• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli

Börjar inse nu att det inte blev ngt på riktigt. Ska minska lutinus nu för att lämna bort snart.. jaja.. tänker ändå att båda gångerna har de fäst! Trist som f*n men bara ta nya tag..

• Clemmentina
    Lunaymar skrev 2021-01-19 21:30:35 följande:

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

Wow! Grattis så roligt. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-20 12:55:48 följande:

Börjar inse nu att det inte blev ngt på riktigt. Ska minska lutinus nu för att lämna bort snart.. jaja.. tänker ändå att båda gångerna har de fäst! Trist som f*n men bara ta nya tag..

Tråkigt, lider med dig om det är så. Men jag skulle aldrig sluta med Lutinus så tidigt som ruvardag 8. En del får som sagt pluss senare än så. Nu senast var mitt streck ganska svagt så sent som på testdag som var ruvardag 14.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-19 20:07:00 följande:

Det börjar sjunka in att det kanske är så ändå,att sambons spermier är på sämre sidan,mer än bara mindre spermakoncentrationen. Vilket denna gång inte var problemet, då hade han tydligen nästan normal sådan, konstigt!

Men jag kan ändå inte släppa det,när vi har gjort den där DNA fragmenteringen på hans simmare inför ÄD så var det jätte bra resultat.

Men det kanske behövs ytterligare ännu mera prover,andra dna prover,som jag vet vissa kliniker kan göra utomlands.

Nä detta med ivf och ÄD är verkligen förbryllande många gånger....håhå

Ja känns så konstigt eftersom ni gjorde de men ja vet ju inte exakt hur dem nu gör den analysen. Då kanske de skulle va bra att komplettera. Känns lite tråkigt att dem är så efter med DNA analyser på spermier. Vore ju skönt om man kunde göra alla dem analyserna här i Sverige.

Aa ja tog de nästan för givet att nu är problemet löst och allt kommer fixa sig med ÄD. Har ju lite liknande problem då vi också haft problem med fragmentering. Har ju alltid tänkt att då kanske de blir löst med ÄD om vi också kommer dit:( men de ska fan inte va lätt :(
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-20 07:56:46 följande:

Nu är jag nog alltför desperat..

Måndag morgon och idag..ser ni ngt alls ? *fundersam*

Åh,nånting skymtar jag där...hmm, jag tycker nog att du ska hålla ut med Lutinus några dagar till Hjärta Jag kan skicka meddelande åt dig här om min fb sidaGlad
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2021-01-19 20:56:17 följande:
    Har följt alla dina inlägg och hållit tummarna och jag blir så ledsen att se detta :( jag förstår att allting känns mörkt nu men än finns det hopp <3

Ta hand om dig och varandra och massa kramar
    Tack vännen, det värmer att läsaHjärta Nädå än är inte hoppet ute,vi kämpar vidare.

Men så läser jag att du har plussat mot alla odds,herregud GRATTIS! Blir helt tårögd att läsa, vad roligt! Detta är ju verkligen ett "ge aldrig upp hoppet senario!"
  • Dhalia
    Lunaymar skrev 2021-01-19 21:30:35 följande:

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

Åh grattis!! Verkligen en IVFares dröm :)
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-20 12:55:48 följande:

Ja tycker de är svårt att se, men vissa bilder blir svagare på vissas telefon. Ja har Samsung :( Ja tycker ändå att du tar lutnius fram till testdagen, iaf ja skulle ha gjort de även om man nog känner på sig de inte gick vägen.
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-20 19:20:47 följande:

Ja tycker de är svårt att se, men vissa bilder blir svagare på vissas telefon. Ja har Samsung :( Ja tycker ändå att du tar lutnius fram till testdagen, iaf ja skulle ha gjort de även om man nog känner på sig de inte gick vägen.

Tror inte det finns så mycket att se. Liten skugga såg vi både make och jag, men omöjligt fota på

Mobilen. Och troligen alldeles för svagt för att bli ngt.. men tack iaf? kram
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-20 07:19:00 följande:

Låter som en bra ide jag hänger också gärna på där.

Skicka gärna ert meddelande till mig här.. jag och Sussna hat nyss fått kontakt på FB
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020