• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 22:44:32 följande:

Det blev en 3 dagars här också och sedan skulle de ruva vidare till blasto med de andra äggen men de har vi inte hört något om. Jag ska tjuvtesta på söndag fast de sa 2/12

Undrar varför jag fick tidigare testdag när vi satte in samma dag och 3dagars?
  • MrsNightingale

Hej på er, jag hoppar in- satte in en 5 dagars blastocyst lördagen den 14/11, som legat i frysen i 1,5 år, så är på RD 11.

TD nu på fredag den 27´e.

Har haft lite färgat lutinus nu senaste dagarna (ljusrosa) och jag upplever nog att det är lite mer rosa på pappret nu än bara när lutinusen kommer ut.

Tjuv testade igår och fick ett negativt digitalt test.

Känner ingenting i brösten, men har haft som lite mensvärk senaste dagarna och vaknar med huvudvärk.

( Vi har fortfarande 1 eskimo i frysen)

Lite info om oss:
    Jag ( 38år) och min man (42år) har varit på den här ivf resan sen 2012 med utredning och sen start på Sahlgrenska 2013/2014, dom hittar inget ?fel? på någon av oss.
    Jag har fått ut många fina ägg som befruktats och kunnat läggas i frysen, så vi kunde med våra 3 försök via landstinget hålla på tills Nov 2017.
    Vi blev då gravida för första med vår sista blastocyst men fick missfall i  i v.9+6.
    Så sedan Januari 2018 har vi varit på Livio Calanderska.  

Anledningen till att vi tinade en så ?gammal? blasto var för att vi på senaste ägguttagen endast fick ut 2 ägg som tyvärr inte delade sig som det skulle efter befruktningen

Måste säga att den här tråden är så fin, det är så fin ton och verkar vara så många varma och omtänksamma personer som skriver.

Har innan bara varit inne och läst , men nu fick det mig att dela med mig {#emotions_dlg.flower}

• Thessan81
    MrsNightingale skrev 2020-11-24 08:20:50 följande:

Hej på er, jag hoppar in- satte in en 5 dagars blastocyst lördagen den 14/11, som legat i frysen i 1,5 år, så är på RD 11.

TD nu på fredag den 27´e.

Har haft lite färgat lutinus nu senaste dagarna (ljusrosa) och jag upplever nog att det är lite mer rosa på pappret nu än bara när lutinusen kommer ut.

Tjuv testade igår och fick ett negativt digitalt test.

Känner ingenting i brösten, men har haft som lite mensvärk senaste dagarna och vaknar med huvudvärk.

( Vi har fortfarande 1 eskimo i frysen)

Lite info om oss:

Jag ( 38år) och min man (42år) har varit på den här ivf resan sen 2012 med utredning och sen start på Sahlgrenska 2013/2014, dom hittar inget ?fel? på någon av oss.

Jag har fått ut många fina ägg som befruktats och kunnat läggas i frysen, så vi kunde med våra 3 försök via landstinget hålla på tills Nov 2017.

Vi blev då gravida för första med vår sista blastocyst men fick missfall i  i v.9+6.

Så sedan Januari 2018 har vi varit på Livio Calanderska.  

Anledningen till att vi tinade en så ?gammal? blasto var för att vi på senaste ägguttagen endast fick ut 2 ägg som tyvärr inte delade sig som det skulle efter befruktningen. 

Måste säga att den här tråden är så fin, det är så fin ton och verkar vara så många varma och omtänksamma personer som skriver.

Har innan bara varit inne och läst , men nu fick det mig att dela med mig 

Hej och välkommen vi är inne på omgång 2 bara ett ägg denna gången men det blev befruktat och insatt förra måndagen så g test på söndag. Jag är 39 har en dotter sedan tidigare blev gravid på naturlig väg. Min sambo är 27 har inga barn. Dom hittar inga fel på oss det vill sig bara inte. Denna gruppen är helt underbar. Nu hoppas jag att vi får plus båda 2 när det är test dag.
  • MrsNightingale
    Thessan81 skrev 2020-11-24 09:49:30 följande:
    Hej och välkommen vi är inne på omgång 2 bara ett ägg denna gången men det blev befruktat och insatt förra måndagen så g test på söndag. Jag är 39 har en dotter sedan tidigare blev gravid på naturlig väg. Min sambo är 27 har inga barn. Dom hittar inga fel på oss det vill sig bara inte. Denna gruppen är helt underbar. Nu hoppas jag att vi får plus båda 2 när det är test dag.

Tack snälla , och ja det hoppas vi.

Men jag ställer lite in mig på negativt besked, för har såna små blödningar nu varje gång jag går på toaletten, vilket känns som jag gör 1 gång i halvtimmen.             Förlåt för beskrivning, men påminner lite som en ägglossningsflytning ( äggvita) fast blandat med lite blod. {#emotions_dlg.flower}

• Thessan81
    MrsNightingale skrev 2020-11-24 11:10:22 följande:

Tack snälla , och ja det hoppas vi.

Men jag ställer lite in mig på negativt besked, för har såna små blödningar nu varje gång jag går på toaletten, vilket känns som jag gör 1 gång i halvtimmen.             Förlåt för beskrivning, men påminner lite som en ägglossningsflytning ( äggvita) fast blandat med lite blod. 

Man kan få de så det är inte negativt men förstår dig. Jag började blöda på ruvdag 10 förra gången men då blödde jag som vanlig mens. Kan vara en nidblödning du fått.
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-11-24 12:15:48 följande:

Då va insättningen klar.

Testdag om 13 dagar. Nervöst.

3dje gången gillt nu hoppas vi.

Håller vi tummarna ???? 3dje gången för oss med
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-23 10:19:07 följande:

Då har vi varit på första mötet med psykologen inför vårt ÄD,lite skrämmande,och fast hon intyga att vi inte satt där för att bli granskade så kommer ändå tankarna hur hon tog oss som par,tänk om hon tänkte att, nä dessa är nog inte lämpliga som föräldrar och inte skriver det där intyget.

Ett besök till med henne nu på torsdag och sen har vi ett Teams samtal med kliniken nästa vecka. Sen ska det bara vara att vänta då...

Spännande! Vad frågade psykologen?

Förstår dig helt med ÄD, klart man kör på det tycker jag iaf. Du får ändå bära den i din mage <3 jag väntar på min mens nu, ska troligen börja vilken dag som helst
  • GlitterLina
    Thessan81 skrev 2020-11-24 12:18:59 följande:

Håller vi tummarna ???? 3dje gången för oss med

Håller hårt tummarna för oss båda! Va det oxå en blastocyst? Hade du testdag i helgen? Eller blandar jag ihop det..
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-24 12:51:41 följande:

Spännande! Vad frågade psykologen?

Förstår dig helt med ÄD, klart man kör på det tycker jag iaf. Du får ändå bära den i din mage <3 jag väntar på min mens nu, ska troligen börja vilken dag som helst

Vi gick mest igenom lite bakgrund,tankar och reflektioner inför en ÄD. På torsdag ska vi gå igenom "lagen om assisterad befruktning" och vad barnet har rätt till. Så dessa besök är väl mest att man ska förstå innebörden i en donation. Vilket vi nog gör fullt ut redan,detta kommer ju ändå inte som en överraskning.

Åh vad härligt att snart vara igång igen för er <3
    Filly skrev 2020-11-23 20:51:14 följande:

Vad kul att höra att ni nu är igång:) vad innebär dessa samtal?

Heja dig, heja er!<3

Tack tack fina du! <3

Nästa vecka ska vi diskutera med sköterskan på kliniken våra tankar om hur donatorn får se ut,jag har funderat över detta med utseendet,men för mig spelar det inte så stor roll. Vi är båda ganska långa,jag är 1.73 och sambon 1.80 typ. Så isf om man nu får välja att donatorn är i lika längd...men inte ens det kanske spelar nån roll. Jah...många tankar blir det märker jag ändå,haha.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020