• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-07 21:09:53 följande:

Låter bra! Oj vad snabbt det går. Jag är så avis som själv får göra återföring I slutet av februari som tidigast. :)

Ja det är en evig väntan på att få börja,man tycker att alla andra kommer igång så snabbt,haha när man väntar själv på sin nästa behandling. Men jo för oss gick det verkligen undan.

Hoppas att ni har tur med er denna gång <3 Ni börjar från början igen eller hur? Inte några små eskimoer i frysen?
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-01-07 09:34:45 följande:

Hej

Fått tid imorgon med läkare ny plan!

Någon som provat nått alternativ till lutinus?

Gillar inte det då det lutar min kropp att jag är gravid när jag inte är det.

Plan hittills:

Lutinus 2ggr per dag start 4 dagar innan insättning.

Embrynlot - Det missade de denna gång..

Trombyl 1 tab 1 ggr per dag start samma dag som insättning.

Ytterligare ändringar??

Något måste jag ändra.

Rädd att det är mina ägg som ej duger, fyller 40 i år..

Har googlat sönder mig de här dagarna sedan den 3/1 då jag fick neg test.

Står att en del är låghormonare å då kanske man inte visar ett positivt test så tidigt som efter 13 dagar utan man kanske behöver 17 dagar , den testtiden hade jag första 2 insättningarna men de ändrade till 13 pga nya rön.

Gjorde jag fel och avslutade lutinus då jag fick neg test. Men ville bara ut med det så man kan börja om på nytt. Ni förstår vad jag menar.

Ajaj mitt lilla huvud - Blir inte lätt för läkaren imorgon med alla mina frågor. SÅ GLAD! Att de hade tid nu på en gång 3-7 jan har inte varit kul när de haft stängt och med alla mina funderingar som snurrar i skallen. De behöver diskuteras.

Blev visst en mindre roman detta..

Jag har fått istället för Lutinus, Lugesteron eller Cyclogest,vilket jag tycker är mycket bättre en den rinnig och kladdiga Lutinusen. Men de falska grav symtomen finns nog kvar tyvärr ändå,det är ju själva progesteron som gör det :/

Jag äter Q10 och DHEA för min dåliga äggkvalitet,kanske nått du kan pröva :) DHEA är receptbelagt dock.

Hur gick mötet med läkaren?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-08 10:57:18 följande:

Det gick bra dem tog bort lite till så hoppas de ska göra susen nu. Skulle påbörja provera tabletter om en vecka för slemhinnan va lite tjockare trots de va CD8 och hade i princip slutat blöda. Men Sahlgrenska har lite standby läge nu med IVF så vi får se när man kommer igång. Jäkla corona asså.

Jaha haha men okej de låter ju bra så man ser de inte finns en infektion vid insättningen. Men då får du ett svar innan ET? Haha oj då blev lite galet där menade äggdonationstråden på familjeliv :D

Åh,hoppas på det! Ja faktiskt,jäkla Coronan den ger en stress som man inte skulle behövas ha över allt annat.

Nä tyvärr så kommer svaret att komma om 2-3 veckor först sa läkaren :( Haha! Ok dåså :) Jag tänkte om det finns nått slags register på när donatorer börjar ned sprutorna typ,tänkte hur tusan har jag missat det :D
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-01-08 13:11:54 följande:

Jag har fått istället för Lutinus, Lugesteron eller Cyclogest,vilket jag tycker är mycket bättre en den rinnig och kladdiga Lutinusen. Men de falska grav symtomen finns nog kvar tyvärr ändå,det är ju själva progesteron som gör det :/

Jag äter Q10 och DHEA för min dåliga äggkvalitet,kanske nått du kan pröva :) DHEA är receptbelagt dock.

Hur gick mötet med läkaren?

Hej

Nu haft möte med läkaren, ny plan, ej naturlig cykel.

Jag skall mensdag 1 börja med proginon, rent östrogen 2mg tot 1 tab mrg 2 kväll. Bygger upp en tjock slemhinna.

Bieffekter kan vara huvudvärk, svullna bröst, illamående.

Dag 12 ultraljud kolla slemhinna.

6 dagar innan insättning Lutinus 3ggr per dag.

Samma dag insättning embryoblot + trombyl 1 tab + fortsatt Lutinus.

Känns bra att det är ett annat upplägg.

Nu väntar jag bara med spänning på nästa mens.

Så försvinner nog härifrån ett tag, fokusera på annat tråna äta gott å bara vara ett tag.

Hej svejs på ett tag tror jag
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-08 10:44:28 följande:

Jaha de va de läkaren sa igår efter ja vaknat upp att dem hade standby i 3 veckor nu något jag fattade inte riktigt allt just då märker ja nu haha. Ja då var det lika bra de blev så. Allt gick annars bra dem tog bort lite till av de som var kvar.

Hoppas de sjunker så man slipper skrapning åtminstone. Men då lär vi nog starta i samma veva. Ja behövde inte ta progynon tabletter denna gången skulle däremot ta provera om 7 dagar för att få tidigare blödning, slemhinnan va tydligen lite tjockare fast de va CD8 och jag i princip inte blödde mer.

Skönt att höra att det gick bra med hyston och att du slipper äta en massa Progynon utan får Provera istället. Kommer inte behöva skrapning...det var snarare tal om cellgifter men det ville jag inte ta. Hoppas på start i februari/mars. Har ju börjat med fler tillskott så det känns ju bra att hinna äta de lite längre. Hoppas du inte känner av hyston! :)
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-08 13:02:28 följande:

Ja det är en evig väntan på att få börja,man tycker att alla andra kommer igång så snabbt,haha när man väntar själv på sin nästa behandling. Men jo för oss gick det verkligen undan.

Hoppas att ni har tur med er denna gång <3 Ni börjar från början igen eller hur? Inte några små eskimoer i frysen?

Tack!

Nä, vi hade ju plötskigt en otrolig tur sist och har 4 små eskimåer i frysen nu så det är därför det blir återföring i slutet av februari .

Men Ryssland har annorlunda behandlingsplaner plus att jag måste söka nytt visum, därav den långa väntan. Och om embryot inte fäster då i februari blir det minst 2 månader till att vänta, troligtvis ERA test då. Så det tar säkert till slutet av sommaren att sätta in 4 embryon. Inte alls som i Sverige att man sätter in en varje månad.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-08 10:44:28 följande:

Jaha de va de läkaren sa igår efter ja vaknat upp att dem hade standby i 3 veckor nu något jag fattade inte riktigt allt just då märker ja nu haha. Ja då var det lika bra de blev så. Allt gick annars bra dem tog bort lite till av de som var kvar.

Hoppas de sjunker så man slipper skrapning åtminstone. Men då lär vi nog starta i samma veva. Ja behövde inte ta progynon tabletter denna gången skulle däremot ta provera om 7 dagar för att få tidigare blödning, slemhinnan va tydligen lite tjockare fast de va CD8 och jag i princip inte blödde mer.

Det var säkert bra att slemhinnan var tjock!! Därför finns det ingen anledning att fortsätta med Progynon utan du kunde få Provera tidigare.

Jag var inne i dag för hysto. Allt såg bra ut så vi fortsätter enligt plan. Skönt!
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-09 14:22:32 följande:

Tack!

Nä, vi hade ju plötskigt en otrolig tur sist och har 4 små eskimåer i frysen nu så det är därför det blir återföring i slutet av februari .

Men Ryssland har annorlunda behandlingsplaner plus att jag måste söka nytt visum, därav den långa väntan. Och om embryot inte fäster då i februari blir det minst 2 månader till att vänta, troligtvis ERA test då. Så det tar säkert till slutet av sommaren att sätta in 4 embryon. Inte alls som i Sverige att man sätter in en varje månad.

Ah så var det ja :) Härligt med 4 små eskimåer! Men kanske bra ändå att de inte bara sätter in på löpande band,fast man tycker att väntan är olidlig så är det kanske skönt att det görs detta test emellan FET:en,om det nu skulle bli så att det inte lyckas nu. Men jag håller mina tummar <3

Är inte så insatt i detta ERA test,måste googla! :D
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-09 08:51:51 följande:

Skönt att höra att det gick bra med hyston och att du slipper äta en massa Progynon utan får Provera istället. Kommer inte behöva skrapning...det var snarare tal om cellgifter men det ville jag inte ta. Hoppas på start i februari/mars. Har ju börjat med fler tillskott så det känns ju bra att hinna äta de lite längre. Hoppas du inte känner av hyston! :)

Aha oj då nä de hade ja inte heller velat ta. Så tänker ja också har ökat lite nu Q10 sedan började ja med D vitamin också. De har känts ganska bra men har däremot känt mig lite ångestfylld vet inte varför eller om de något efter all lugnande och sövmedel man fick som kan framkalla sånt. Eller om ja undermedvetet varit lite nervös inför hyston. Börjar kännas lite bättre idag då.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-01-09 14:25:09 följande:

Det var säkert bra att slemhinnan var tjock!! Därför finns det ingen anledning att fortsätta med Progynon utan du kunde få Provera tidigare.

Jag var inne i dag för hysto. Allt såg bra ut så vi fortsätter enligt plan. Skönt!

Ja de va ganska skönt att slippa ta dem. Men tänkte mer om de blir så varje månad att den kanske är för tjock hela tiden men de va inget dem sa men jag började tänka på de i efterhand.

De va skönt att höra! Då gör ni insättning i februari?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020