• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-17 09:52:49 följande:

Fy alltid hemskt när man testat tidigt och så blir de så. Men de kan vända hände så för mig testade också för tidigt med sånna rfsu stickor men sen på testdagen blev de överraskande positivt :D håller tummarna!

Jag testade på kvällen- med de som har känslighet på 25- alltså inte se som har känslighet 10. Men jag ska testa tidigt på tisdag, om inte positivt alls då- då är det kört.
  • Enkeli

Jag börjat tänka om jag har ngn sjukdom.. som inte går att upptäcka vid vanligt VUL. Jag har liksom väldigt ofta samlagssmärtor.. läst om myom. Har man en sådan i livmodern, så kan det orsaka infertilitet.. oftast upptäcks i VUL men inte alltid. Jag måste iaf ta reda på det.. för känns som att kanske det som orsakar vi inte får syskon

• Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-17 10:09:39 följande:

Visst är det segt men tror hcg är nere på noll nu. Ska lämna blodprov i veckan igen! Så är det verkligen...både att det känns som en evighet och att man behöver hålla sig sysselsatt. Jag försöker motionera varje dag! Det känns bra. :) Hur känns det för dig efter hyston? Snart är vi båda förhoppningsvis igång igen!

Okej va bra. Brukar din mens komma som vanligt efter de? Ja hade något längre cykel dvs blev 31 32 dagar istället för 28. Inte så stor skillnad då. Ja vet ja försöker också fokusera lite mer på träning är inte lika duktig som du men ca4-5 pass i veckan blir de nu då haha :D men hur gör du sen under ruvningen med träning? Avstår du helt och bara tar lite promenader då? Ja har avstått för dem sagt så men första gången ja blev gravid då lyfte ja nog som bäst fast ja visste inte ens om då. Tror ja kommer denna gången gå emot lite och köra lätt istället. Sist rörde ja på mig så lite och gick ju ändå inte bra.

De känns bra efter hyston har inte ont men har fortfarande missfärgade flytningar. Har ocksp börjat med provera så borde få mens slutet på nästa vecka då :)
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-17 10:11:09 följande:

Jag testade på kvällen- med de som har känslighet på 25- alltså inte se som har känslighet 10. Men jag ska testa tidigt på tisdag, om inte positivt alls då- då är det kört.

Precis de ja gjorde också vet inte varför ska man testa på kvällen av allt. Men testa med tidigt test morgonurin senare för ja vågade inte testa mer för nära inpå testdagen så vet inte när ja skulle ha upptäckt de som tidigast. Men de va väldigt svagt streck med rfsu på testdagen med så förstod då att de va för tidigt de ja testade först :D
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-17 12:43:49 följande:

Precis de ja gjorde också vet inte varför ska man testa på kvällen av allt. Men testa med tidigt test morgonurin senare för ja vågade inte testa mer för nära inpå testdagen så vet inte när ja skulle ha upptäckt de som tidigast. Men de va väldigt svagt streck med rfsu på testdagen med så förstod då att de va för tidigt de ja testade först :D

Räknade fel, var på RD 4 igår.. helt förvirrad. Men idag RD tokblankt på tidigt test då RD 5.. har typ inte mycket symtom. Gråtig, svullen, trött.. vet ej, kanske kört
  • Enkeli

Blir helt förvirrad här, idag på Ruvardag 6 fick jag svag skugga på testet. Mådde illa igår så jag behövde spy(igår kväll)..må man ha hopp iaf?

• Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-18 11:26:01 följande:

Blir helt förvirrad här, idag på Ruvardag 6 fick jag svag skugga på testet. Mådde illa igår så jag behövde spy(igår kväll)..må man ha hopp iaf?

Låter mycket lovande tycker jag! <3
  • Sussna85

Har ni nånsin den känslan att de bara sprutat in lite luft vid ET,och visat glatt upp en luftbubblor bara? Haha.

Jag har så svårt att tro att det verkligen ligger ett litet frö därinne nu,om det nu fortfarande lever vill säga...jag skulle vilja känna på nått sätt att de verkligen har satt in ett embryo. Denna ovisshet är så jäkla jobbig.

• minnie768

Håller med de andra, jag tycker det låter lovande! <3 ruvardag 6 är ändå tidigt :)
  • Clemmentina

Låter positivt! :) Håller tummarna!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020