• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-06 11:46:08 följande:

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

Åh spännande med hyston imorgon! Håller tummarna för att allt ser bra ut efter den. Läste att SU inte startar behandlingar nu i början av januari så det var säkert rätt beslut att göra hyston även om det innebär att nu får vänta lite på nästa ivf. Jag får också vänta lite. Mitt hcg är fortfarande inte nere på noll efter missfallet om än nära nu.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-06 11:46:08 följande:

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

Då önskar jag dig lycka till imorgon på hyston!
    Jag var igår till gyn efteren remiss jag har väntat på typ 1 månad. Vill på själv att de kollar upp min livmder,hon tog prov innifrån livmodern,hette nått som ja inte kommer ihåg just nu, pinella nått? HahaSkrattande  Så vi får se vad det provsvaret visar.
  • Sussna85

Här började året helt ok med att min donator har börjat med sprutornaGlad
    Får veta på hennes UL på måndag hur det ser ut med antal ägg och förhoppningsvis ÄP. Så går lite på nålar här hemma just nu och önskar så att hon får bra med både antal ägg och bra kvalitet.

När jag var till gyn igår så bad jag henne på samma gång mäta slemhinna och se hur folliklarna såg ut. Slemhinnan var 7 mm nu redan så den är redo att få sig ett litet äggSkrattande

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-05 08:22:55 följande:

Gott nytt år alla fina! Hoppas att 2021 är allas vårt år.

För egen del dröjer det nog lite innan vi kommer igång med ny behandling. Dels har mitt hcg sjunkit väldigt långsamt efter missfallet för en månad sedan. Dels verkar det som om Corona igen begränsar klinikens verksamhet.

Hur går det för er andra som fortfarande försöker?

Gott nytt 2021 och hoppas så att det kommer vi ett jäkla bra ett för oss alla!Hjärta

Vad jobbigt att det drar ut så för dig med missfallet,men hoppas att både din kropp och kliniken snart är på gång igen{#emotions_dlg.flower} Hur var det nu, hade ni i frysen eller blir det att börja från början för er igen nu med allt?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-06 18:52:58 följande:

Gott nytt 2021 och hoppas så att det kommer vi ett jäkla bra ett för oss alla!

Vad jobbigt att det drar ut så för dig med missfallet,men hoppas att både din kropp och kliniken snart är på gång igen Hur var det nu, hade ni i frysen eller blir det att börja från början för er igen nu med allt?

Tack detsamma! Spännande att din donator är igång med sprutorna. :) Nu hoppas vi det blir många ägg.

Det har varit riktigt jobbigt med långsamt sjunkande hcg och blödningar. Har varit många gånger och lämnat hcg-prov nu. Vi fick dessvärre inget till frysen sist så det blir ny behandling. Gissar på att det blir först i februari/mars någon gång om inte Corona sätter stopp för det längre tid.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-06 19:31:00 följande:

Tack detsamma! Spännande att din donator är igång med sprutorna. :) Nu hoppas vi det blir många ägg.

Det har varit riktigt jobbigt med långsamt sjunkande hcg och blödningar. Har varit många gånger och lämnat hcg-prov nu. Vi fick dessvärre inget till frysen sist så det blir ny behandling. Gissar på att det blir först i februari/mars någon gång om inte Corona sätter stopp för det längre tid.

Tack,hoppas det :) ja fy vad ledsamt att det skulle gå så för dig. Men det var ändå ett helt "vanligt" mf som ändå tar så där lång tid eller har det varit mera därtill?
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-06 18:37:48 följande:

Då önskar jag dig lycka till imorgon på hyston!

Jag var igår till gyn efteren remiss jag har väntat på typ 1 månad. Vill på själv att de kollar upp min livmder,hon tog prov innifrån livmodern,hette nått som ja inte kommer ihåg just nu, pinella nått? Haha  Så vi får se vad det provsvaret visar.

Tack så mycket :) har inte hört om de förut, trodde man hade läst om de mesta men finns något nytt hela tiden :D men kollar dem mängden nk celler i livmodern eller är de något slags ERA test?

Läste från äggdonations sidan att donatorn var igång med sprutorna, så det är inte så långt kvar tills det förhoppsningsvis blir ET. Helt sjukt så snabbt det gick för er :D
  • Always choklad

Hej

Fått tid imorgon med läkare ny plan!

Någon som provat nått alternativ till lutinus?

Gillar inte det då det lutar min kropp att jag är gravid när jag inte är det.

Plan hittills:

Lutinus 2ggr per dag start 4 dagar innan insättning.

Embrynlot - Det missade de denna gång..

Trombyl 1 tab 1 ggr per dag start samma dag som insättning.

Ytterligare ändringar??

Något måste jag ändra.

Rädd att det är mina ägg som ej duger, fyller 40 i år..

Har googlat sönder mig de här dagarna sedan den 3/1 då jag fick neg test.

Står att en del är låghormonare å då kanske man inte visar ett positivt test så tidigt som efter 13 dagar utan man kanske behöver 17 dagar , den testtiden hade jag första 2 insättningarna men de ändrade till 13 pga nya rön.

Gjorde jag fel och avslutade lutinus då jag fick neg test. Men ville bara ut med det så man kan börja om på nytt. Ni förstår vad jag menar.

Ajaj mitt lilla huvud - Blir inte lätt för läkaren imorgon med alla mina frågor. SÅ GLAD! Att de hade tid nu på en gång 3-7 jan har inte varit kul när de haft stängt och med alla mina funderingar som snurrar i skallen. De behöver diskuteras.

Blev visst en mindre roman detta..

• Onemore2018

Nu är jag tillbaka efter att ha varit härifrån sedan det positiva beskedet som blev ett neg. Nu har vi 1 i frysen och vi ska göra FET tror jag man stavar? Jag ska börja kissa på ägglossningsstickor i morgon och hoppas på glad gubbe framöver. Vilken dag sätter man tillbaka ägget på? Det sägs att det tar sig bättre med FET? jag gjorde en tillbakasättande på ett 3 dagars om ajg ej minns fel och det tog sig men blev sedan ett bortfalm

• Always choklad

Hej

Fått tid imorgon med läkare ny plan!

Någon som provat nått alternativ till lutinus?

Gillar inte det då det lutar min kropp att jag är gravid när jag inte är det.

Plan hittills:

Lutinus 2ggr per dag start 4 dagar innan insättning.

Embrynlot - Det missade de denna gång..

Trombyl 1 tab 1 ggr per dag start samma dag som insättning.

Ytterligare ändringar??

Något måste jag ändra.

Rädd att det är mina ägg som ej duger, fyller 40 i år..

Har googlat sönder mig de här dagarna sedan den 3/1 då jag fick neg test.

Står att en del är låghormonare å då kanske man inte visar ett positivt test så tidigt som efter 13 dagar utan man kanske behöver 17 dagar , den testtiden hade jag första 2 insättningarna men de ändrade till 13 pga nya rön.

Gjorde jag fel och avslutade lutinus då jag fick neg test. Men ville bara ut med det så man kan börja om på nytt. Ni förstår vad jag menar.

Ajaj mitt lilla huvud - Blir inte lätt för läkaren imorgon med alla mina frågor. SÅ GLAD! Att de hade tid nu på en gång 3-7 jan har inte varit kul när de haft stängt och med alla mina funderingar som snurrar i skallen. De behöver diskuteras.

Blev visst en mindre roman detta..

Onemore2018 skrev 2021-01-07 17:32:29 följande:

Nu är jag tillbaka efter att ha varit härifrån sedan det positiva beskedet som blev ett neg. Nu har vi 1 i frysen och vi ska göra FET tror jag man stavar? Jag ska börja kissa på ägglossningsstickor i morgon och hoppas på glad gubbe framöver. Vilken dag sätter man tillbaka ägget på? Det sägs att det tar sig bättre med FET? jag gjorde en tillbakasättande på ett 3 dagars om ajg ej minns fel och det tog sig men blev sedan ett bortfalm

Hej

Det är efter 6 dagar efter glad gubbe på stickan. Då man räknar embryo på 5dagar förutsatt att det är 5dagars
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020