• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2021-01-15 18:09:30 följande:

Åh tack så mycket! Det ska jag försöka ha,det känns som evigheter sen jag fick ruva sist,men jag är så tacksam att jag ha fått chansen igen

Hur är det med dig?

Hoppas att det blir massor till frysen också. Du ska ju bli gravid nu men till syskon menar jag ;)

Det är bra med mig, är i vecka 15 nu :) Är orolig i perioder men börjar tjocka på mig lite smått och det känns betryggande :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2021-01-15 11:35:00 följande:

Härligt med sprutstart inplanerad! Jag måste ha hcg noll först och sen en mens emellan. Hoppas mensen kommer snart (trodde den kom förra helgen men det var nog bara en mellanblödning). Nästa behandling blir med andra ord först i mars/april. Får förhoppningsvis mer information nästa vecka!

Hoppas att din kropp kommer igång snart, det är helt vansinnigt elakt vad det har dragit ut på tiden! I vår händer det! :)
  • Enkeli
    Ölandstoka skrev 2021-01-16 19:49:00 följande:

Hoppas att det blir massor till frysen också. Du ska ju bli gravid nu men till syskon menar jag ;)

Det är bra med mig, är i vecka 15 nu :) Är orolig i perioder men börjar tjocka på mig lite smått och det känns betryggande :)

Vad kul att höra från dig! Så roligt att det tog sig för er.. avis på det men samtidigt glad när andra lyckas
  • Enkeli

Jag testade ikväll.. dum som jag är. Med vanliga (inte testa tidigt tester) och är på RD 5 med blastocyst FET. Tok negativt.. kört? Usch, varför testade jag- har TD först nästa lördag

• Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-16 21:53:13 följande:

Jag testade ikväll.. dum som jag är. Med vanliga (inte testa tidigt tester) och är på RD 5 med blastocyst FET. Tok negativt.. kört? Usch, varför testade jag- har TD först nästa lördag

Vännen det är inte alls kört ännu,RD 5 fast det nu är en blastocyst är väldigt tidigt att testa. Det är inte över ännu <3
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2021-01-16 19:49:00 följande:

Det hoppas jag med,vill så gärna ha syskon oxå jo. Men jag ska ju bli gravid med ett först förstås,men har alltid drömt om måååånga barn. Naturen ville annat tydligen..

Härligt att höra! <3

Antar att du har varit på några UL och att allt ser bra ut då :)
  • Dhalia

Fy alltid hemskt när man testat tidigt och så blir de så. Men de kan vända hände så för mig testade också för tidigt med sånna rfsu stickor men sen på testdagen blev de överraskande positivt :D håller tummarna!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2021-01-16 19:54:10 följande:

Hoppas att din kropp kommer igång snart, det är helt vansinnigt elakt vad det har dragit ut på tiden! I vår händer det! :)

Ja visst är det men tror den är på gång nu! :) Hur mår du? Redan vecka 15! Tiden går så fort. Kram
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-15 21:53:17 följande:

Va segt att det sjunker så sakta. Men rätt vad de är så är de snart dags. Gäller att hålla sig sysselsatt tills dess så tiden går brukar tycka den här tiden e värst att bara vänta, känns ju alltid som en evighet haha :)

Visst är det segt men tror hcg är nere på noll nu. Ska lämna blodprov i veckan igen! Så är det verkligen...både att det känns som en evighet och att man behöver hålla sig sysselsatt. Jag försöker motionera varje dag! Det känns bra. :) Hur känns det för dig efter hyston? Snart är vi båda förhoppningsvis igång igen!
  • Clemmentina

Rd5 är supertidigt även med en blastocyst. Det är få som får positivt såpass tidigt som äl+10 i vanliga fall. Håller tummarna för positivt om några dagar istället!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020