• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Onemore2018

Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(

• Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-30 06:34:40 följande:

Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(

Åh nej vad tråkigt att du blöder så nu när det äntligen blev positivt. :( Lider med dig! Tror de kommer be dig testa igen om en vecka (eller när blödningen upphört) för att se om det blir svagare eller starkare. Om det är tidigt missfall och kroppen hanterar det själv gör de inte alltid vul. Det behöver inte vara missfall även om det låter/känns som det. Styrkekramar till dig!
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2020-11-30 06:58:21 följande:

Åh nej vad tråkigt att du blöder så nu när det äntligen blev positivt. :( Lider med dig! Tror de kommer be dig testa igen om en vecka (eller när blödningen upphört) för att se om det blir svagare eller starkare. Om det är tidigt missfall och kroppen hanterar det själv gör de inte alltid vul. Det behöver inte vara missfall även om det låter/känns som det. Styrkekramar till dig!

Tack snälla <3 det var ett mycket svagt positivt så jag får ringa de och berätta. Är helt säker på missfall.
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-30 09:04:13 följande:

Tack snälla <3 det var ett mycket svagt positivt så jag får ringa de och berätta. Är helt säker på missfall.

Förstår, så ledsamt! Hoppas du får bra stöd från kliniken. <3
  • Thessan81

Men oj. Det kan ju visas positivt ett tag efter missfall. Jag va med negativ i lördags :( så jävla besviken
  • Onemore2018
    Thessan81 skrev 2020-11-30 10:35:52 följande:

Men oj. Det kan ju visas positivt ett tag efter missfall. Jag va med negativ i lördags :( så jävla besviken

Kram till dig fina <3
  • GlitterLina

Men skit då :( ledsen för dig

Kram
  • Kovcci

Vet någon hur jag kan få tag på progesteron vaginala tabletter?

Min ivf klinik säger att jag måste ta dom i 3 månader och jag har inga kvar.

Sverige accepterar inte recept från Turkiet.

Har någon kanske kvar tabletter som jag kan köpa?

Tacksam för hjälp :)

• Thessan81
    Kovcci skrev 2020-11-30 17:18:25 följande:

Vet någon hur jag kan få tag på progesteron vaginala tabletter?

Min ivf klinik säger att jag måste ta dom i 3 månader och jag har inga kvar.

Sverige accepterar inte recept från Turkiet.

Har någon kanske kvar tabletter som jag kan köpa?

Tacksam för hjälp :)

Jag har lutinus nästan 2 paket kvar
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020