• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Kovcci
    Thessan81 skrev 2020-11-30 17:49:47 följande:

Jag har lutinus nästan 2 paket kvar

Får jag köpa dom av dig? <3
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-30 06:34:40 följande:

Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(

Nej men vad ledsamt,förstår din ilska och sorg <3 Men eftersom det var så himla tidigt så borde det bara vara att låta allt blöda ut,inte borde de hävda att du ska vänta till vecka 7 för att få gå vidare <3
  • Thessan81
    Kovcci skrev 2020-11-30 18:10:22 följande:

Får jag köpa dom av dig? <3

Klart vart i landet bor du?
  • Enkeli

Hiphei! Nu är jag äntligen igång med andra ivf, mensen tog så lång tid att jag trodde vi skulle missa denna omgång och då inte hinna börja. Men äntligen kon mensen, och på söndag har jag planerad första ultra. Sist fick jag 150 menopur, men då höll det på i 17 dagar från start till plock så drygt- nu har vi tagit 225 Men hoppaa verkligen inte på att bli överstimulerad. Kram på er alla - ska läsa mer i tråden och kommentera era inlägg, nu når jag orkar vara med igen :)

• Kovcci
    Thessan81 skrev 2020-11-30 22:45:18 följande:

Klart vart i landet bor du?

Bor i Malmö :)
  • Sussna85

Inatt for vi till Finland,och halleluja det blåste inte så inget panikköp av flygbiljetter blev det denna gång,haha.

Har just avslutat mötet här med läkaren i Åbo. Nu är allt pratat och genomgått,nu är det bara att vänta på en donator,de kommer att börja "trilla in" i början på nästa år,jan-feb. Min sambo har oxå fått gjort DNA fragmentering på sina simmare,får se vad de resultatet blir.

Jag har hunnit tänka mycket denna natt...jag insåg att alla mina farhågor har hittills besannas,jag ber till högre makter att det inte är ett dåligt tecken.

När vi började vår ivf då i maj detta år så tänkte jag,tusan om vi inte lyckas på 3 försök,nähäpp de gjorde vi inte. Sen var nästa tanke,tänk om vi fortfarande håller på med detta när December kommer,och ja här står vi nu. Och min sista tanke var,tänk om vi nu måste ta till en donation,och vad hände lixom...så alla mina farhågor har nu blivit sanna. Nu är ju nästa...tänk om vi inte lyckas med detta heller. Försöker febrilt att slå bort den tanken,vill vara positiv,men just nu är det svårt. Att det nu blir en donerade äggcell har jag inget problem med i sig,det kommer ändå vara mitt älskade barn fullt ut,bara vi lyckas.

Jajja nu har jag fått svamla av mig lite <3

Kramar till alla kämpar härinne! <3 <3

• Thessan81
    Kovcci skrev 2020-12-01 07:09:51 följande:

Bor i Malmö :)

Har du Facebook eller en mejl så vi kan ta kontakt där
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-01 08:58:46 följande:

Inatt for vi till Finland,och halleluja det blåste inte så inget panikköp av flygbiljetter blev det denna gång,haha.

Har just avslutat mötet här med läkaren i Åbo. Nu är allt pratat och genomgått,nu är det bara att vänta på en donator,de kommer att börja "trilla in" i början på nästa år,jan-feb. Min sambo har oxå fått gjort DNA fragmentering på sina simmare,får se vad de resultatet blir.

Jag har hunnit tänka mycket denna natt...jag insåg att alla mina farhågor har hittills besannas,jag ber till högre makter att det inte är ett dåligt tecken.

När vi började vår ivf då i maj detta år så tänkte jag,tusan om vi inte lyckas på 3 försök,nähäpp de gjorde vi inte. Sen var nästa tanke,tänk om vi fortfarande håller på med detta när December kommer,och ja här står vi nu. Och min sista tanke var,tänk om vi nu måste ta till en donation,och vad hände lixom...så alla mina farhågor har nu blivit sanna. Nu är ju nästa...tänk om vi inte lyckas med detta heller. Försöker febrilt att slå bort den tanken,vill vara positiv,men just nu är det svårt. Att det nu blir en donerade äggcell har jag inget problem med i sig,det kommer ändå vara mitt älskade barn fullt ut,bara vi lyckas.

Jajja nu har jag fått svamla av mig lite <3

Kramar till alla kämpar härinne! <3 <3

Vilken resa Sussna85! Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ÄD. Som du säger, det kommer ändå vara ditt älskade barn <3. Kramar!
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-11-30 23:17:57 följande:

Hiphei! Nu är jag äntligen igång med andra ivf, mensen tog så lång tid att jag trodde vi skulle missa denna omgång och då inte hinna börja. Men äntligen kon mensen, och på söndag har jag planerad första ultra. Sist fick jag 150 menopur, men då höll det på i 17 dagar från start till plock så drygt- nu har vi tagit 225 Men hoppaa verkligen inte på att bli överstimulerad. Kram på er alla - ska läsa mer i tråden och kommentera era inlägg, nu når jag orkar vara med igen :)

Vad kul att du är igång igen :) och skönt att du hinner innan jul! Förhoppningsvis kommer du inte behöva spruta i 17 dagar denna gång. Lycka till!
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-01 10:44:07 följande:

Vilken resa Sussna85! Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ÄD. Som du säger, det kommer ändå vara ditt älskade barn <3. Kramar!

Tack fina du <3 Ja faktiskt,vi har hunnit med endel på slage kort tid,haha. Men jag är oerhört tacksam till de kvinnor som gör detta möjligt för oss,som bara av godhet och välvilja till en annan människa frivilligt går igenom processen med sprutor och äggplock för att sen ge denna lilla äggcell vidare. Så jäkla coolt och mäktigt. Hur gick det för dig med allt? Du vänta på Äl och insättning?<3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020