• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Onemore2018

Jag blir galet på detta. Jag kissar på clearblue advanced och har 3 stickor kvar men ingen antydan på testet om ägglossning. Dock känns det i hela magen :( någon som använt detta test?

• Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-13 08:24:09 följande:

HJÄLP! Något kom ut ur mig nyss när jag duschade.. kan detta vara embryot? Jag vet att de inte brukar komma ut men nu känns det konstigt. Den har liten cellmassa i sig. Snälla ngn? Jag har ringt kliniken som inte öppet än

Nej men gud! Inte kan det vara embryot tror jag <3 De ska inte vara så stort och synligt väl? Tror du inte det är lite torkade rester från progesteron eller lutinus?
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 20:49:17 följande:

Ja, det är ju främst om man har många ägg och vill "konkurrera" embryona mot varandra för att hitta det allra starkaste exemplaret som man sätter in dag 5. Då eliminerar man de embryon som slutar utvecklas innan dag 5. Du förlorar dock inga embryon om du sätter in dag 2 utan de kvarvarande starka embryon fryses ju in.

Clemmentina skrev 2021-01-13 08:02:58 följande:

Håller tummarna för att färjan går som den ska! Svårt att veta som är bäst. Ibland trivs embryon bättre i livmodern än utanför. Dessutom odlar de ju vidare övriga som blivit befruktade! Hoppas så att det är er tur nu!

Enkeli skrev 2021-01-12 22:12:52 följande:

Men gud vad snabbt det gått för dig! Helt otroligt!! Nu kommer det nog gå strålande fint..

Jag hade Frys transfer idag så nu ruvar man- ajaj så tufft! Testdag 23/1..

Tack alla fina <3

Vår donator har nu gett oss 10 mogna ägg! Sambons spermierna var lite bättre denna gång så de försöker nu på att 5 gör de ICSI på och 5 ivf.

De odlar vidare på dessa så länge vi önskar sa sköterskan,förutom de vi får tillbaka på fredag då:) Så det är nu man måste ta ställning till detta. Men har förstått att de kan frysa t.ex 2 dagars och sen odla vidare på det vid FET till en blastocyst. Ja många tankar,men är så glad att det hittills ser riktigt bra ut! :D
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-13 12:54:04 följande:

Nej men gud! Inte kan det vara embryot tror jag <3 De ska inte vara så stort och synligt väl? Tror du inte det är lite torkade rester från progesteron eller lutinus?

Ja pratade med kliniken- de sa att det är så litet att det går inte ens se. Haft sån huvudvärk sen dess! Fy denna ruvning alltså
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-13 13:04:28 följande:

Tack alla fina <3

Vår donator har nu gett oss 10 mogna ägg! Sambons spermierna var lite bättre denna gång så de försöker nu på att 5 gör de ICSI på och 5 ivf.

De odlar vidare på dessa så länge vi önskar sa sköterskan,förutom de vi får tillbaka på fredag då:) Så det är nu man måste ta ställning till detta. Men har förstått att de kan frysa t.ex 2 dagars och sen odla vidare på det vid FET till en blastocyst. Ja många tankar,men är så glad att det hittills ser riktigt bra ut! :D

Så glad för dig! Äntligen går det bättre.. nu kommer ni lyckas, är alldeles säker! Hur ser dina förberedelser ut? Har du ägglossning nu? Ellrr hur funkar det?
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-13 08:24:09 följande:

HJÄLP! Något kom ut ur mig nyss när jag duschade.. kan detta vara embryot? Jag vet att de inte brukar komma ut men nu känns det konstigt. Den har liten cellmassa i sig. Snälla ngn? Jag har ringt kliniken som inte öppet än

Jag vet inte vad det är men det är definitivt omöjligt att det är embryot. Måste vara från lutinus kanske blandat med slemhinna. Alternativt papper eller krämklump?? Hur långt är du nu?
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-13 13:04:28 följande:

Tack alla fina <3

Åh va spännande hoppas de ska gå bra <3

Ja skulle nog valt att få tillbaks en 2 dagars och resten att odla till 5 dagar :) men de nog för vi en gång inte fått något alls så för mig är det viktigt att få tillbaks något överhuvudtaget haha :)
  • Dhalia

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

• Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:44:01 följande:

Jag vet inte vad det är men det är definitivt omöjligt att det är embryot. Måste vara från lutinus kanske blandat med slemhinna. Alternativt papper eller krämklump?? Hur långt är du nu?

Insett det också, måste vara lutinus.. eller ngt annat. Så märkligt bara. Hade insättning igår av fryst blastocyst..

känner mig lite illamående, kan man få det av lutinus?
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:53:18 följande:

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

Visst plussade du samtidigt som jag sist? Eller minns jag helt fel?

Statistiskt ökar era chanser nu rätt rejält också..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020