• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-19 19:40:44 följande:

Hur känner ni förresten, vill ni följas åt i en fb grupp? Hade varit skönt känner jag att diskutera vidare och följas åt

Jätte gärna! Jag är på!
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

Har följt alla dina inlägg och hållit tummarna och jag blir så ledsen att se detta :( jag förstår att allting känns mörkt nu men än finns det hopp <3

Ta hand om dig och varandra och massa kramar
  • Lunaymar

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

• Enkeli

Skriv ett meddelande till mig hår på FL hur jag hittar er, så skapae jag en grupp till oss på FB imorgon, privat

• Enkeli
    Enkeli skrev 2021-01-19 22:19:06 följande:

Skriv ett meddelande till mig hår på FL hur jag hittar er, så skapae jag en grupp till oss på FB imorgon, privat

Eller, ska jag ska skapa gruppen först så kan jag dela lånken till er i ett privat meddelande, så kan ni gå med. Men håller den gärna liten och inte delar den direkt här..
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2021-01-19 21:30:35 följande:

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

Vilka fantastiska nyheter, ojjoj- varje IVF:ares dröm. Stort grattis!
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-19 22:20:55 följande:

Eller, ska jag ska skapa gruppen först så kan jag dela lånken till er i ett privat meddelande, så kan ni gå med. Men håller den gärna liten och inte delar den direkt här..

Låter som en bra ide jag hänger också gärna på där.
  • Enkeli

Toppen.. skicka mig meddelande bara här på FL så klurar jag ut under dagen med gruppen. Jag blir tokig här.. RD 8.. ser en svag skugga... vet inte hur jag ska tänka

Kanske svpårt se i bild, jag hade svag skugga förugår morse också, tönker att borde den inte antingen blivit starkare elle försvunnit? RD8 som sagt med blastocyst FET.

• Enkeli
    Enkeli skrev 2021-01-20 07:38:43 följande:

Toppen.. skicka mig meddelande bara här på FL så klurar jag ut under dagen med gruppen. Jag blir tokig här.. RD 8.. ser en svag skugga... vet inte hur jag ska tänka

Kanske svpårt se i bild, jag hade svag skugga förugår morse också, tönker att borde den inte antingen blivit starkare elle försvunnit? RD8 som sagt med blastocyst FET.

Inser att det syns inget i bilden :) haha! Men i verkligheten gör det..
  • Enkeli

Nu är jag nog alltför desperat..

Måndag morgon och idag..ser ni ngt alls ? *fundersam*

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020