• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-13 14:24:40 följande:

Så glad för dig! Äntligen går det bättre.. nu kommer ni lyckas, är alldeles säker! Hur ser dina förberedelser ut? Har du ägglossning nu? Ellrr hur funkar det?

Jag har ätit Zumenon(östrogen) sen andra blödningsdagen så detta görs i stimulerad cykel. Har nu oxå lagt till progesteron idag. Vad jag har förstått så blir ens egen cykerubbad när man knaprar Zumenon och äl uteblir och slemhinnan byggs på för att förberedas för ET :)

Vad skönt att du fick svar från kliniken,man blir ju så jäkla nojig över allting som försiggår när det kommer till detta.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:50:42 följande:

Åh va spännande hoppas de ska gå bra <3

Ja skulle nog valt att få tillbaks en 2 dagars och resten att odla till 5 dagar :) men de nog för vi en gång inte fått något alls så för mig är det viktigt att få tillbaks något överhuvudtaget haha :)

Tack <3 jamen nog lite samma här,tar nog tacksamt tillbaka ett 2 dagars. Har inte fått många ägg till ett ET förut så :/ sen när det är insatt så vågar vi nog odla vidare,gärna över helgen till blasisar. OM det blir några ägg att odla vidare på,tar inget förgivet längre.

Hur var det,du är snart pågång med en behandling?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:53:18 följande:

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

Ah sorry glöm min fråga,haha. Då är det inte så länge kvar! Håller tummarna att den dumma coronan inte sätter käppar i hjulet.
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-13 16:34:17 följande:

Visst plussade du samtidigt som jag sist? Eller minns jag helt fel?

Statistiskt ökar era chanser nu rätt rejält också..

Ja tror man kan må lite illa minns inte exakt vilka biverkningar man kan få. Ja brukade ju må illa redan under tiden med sprutorna men de har ju du inte gjort nu då.

Ja de stämmer de va i samma veva där nånstans :) hoppas plusset håller i sig med växande bebis denna gång för oss då :) jag hoppas verkligen att jag är på rätt sida av statistiken men så orolig för flera MA :(
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-14 12:22:58 följande:

Fick ett glädjande besked imorse,hoppas vår lycka håller nu.

Vilken dröm ber att allt går bra nu <3

Ja vi har inte så långt kvar nu till start lika bra de hinner gå någon mens efter hyston också :)
  • Sussna85

Nu har vi gjort ET på ett 2- dagars embryo :) 3 st ligger oxå i frysen redan och ytterligare 6 st odlas vidare för att förhoppningsvis bli blastocyster. De har som rutin att använda embryoglue på denna klinik,plus att jag har fått utskrivet en spruta som heter Gonapeptyl som ska gynna att ägget fäster. Får se om det kommer att hjälpa till en graviditet. TD om två veckor,såååå långt borta.

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-15 09:22:37 följande:

Nu har vi gjort ET på ett 2- dagars embryo :) 3 st ligger oxå i frysen redan och ytterligare 6 st odlas vidare för att förhoppningsvis bli blastocyster. De har som rutin att använda embryoglue på denna klinik,plus att jag har fått utskrivet en spruta som heter Gonapeptyl som ska gynna att ägget fäster. Får se om det kommer att hjälpa till en graviditet. TD om två veckor,såååå långt borta.

Åh vad roliga nyheter! Håller tummarna för er! :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:53:18 följande:

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

Härligt med sprutstart inplanerad! Jag måste ha hcg noll först och sen en mens emellan. Hoppas mensen kommer snart (trodde den kom förra helgen men det var nog bara en mellanblödning). Nästa behandling blir med andra ord först i mars/april. Får förhoppningsvis mer information nästa vecka!
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2021-01-15 09:22:37 följande:

Jag tittade in första gången på länge och oj vad spännande det var att läsa hur det har gått. Grattis till 10 befruktade ägg, vilken jäkla grej! Hoppas så mycket att det är er tur nu, måste komma ihåg att logga in då och då och se hur det går. Hoppas att du får en fantastisk ruvtid :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020