• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85

Men jo! De ringde från kliniken idag. Min donator hade så många och fina ägg redan så det blir ÄP på onsdag och ET för min del på fredag denna vecka redan! Herregud.

Men med den inställda färjturen pga av blåsten i färskt minne, då sist vi skulle iväg till kliniken, så oroar jag mig en aning för imorgon natt. Det blåser som FAN här nu igen,hoppas att det mojnar tills imorgon natt då vi ska iväg första turen för veckan :/

• AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-11 22:07:18 följande:

Men jo! De ringde från kliniken idag. Min donator hade så många och fina ägg redan så det blir ÄP på onsdag och ET för min del på fredag denna vecka redan! Herregud.

Men med den inställda färjturen pga av blåsten i färskt minne, då sist vi skulle iväg till kliniken, så oroar jag mig en aning för imorgon natt. Det blåser som FAN här nu igen,hoppas att det mojnar tills imorgon natt då vi ska iväg första turen för veckan :/

Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!
  • AndraSladdis

Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 13:03:47 följande:

Fast just det, äggen ska ju befruktas vid ÄP så din partner behövs just då. Håller tummarna hårt i alla fall.
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-11 21:53:39 följande:
    Vi håller tummarna! Det gör det säkert!
    Tack GladHjärta
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 13:05:29 följande:
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 13:03:47 följande:

Fast just det, äggen ska ju befruktas vid ÄP så din partner behövs just då. Håller tummarna hårt i alla fall.
    Jo, jag höll på att glömma bort hans del i det hela själv denna gång,haha.

Så jo,imorgon far vi bara för att han ska få göra sitt så att säga. Sen är det första gången jag kommer att få tillbaka ett 2 dagars ägg, har läst statistik och berättelser vad som skulle vara bäst chans att bli gravid på ett 2 dagars versus ett 5 dagars t,ex. Blir inte klokare...men jag skulle ändå ha önskat att kliniken skulle ha odlat vidare över helgen,eller, jag vet inte,då igen är det närmare mens dag så det känns inte heller säkert. Hur man en gör har man rumpan bak lixomDrömmer

• AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-12 18:37:34 följande:

Tack Jo, jag höll på att glömma bort hans del i det hela själv denna gång,haha.

Så jo,imorgon far vi bara för att han ska få göra sitt så att säga. Sen är det första gången jag kommer att få tillbaka ett 2 dagars ägg, har läst statistik och berättelser vad som skulle vara bäst chans att bli gravid på ett 2 dagars versus ett 5 dagars t,ex. Blir inte klokare...men jag skulle ändå ha önskat att kliniken skulle ha odlat vidare över helgen,eller, jag vet inte,då igen är det närmare mens dag så det känns inte heller säkert. Hur man en gör har man rumpan bak lixom

Ja, det är ju främst om man har många ägg och vill "konkurrera" embryona mot varandra för att hitta det allra starkaste exemplaret som man sätter in dag 5. Då eliminerar man de embryon som slutar utvecklas innan dag 5. Du förlorar dock inga embryon om du sätter in dag 2 utan de kvarvarande starka embryon fryses ju in.
  • Enkeli

Men gud vad snabbt det gått för dig! Helt otroligt!! Nu kommer det nog gå strålande fint..

Jag hade Frys transfer idag så nu ruvar man- ajaj så tufft! Testdag 23/1..
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-12 18:37:34 följande:

Tack Jo, jag höll på att glömma bort hans del i det hela själv denna gång,haha.

Så jo,imorgon far vi bara för att han ska få göra sitt så att säga. Sen är det första gången jag kommer att få tillbaka ett 2 dagars ägg, har läst statistik och berättelser vad som skulle vara bäst chans att bli gravid på ett 2 dagars versus ett 5 dagars t,ex. Blir inte klokare...men jag skulle ändå ha önskat att kliniken skulle ha odlat vidare över helgen,eller, jag vet inte,då igen är det närmare mens dag så det känns inte heller säkert. Hur man en gör har man rumpan bak lixom

Håller tummarna för att färjan går som den ska! Svårt att veta som är bäst. Ibland trivs embryon bättre i livmodern än utanför. Dessutom odlar de ju vidare övriga som blivit befruktade! Hoppas så att det är er tur nu!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-12 22:12:52 följande:

Men gud vad snabbt det gått för dig! Helt otroligt!! Nu kommer det nog gå strålande fint..

Jag hade Frys transfer idag så nu ruvar man- ajaj så tufft! Testdag 23/1..

Spännande med ruvning! Håller tummarna för att det blir positivt denna gång! :)
  • Enkeli
    Clemmentina skrev 2021-01-13 08:03:48 följande:

Spännande med ruvning! Håller tummarna för att det blir positivt denna gång! :)

Tack snälla! Hur går det för dig?
  • Enkeli

HJÄLP! Något kom ut ur mig nyss när jag duschade.. kan detta vara embryot? Jag vet att de inte brukar komma ut men nu känns det konstigt. Den har liten cellmassa i sig. Snälla ngn? Jag har ringt kliniken som inte öppet än

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020