• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-11-18 20:52:17 följande:

Ja verkligen, den kämpar på bra <3

Jag mår bra, var på ultraljud i måndags men ÄL var inte på G än. Ska dit imorgon igen. Är lite orolig att de kommer att säga nej tyvärr du får vänta till nästa månad då de inte kan tajma in det så vi undviker helg (de har inte öppet på helgerna)... Så hoppas det går att ordna på något sätt. De nämnde ngt om Ovitrelle men jag vet inte hur stor follikel ska vara för att få ovitrelle. Någon som har koll på det?

Är det imorgon du får tillbaka embryot isf? :D

Ok hoppas på äl före helg då! Vad jag har läst är det lite olika när de tycker man ska ta Ovitrellen. Ägglossning sker ju då inom 36 h typ.

Jopp imorgon är ET isf
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-18 21:23:40 följande:

Ok hoppas på äl före helg då! Vad jag har läst är det lite olika när de tycker man ska ta Ovitrellen. Ägglossning sker ju då inom 36 h typ.

Jopp imorgon är ET isf

Lycka till imorgon!! :)
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-18 21:23:40 följande:

Jopp imorgon är ET isf

Lycka till imorgon, hoppas att allting går bra <3
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2020-11-17 19:41:46 följande:

Tack! Och lycka till ni med ivf nr 3! Beklagar så det som hände med graviditeten,så ledsamt att läsa Till vilken klinik byter ni nu? Har ni tänkt gå vidare med ÄD om detta inte funkar sen?

Vi bytte faktiskt till en klinik utomlands, Olga-kliniken, för att vi ville kunna göra PGT-A. Vi har inte ökad risk utan avbrytandet var otur, men det kändes ändå bättre att börja så här. Efter det här gör vi troligtvis klart våra IVF i Sverige. Inte förrän framåt sommaren är planen ÄD. Men det är alltså min plan nu, lite kan den ju ändras på vägen.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2020-11-17 19:41:46 följande:

Tack! Och lycka till ni med ivf nr 3! Beklagar så det som hände med graviditeten,så ledsamt att läsa Till vilken klinik byter ni nu? Har ni tänkt gå vidare med ÄD om detta inte funkar sen?

Vi bytte faktiskt till en klinik utomlands, Olga-kliniken, för att vi ville kunna göra PGT-A. Vi har inte ökad risk utan avbrytandet var otur, men det kändes ändå bättre att börja så här. Efter det här gör vi troligtvis klart våra IVF i Sverige. Inte förrän framåt sommaren är planen ÄD. Men det är alltså min plan nu, lite kan den ju ändras på vägen.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:22:40 följande:

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Håller tummarna för ET i morgon!!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:18:26 följande:

Ja ingen av klinikerna jag har gått till har rekommenderat nånting faktiskt,inte ens folsyra. Det är inte alltid lätt att ändra ett invant beteende nej. Men så börjar det närma sig! Känns det bra att få börja igen?

Ja,det som inte dödar det härdar sägs det ju. Och som jag försöker tänka,och vet,det är så många som har det värre.

Det var den där dumma fragmenteringen igen då som ställde till det. Men de ringde imorse,den har gått vidare till en blastocyst! Imorgon är det dag 6 och om det ser bra ut så får vi göra ET imorgon :)

Åhh så himla glad för er skull! Vet du, tror den är en riktig fighter det där ägget. Har en bra magkänsla! Lycka till med resan osv. Håller tummarna!
  • Sussna85

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

Men nej vad tråkigt! :( Håller både tummar och tår för att ni kommer iväg med flyget.
  • prickblomma81
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Å hur går det för er?? <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020