• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-24 13:25:56 följande:
    Vi gick mest igenom lite bakgrund,tankar och reflektioner inför en ÄD. På torsdag ska vi gå igenom "lagen om assisterad befruktning" och vad barnet har rätt till. Så dessa besök är väl mest att man ska förstå innebörden i en donation. Vilket vi nog gör fullt ut redan,detta kommer ju ändå inte som en överraskning.

Åh vad härligt att snart vara igång igen för er <3
    Filly skrev 2020-11-23 20:51:14 följande:

Vad kul att höra att ni nu är igång:) vad innebär dessa samtal?

Heja dig, heja er!<3

Tack tack fina du! <3

Nästa vecka ska vi diskutera med sköterskan på kliniken våra tankar om hur donatorn får se ut,jag har funderat över detta med utseendet,men för mig spelar det inte så stor roll. Vi är båda ganska långa,jag är 1.73 och sambon 1.80 typ. Så isf om man nu får välja att donatorn är i lika längd...men inte ens det kanske spelar nån roll. Jah...många tankar blir det märker jag ändå,haha.
    Jag förstår, och ni verkar ju har tänkt igenom innebörden med ÄD och lagt upp en bra plan:)
    Nej, det kanske inte spelar någon större roll med utseende. I dagsläge känns det nästan bara man önskar att få bli skänkt med en fin gåva - ett underbar barn som är frisk och full av liv.
    Det kommer gå bra ska ni se<3
  • Filly

Som sagt väntar vi på att få vårt sista hopp,som ligger i frysen,insatt.
    Jag meddelade mottagningen min mens och skulle därefter hålla koll på min ägglossning. Vilket de rekommenderade att ta testet den 29/11 på förmiddag.
    (Fick mens 19/11, som för övrigt var 5 dagar sen pga Lutinus)

Av någon konstig anledning kände jag att jag måste börja med ägglossningstestet idag. Gick på toaletten precis och tog testet. BOOM! rätt som va så dök den där smiley upp på testet och ägglossning är på G!
    Det är ju på tok för tidigt! Eller?

Meddelade mottagningen direkt och hoppas på att de återkommer imorgon om ett datum där vi kan göra insättning.

Har någon erfarenhet av detta med att hålla koll på ägglossningstestet inför insättning av 5-6 dagars blastocyst?
    Vet du/ni om det skulle spela någon roll om jag skulle missa gårdagen?

Å andra sidan, det är inte mycket att göra åt nu. Jag har gjort vad som skall göras.

• Filly
    MrsNightingale skrev 2020-11-25 12:49:53 följande:

RD 12 och blöder nu lite mer, fortfarande inga gravid symptom men vaknar med huvudvärk varje morgon trots 8 tim sömn. Har lovat mig själv att inte tjuv testa igen efter mitt negativa test RD 9 men känns som om jag fortfarande hoppas men ändå ställer in mig på att det inte fungerat lite för att skydda mig själv. Vi har pratat lite om att byta klinik om det inte fungerar, för att få en ny start. Och bokade in oss på möte på Carl Von Linnékliniken i slutet på januari.

Och du tar fortfarande Lutinus? För jag fick ett jäklahuvudvärk när jag slutade med Lutinus. Vet dock inte det är för jag var spänd inför testdag eller om det berodde på lutinus.
    Jag hoppas för eran skull att blödningen inte har med det negativa att göra, utan att det bara är kroppen som inte ställt in sig på att du faktiskt är gravid. Hoppas och håller tummarna.
  • GlitterLina
    Filly skrev 2020-11-25 15:01:58 följande:

Vad spännande! Håller tummarna! Det kommer gå bra<3

Hur "gammal" var ägget ni satte in?

Tack :) håll hårt!

Det va en 5 dagars :)
  • MrsNightingale
    Filly skrev 2020-11-25 14:59:53 följande:
    Hej och välkommen:)
    vad spännande tid ni har framför er nu med testdag. Hoppas verkligen det är goda nyheter:)

Vi gjorde första ivf och satte in 3dagars embryo. Det försöket tog sig tyvärr inte.
    Vi har en 6dagars blastocyst i frysen som väntar på att jag ska få omslag på ägglossning - vilket jag precis fick. Meddelat mottagningen och hoppas på att vi får ett datum för insättning.
    Spännande, då håller vi tummarna för att det sätter sig nu. För oss verkar det inte ha satt sig den här gången heller, har börjat blöda för mycket nu.
  • MrsNightingale
    Filly skrev 2020-11-25 15:31:41 följande:
    Och du tar fortfarande Lutinus? För jag fick ett jäklahuvudvärk när jag slutade med Lutinus. Vet dock inte det är för jag var spänd inför testdag eller om det berodde på lutinus.
    Jag hoppas för eran skull att blödningen inte har med det negativa att göra, utan att det bara är kroppen som inte ställt in sig på att du faktiskt är gravid. Hoppas och håller tummarna.

Filly skrev 2020-11-25 14:59:53 följande:
    Hej och välkommen:)
    vad spännande tid ni har framför er nu med testdag. Hoppas verkligen det är goda nyheter:)

Vi gjorde första ivf och satte in 3dagars embryo. Det försöket tog sig tyvärr inte.
    Vi har en 6dagars blastocyst i frysen som väntar på att jag ska få omslag på ägglossning - vilket jag precis fick. Meddelat mottagningen och hoppas på att vi får ett datum för insättning.
    Spännande, då håller vi tummarna för att det sätter sig för er nu. För oss verkar det inte ha satt sig den här gången heller, har börjat blöda för mycket nu, men har fortsatt med Lutinus hela tiden trots blödningen och kommer försöka göra det fram tills test dagen, ifall att. Men som man säger hoppet är det sista som överger en.
  • Onemore2018

Kom i kontakt med mottagningen idag. Jag ska sluta med lutinus på lördag. Super märkligt men så är det. Tisdag testdag. Har läst att en del börjar blöda ca ett dygn efter man slutat med lutinus, kan de stämma?

• Onemore2018

Kom i kontakt med mottagningen idag. Jag ska sluta med lutinus på lördag. Super märkligt men så är det. Tisdag testdag. Har läst att en del börjar blöda ca ett dygn efter man slutat med lutinus, kan de stämma?

• Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-25 22:03:16 följande:

Vart går du? Konstigt att dom gör så olika
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-25 22:03:16 följande:

Mycket möjligt att vissa gör det. Men för min del så hade jag Lutinus som skulle räcka i två veckor, säg det räckte till måndag och så hade jag testdag torsdag.

Mensen var sen också pga lutinus, så jag hade lite spotting av mens på onsdag. Testade negativt torsdagmorgon och mensen kom rikligt torsdag på eftermiddag.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020