• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2021-01-18 12:04:32 följande:

Håller med de andra, jag tycker det låter lovande! <3 ruvardag 6 är ändå tidigt :)

Åh hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu? :)
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-18 11:26:01 följande:

Blir helt förvirrad här, idag på Ruvardag 6 fick jag svag skugga på testet. Mådde illa igår så jag behövde spy(igår kväll)..må man ha hopp iaf?

Mitt svar hängde sig igår när ja ville skriva. Hade då skrivit att vänta till RD 7 att testa då med morgonurin tidigt test om du fick 5 dagars blasto. Sen eftersom du verkar känslig så kan det vara också ett gravtecken. Jag var ett känslomässigt nervvrak grav nr 2 och grät hela tiden så fort ja tänkte på lillen och allt innan testdagen. Hade också då lite ömma bröst, frös och ont i ländryggen. Helt olika jämfört med första gången då jag var mest varm och hade ömma svullna bröst. Men verkar som strecket börjar dyka upp nu plus att du mår illa så hoppas hoppas :)
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-18 11:45:50 följande:

Har ni nånsin den känslan att de bara sprutat in lite luft vid ET,och visat glatt upp en luftbubblor bara? Haha.

Jag har så svårt att tro att det verkligen ligger ett litet frö därinne nu,om det nu fortfarande lever vill säga...jag skulle vilja känna på nått sätt att de verkligen har satt in ett embryo. Denna ovisshet är så jäkla jobbig.

Hahaha hoppas ju inte de bara luft ;) hur känns de nu kan du va mer avslappnad nu när det är ED ? är det RD 3 nu med 2 dagars?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-18 13:23:42 följande:

Hahaha hoppas ju inte de bara luft ;) hur känns de nu kan du va mer avslappnad nu när det är ED ? är det RD 3 nu med 2 dagars?

Nä,hehe förhoppningsvis inte. Jag låter fantasin skena och tänker stora konspirationsteorier här ;)

Ååå jag vet inte riktigt,egentligen inte,nu tänker jag på om kroppen stöter bort detta ägg för att det inte har mitt dna i sig...att kroppen tycker att det är nått skräp :( Men jo RD 3 idag med 2 dagars. Imorgon ska jag ta en spruta för att förhoppningsvis hjälpa ägget att fästa,vilket det borde göra imorgon eller på onsdag då.
  • GlitterLina

Känns som det va litet tag sedan jag skrev. Idag kom äntligen mensen igen efter förra gångens misslyckande . Så tog första tabletten Progynon idag. Vi har endast 1 embryo / blastocyst kvar i frysen :(

Vi ska testa Embryo Glue med denna sista

• Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-18 11:45:50 följande:

Har ni nånsin den känslan att de bara sprutat in lite luft vid ET,och visat glatt upp en luftbubblor bara? Haha.

Jag har så svårt att tro att det verkligen ligger ett litet frö därinne nu,om det nu fortfarande lever vill säga...jag skulle vilja känna på nått sätt att de verkligen har satt in ett embryo. Denna ovisshet är så jäkla jobbig.

Det är klart det inte är men jag förstår känslan. Man blir ju knäpp. Som jag själv trodde den hade kommit ut..

Haha!

Hur mår du nu?
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-18 13:19:34 följande:

Mitt svar hängde sig igår när ja ville skriva. Hade då skrivit att vänta till RD 7 att testa då med morgonurin tidigt test om du fick 5 dagars blasto. Sen eftersom du verkar känslig så kan det vara också ett gravtecken. Jag var ett känslomässigt nervvrak grav nr 2 och grät hela tiden så fort ja tänkte på lillen och allt innan testdagen. Hade också då lite ömma bröst, frös och ont i ländryggen. Helt olika jämfört med första gången då jag var mest varm och hade ömma svullna bröst. Men verkar som strecket börjar dyka upp nu plus att du mår illa så hoppas hoppas :)

Tack snälla! Idag väljer jag hoppa över testningen så tar jag det imorgon. Men hittils ingen pms, ingen mens, fryser, trött, känner mig löjligt lycklig, har mått illa då och då osv.

Men TD är på lördag och imorgon tar jag ett test igen. Nu är det nära!
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2021-01-18 12:25:52 följande:
    Åh hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu? :)
    Jag är redan i v17 (16+6) så när man tänker tillbaka på ruvardagarna har det ju gått väldigt fort! RUL i nästa vecka :)
    Har egentligen inte mått så bra, mycket illamående och när det lättade runt v12 ökade min migrän i samband med tröttheten så just nu är jag deltidssjukskriven eftersom jag inte klarar av att sitta så många timmar framför datorn. Så det har varit en berg och dalbana, det tog lång tid innan jag vågade erkänna hur jag faktiskt mådde, jag ville ju inte klaga för huvudsaken var att jag var gravid <3

Jag har följt er här i tråden till och från, och jag håller verkligen alla tummar jag kan för er skull att ni ska få ert guldägg!! <3
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2021-01-17 10:07:04 följande:

Ja visst är det men tror den är på gång nu! :) Hur mår du? Redan vecka 15! Tiden går så fort. Kram

Jag mår bra men har absolut sämre dagar där oron för missfall gör sig påmind. Hoppas att det ska börja växa lite så tror jag att jag skulle känna mig mer trygg.

Hoppas att det kommer igång så att du får börja behandling snart, är så frustrerande att bara vänta. Lycka till :)
  • Enkeli

Jag är så himla trött på det här!! Testade ändå idag, jag skulle inte men gjorde iaf- och det var blankt. Om jag fick lite svagt igår så fick jag inget idag.. rd 7, testdag på lördag. Alltså jag tar lutinus klart idag- sista testet imorgon bitti och sen skiter jag i det.. fan också! Andra försöket..

Hur fan kan detta vara så svårt? Vi som kunde få barn naturligt för 4,5 år sen..

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020