• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Kovcci skrev 2020-11-26 20:38:29 följande:

Tack så jätte mycket :)

På RD7 fick jag rosa/brunt fläck på trosskyddet. Fick inte heller något när jag torkade mig. Kontaktade min läkare och han sa de kan bero på att ägget har fäst så du behöver inte vara orolig. Vi håller tummarna att det är samma sak för dig också <3

När har du testdag?

Testdag på söndag. Kommer lite mer och mer men ingen värk än. Vi går se hoppet sjönk man blir så besviken
  • Kovcci
    Thessan81 skrev 2020-11-26 20:48:31 följande:

Testdag på söndag. Kommer lite mer och mer men ingen värk än. Vi går se hoppet sjönk man blir så besviken

Hoppas verkligen att du får ett plus på söndag. Håller tummarna hårt.
  • Thessan81
    Kovcci skrev 2020-11-26 20:57:21 följande:

Hoppas verkligen att du får ett plus på söndag. Håller tummarna hårt.

Tack :) Ja just nu ser de mörkt ut men på söndag vet vi :)
  • Onemore2018
    Thessan81 skrev 2020-11-26 21:02:13 följande:

Tack :) Ja just nu ser de mörkt ut men på söndag vet vi :)

Jag håller alla tummarna för dig att det blir eff plus på söndag <3
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-26 21:46:00 följande:

Jag håller alla tummarna för dig att det blir eff plus på söndag <3

Tack fina du :)
  • GlitterLina

Är på ruvardag 3 & haft väldans ont & molande värk i mage & bak i ?rygg?

Är det ett dåligt eller bra tecken??

• Enkeli

Halloj alla! Massa nya här som jag inte hunnit säga hej till. Vi är snart på g att börja med ivf nr 2 men mensen vill inte komma igång. Jag är inte gravid.. utan på ngt sätt så har mensen bara försenats.. så oerhört frustrerande! Längtar och samtidigt räds att sätta igång :)

• MrsNightingale
    AndraSladdis skrev 2020-11-26 14:03:08 följande:
    Du känner din kropp bäst, men annars har jag förstått att rosa flytningar inte behöver betyda att det är kört. Har du testat tidigare eller väntar på testdagen? Hoppas att det blir ett plus trots allt.
    Håller med, rosa flytningar behöver verkligen inte betyda att det är kört, man har så känsliga slemhinnor så det kan komma därifrån.
    Själv har jag TD idag och testade negativt, använde flera olika test för att va säker så för oss blir det att ladda om och ta nya tag efter jul.
  • Onemore2018

Man blir knäpp av allt det här :( nu kommer det mörkare i trosskyddet och jag är bara sååå ledsen. Alla symptom borta. Ett enda ägg i frysen fick vi. Men nu har det blivit andra restriktioner på sjukhuset här. Det tar bara ivf behandling på de med medicinsk orsak alltså de med cancer. Så nu kommer vi säkert få vånta länge igen :( jävla corona

• Onemore2018

Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020