• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Jipohamb
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

Åh nej vad tråkigt! :( Jag har suttit som på nålar för att jag varit så nervös för er skulle. Har planet kunnat lyfta?
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

men nej:(

Hoppas nu på att flyget går som det ska. Ni har en stark kämpe av blastoc. som väntar på er^^

• Sussna85

Tack alla fina Hjärta  Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.
    det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.
    Sen är det bara att vänta på att en donator dyker uppGlad

• Filly

Testdag idag, RD14, vi höll oss ändå till idag trots upptäckte liiite bruna flytningar igår. Det var ytterst lite. Tyvärr lös det andra strecket med sin frånvaro... Kom lite mera brunt idag. Brunt är ju gammalt.. så frågan är om det har blött och inte riktigt "kommit igång". Slutade med lutinus i tisdags, så vi antog att det är mensen som startar nu. Muntert att sitta i möte nu med dessa tankar. Tur det är digitalt och jag behöver inte sätta igång kameran hehe. Kan man surfa runt under tiden och leta hopp ^^

Vi har ett ägg som klarade sig till frysen med 6dagars odling. Hur funkar denna insättning, behöver jag endast ha koll på nästkommande ägglossning?

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Nej vad tråkigt! :( Lider verkligen med dig. Låter dock som rätt väg att gå med ÄD istället. Blir det på samma klinik? Tänker på dig idag och önskar att den fortsatta processen blir bra. <3
  • Clemmentina
    Filly skrev 2020-11-19 09:58:29 följande:

Testdag idag, RD14, vi höll oss ändå till idag trots upptäckte liiite bruna flytningar igår. Det var ytterst lite. Tyvärr lös det andra strecket med sin frånvaro... Kom lite mera brunt idag. Brunt är ju gammalt.. så frågan är om det har blött och inte riktigt "kommit igång". Slutade med lutinus i tisdags, så vi antog att det är mensen som startar nu. Muntert att sitta i möte nu med dessa tankar. Tur det är digitalt och jag behöver inte sätta igång kameran hehe. Kan man surfa runt under tiden och leta hopp ^^

Vi har ett ägg som klarade sig till frysen med 6dagars odling. Hur funkar denna insättning, behöver jag endast ha koll på nästkommande ägglossning?

Nej vad trist! :( Förstår att det känns jobbigt just nu. Var detta en färskåterföring eller en fryst? Om ni gjorde behandling nu brukar man vänta en mens. Annars brukar man kunna göra nytt fet direkt i nästa cykel. Men du får såklart alla information när du pratar med kliniken.
  • Thessan81
    Filly skrev 2020-11-19 09:58:29 följande:

Hej. Så tråkigt att höra. Ja du ska hålla koll på ägglossning som vanligt när man får en glad gubbe ska man ringa sin klinik 6 dagar efter sätts blastocyst in. Så var det för oss iallafall
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina Hjärta  Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker uppGlad

Beklagar verkligen att det inte gick vägen denna gång <3.
    Tycker det är oerhört starkt av er att hålla modet uppe, att kliva på nästa tåg - ÄD
    Kämpa hörreni! Alla vi här inne är ett sånt stöd för varandra
  • Filly
    Thessan81 skrev 2020-11-19 10:05:06 följande:
    Hej. Så tråkigt att höra. Ja du ska hålla koll på ägglossning som vanligt när man får en glad gubbe ska man ringa sin klinik 6 dagar efter sätts blastocyst in. Så var det för oss iallafall

Ah okej, då innebär det nu kanske att ladda upp med ett gäng ägglossningstester.
    Lite positivt i det hela är väl att slippa sprutorna. 

Har meddelat kliniken och återstår nu att se vad de säger när de ringer tillbaka:)

• Filly
    Clemmentina skrev 2020-11-19 10:04:18 följande:
    Nej vad trist! :( Förstår att det känns jobbigt just nu. Var detta en färskåterföring eller en fryst? Om ni gjorde behandling nu brukar man vänta en mens. Annars brukar man kunna göra nytt fet direkt i nästa cykel. Men du får såklart alla information när du pratar med kliniken.

Detta var färskåterföring. Fick ut 7 ägg, varav 4 klarade första dygnet. Ett sattes i efter 3dagar, ett klarade sig till frysen vid dag 6.
    Hm, om an nu hoppar denna cykel... fasiken, då kan det krocka med julledigheter och det innebär att vi kommer inte kunna köra igång förrän januari.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020