga nej tyvärr du får vänta till nästa månad då de inte kan tajma in det så vi undviker helg (de har inte öppet på helgerna)... Så hoppas det går att ordna på något sätt. De nämnde ngt om Ovitrelle men jag vet inte hur stor follikel ska vara för att få ovitrelle. Någon som har koll på det?

Är det imorgon du får tillbaka embryot isf? :D
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-18 20:40:21 följande:

Tack för du frågar. I januari är planen för ett nytt IVF, nr4 blir de då. Skulle få progesteron och kanske trombyl så hoppas hoppas, de ändå via Sahlgrenska och dem brukar hålla sig inom sina ramar men nu kanske de går, hade precis idag tid med dem :) har även ett i frysen hos Livio men det sparar vi så länge :D

Ok,då hoppas jag att nr 4 kommer att vara er tur att lyckas <3 Men skönt oxå att ha en litet eskimo i frysen :) men är jag helt på fel ni hade oxå problem med fragmentering?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020