• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-21 14:44:48 följande:

åh vad spännande!! Hur känns det? :) Jag satte in en blast, vad satte du in?

Jag har haft molvärk sedan insättning, men tror att jag hade det de första dagarna pga katetern de förde in. Nu drar det lite, också i ena ljumsken och ömma bröstvårtor. Hoppas inte att dessa symtom är mens-symtom :(

Hej. Jag satte in ett 3dagars ägg. Så ruvdag 5 idag. Ömma bröst bara men de brukar jag ha innan mens ändå. Nä nu håller vi tummarna att detta går vägen för oss båda två. All lycka till oss :)
  • Kovcci
    Thessan81 skrev 2020-11-21 12:36:24 följande:

Grattis ??

Tack så jätte mycket :)
  • Jipohamb
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-19 13:24:58 följande:

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

Idag satte vi också in vårt lilla ägg! Av våra fem ägg blev bara två befruktade så kliniken ville inte chansa utan satte in ett av dem idag. Åtta fina celler hade det. Nu är jag både spänd och nervös. Väntan är lång! Hur mår du hittills?
  • Kovcci

[quote=80779998][quote-nick]Linngustafssson18 skrev 2020-11-21 14:48:15 följande:[/quote-nick]

Halloj! Ja visst, superspännande! Hm.. en jäkla bergochdalbana menalt. jag har haft molvärk sedan återföringen, men antar att molvärken RD 1&2 kom ifrån katetern som de använde vid återföringen. Jag har testdag den 27e. Testade imorse (varför vet jag inte haha) men det var ju självklart negativt.Vi har också en kvar i frysen, också vårt 1:a försök. Hoppas det blir eran tur nästa insättning. Jag håller på er  stor kram

[/quote

Ge inte upp, jag testade på RD5 och det blev negativt, testade igen idag på testdagen och det blev ett plus på stickan.

Håller tummarna att du också får ett plus den 27:e :)

• Dhalia
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Blir tårögd av att läsa de här, stort grattis till er och hoppas att allt ska gå bra för er :)
  • Kovcci
    Dhalia skrev 2020-11-21 16:46:40 följande:

Blir tårögd av att läsa de här, stort grattis till er och hoppas att allt ska gå bra för er :)

Tack så jätte mycket <3
  • Filly
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Åh stort grattis!! :D

Önskar er all lycka för detta.
  • Filly
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-21 14:48:15 följande:

Halloj! Ja visst, superspännande! Hm.. en jäkla bergochdalbana menalt. jag har haft molvärk sedan återföringen, men antar att molvärken RD 1&2 kom ifrån katetern som de använde vid återföringen. Jag har testdag den 27e. Testade imorse (varför vet jag inte haha) men det var ju självklart negativt.Vi har också en kvar i frysen, också vårt 1:a försök. Hoppas det blir eran tur nästa insättning. Jag håller på er  stor kram

Ja det blir ju det, många tankar, funderingar, undran osv.

Haha nyfikenhet är någonting som bara följer med. Hoppas verkligen att ni får ett positivt besked den 27e. Håller alla tummarna! <3 tack snälla. Vi hoppas att allting klaffar nu med datum för ägglossning och återföring i december.
  • Thessan81

Ruvdag 6 fortfarande ömma bröst har även börjat må illa. Så nu hoppas jag det tagit sig lång väntan till testet :) Hur mår ni idag denna söndag?

• Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-11-22 13:36:40 följande:

Ruvdag 6 fortfarande ömma bröst har även börjat må illa. Så nu hoppas jag det tagit sig lång väntan till testet :) Hur mår ni idag denna söndag?

Åh jag hoppas att lite illamående är ett bra tecken,ja väntan till att testa brukar vara låååång. Håller mina tummar för ett plus inom kort för dig!

Jag är faktiskt bakis denna söndag haha,tog mig friheten att festa till det igår, åt middag och drack bubbel i goda vänners lag :) försökte släppa all oro och tankar som just nu rör sig i huvudet på mig om vår förhoppningsvis kommande äggdonation.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020