• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • GlitterLina
    Onemore2018 skrev 2020-11-27 08:03:15 följande:

Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(

Ledsen för dig :( :( kram
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2020-11-26 13:03:45 följande:

Läste om det senaste, synd att det inte gick. Men vad skönt att ni redan funderar på nästa steg. ÄD har ju en väldigt stor chans att lyckas, ofta första gången, det är något helt annat än konstant tragglande med IVF om de egna äggen är lite sådär. Som sagt så är jag snart där också, frågan är bara vilken månad nu.

Jag tror klinikerna brukar försöka matcha ögonfärg, hårfärg, längd i Sverige och Finland. (Som jag förstått ger andra länder bl.a. Tjeckien mer garantier i form av antal blastocyster, men då är det en stängd donation).

Jag önskar er all lycka till så ni kan snabbt hitta en lämplig donator och få ett efterlängtat plus på stickan!

Tack <3 ja jag sätter ju ett stort hopp till detta med ÄD,lite för mycket egentligen,smällen kommer bli enorm om detta oxå misslyckas. Vi ska ha möte på tisdag nästa vecka med kliniken,jag vet inte vad vi får för garantier faktiskt. Som du skriver, utomlands har de ju garanti på antal blastocyster etc man får till ET och annar.

Men tack!Men jag önskar er lycka till tillbaka:)
  • Thessan81

Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(

:(
  • Sussna85

Åh så ledsamt att läsa,det är så hemskt när blodet kommer,när man hoppas och kämpar så för detta. Stor stor kram till dig! <3
  • Sussna85

Åh så ledsamt att läsa,det är så hemskt när blodet kommer,när man hoppas och kämpar så för detta.

Stor stor kram till dig! <3
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-25 15:07:14 följande:

Jag förstår, och ni verkar ju har tänkt igenom innebörden med ÄD och lagt upp en bra plan:)

Nej, det kanske inte spelar någon större roll med utseende. I dagsläge känns det nästan bara man önskar att få bli skänkt med en fin gåva - ett underbar barn som är frisk och full av liv.

Det kommer gå bra ska ni se<3

Tack fina för orden <3
  • Thessan81

Beklagar :( jag har fått rosa/bruna flytningar ingen värk än iallafall och ingen riktig mens har kommit igång men man blir nedstämd Så fort man får lite i trosan. Förra gången var med på ruvdag 10 men då fick jag riktig mensvärk och kraftig blödning. Idag ruvdag 11 2 dagar till så är de testdag men känns lite som om hoppet är ute :(
  • Kovcci
    GlitterLina skrev 2020-11-26 22:55:17 följande:

Är på ruvardag 3 & haft väldans ont & molande värk i mage & bak i ?rygg?

Är det ett dåligt eller bra tecken??

För mig va de ett bra tecken, jag hade samma sak från RD1 eller 2 och jag plussade på testdagen. :)
  • GlitterLina
    Kovcci skrev 2020-11-27 11:11:09 följande:

För mig va de ett bra tecken, jag hade samma sak från RD1 eller 2 och jag plussade på testdagen. :)

Åh hoppas det är samma för mig :)
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-27 10:28:50 följande:

Åh så ledsamt att läsa,det är så hemskt när blodet kommer,när man hoppas och kämpar så för detta.

Stor stor kram till dig! <3

Tack snälla <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020