• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2020-11-24 13:25:56 följande:

Vi gick mest igenom lite bakgrund,tankar och reflektioner inför en ÄD. På torsdag ska vi gå igenom "lagen om assisterad befruktning" och vad barnet har rätt till. Så dessa besök är väl mest att man ska förstå innebörden i en donation. Vilket vi nog gör fullt ut redan,detta kommer ju ändå inte som en överraskning.

Åh vad härligt att snart vara igång igen för er <3Tack tack fina du! <3

Nästa vecka ska vi diskutera med sköterskan på kliniken våra tankar om hur donatorn får se ut,jag har funderat över detta med utseendet,men för mig spelar det inte så stor roll. Vi är båda ganska långa,jag är 1.73 och sambon 1.80 typ. Så isf om man nu får välja att donatorn är i lika längd...men inte ens det kanske spelar nån roll. Jah...många tankar blir det märker jag ändå,haha.

Läste om det senaste, synd att det inte gick. Men vad skönt att ni redan funderar på nästa steg. ÄD har ju en väldigt stor chans att lyckas, ofta första gången, det är något helt annat än konstant tragglande med IVF om de egna äggen är lite sådär. Som sagt så är jag snart där också, frågan är bara vilken månad nu.

Jag tror klinikerna brukar försöka matcha ögonfärg, hårfärg, längd i Sverige och Finland. (Som jag förstått ger andra länder bl.a. Tjeckien mer garantier i form av antal blastocyster, men då är det en stängd donation).

Jag önskar er all lycka till så ni kan snabbt hitta en lämplig donator och få ett efterlängtat plus på stickan!
  • AndraSladdis

Nu har vi precis gjort äggplock nr. 3. I morgon får vi veta om det blir något befruktad, det är där kruxet brukar ligga hos oss trots att vi får ut bra med ägg.

I dag blir det bara att slappa :).

• Onemore2018
    Thessan81 skrev 2020-11-26 10:15:32 följande:

Vart går du? Konstigt att dom gör så olika

I örebro går vi. Ja det känns helknepigt det här
  • Onemore2018
    Filly skrev 2020-11-26 10:16:09 följande:

Mycket möjligt att vissa gör det. Men för min del så hade jag Lutinus som skulle räcka i två veckor, säg det räckte till måndag och så hade jag testdag torsdag.

Mensen var sen också pga lutinus, så jag hade lite spotting av mens på onsdag. Testade negativt torsdagmorgon och mensen kom rikligt torsdag på eftermiddag.

Ja här verkar mensen vara på väg :/
  • Onemore2018
    Filly skrev 2020-11-26 10:16:09 följande:

Mycket möjligt att vissa gör det. Men för min del så hade jag Lutinus som skulle räcka i två veckor, säg det räckte till måndag och så hade jag testdag torsdag.

Mensen var sen också pga lutinus, så jag hade lite spotting av mens på onsdag. Testade negativt torsdagmorgon och mensen kom rikligt torsdag på eftermiddag.

Ja här verkar mensen vara på väg :/
  • Onemore2018

God eftermiddag... gick på toaletten för att byta trosskydd och jag har då rosa flytningar... nu är det kört :/ igår kväll kände jag i hela kroppen att nej du är inte gravid :( testdag tisdag... psyket blir knäppt av allt det här

• AndraSladdis
    Onemore2018 skrev 2020-11-26 13:19:15 följande:

God eftermiddag... gick på toaletten för att byta trosskydd och jag har då rosa flytningar... nu är det kört :/ igår kväll kände jag i hela kroppen att nej du är inte gravid :( testdag tisdag... psyket blir knäppt av allt det här

Du känner din kropp bäst, men annars har jag förstått att rosa flytningar inte behöver betyda att det är kört. Har du testat tidigare eller väntar på testdagen? Hoppas att det blir ett plus trots allt.
  • Onemore2018
    AndraSladdis skrev 2020-11-26 14:03:08 följande:

Du känner din kropp bäst, men annars har jag förstått att rosa flytningar inte behöver betyda att det är kört. Har du testat tidigare eller väntar på testdagen? Hoppas att det blir ett plus trots allt.

Testade i morse också med rfsu test det röda. Negativt :( ruvdag 10 här. Fick med ett test från sjukhuset men det ska jag ta på tisdag.
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-26 13:13:17 följande:

I örebro går vi. Ja det känns helknepigt det här

Vi går i Göteborg och dom e helt underbara. Ja väldigt knepigt
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-26 14:04:36 följande:

Testade i morse också med rfsu test det röda. Negativt :( ruvdag 10 här. Fick med ett test från sjukhuset men det ska jag ta på tisdag.

Jag e med osäker om de finns något där inne :(
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020