• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-01-21 17:51:05 följande:
    Nä inga kvar

& vi ger upp efter detta

Så det måste va guldägget!
    Då hejjar jag innerligt på det sista lilla ägget!{#emotions_dlg.flower}
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-01-21 20:08:39 följande:

Uj uj...kram till dig! Förstod att tabletten är tagen, så hoppas du blöder ut allt ordentligt så kroppen hämtar sig inom kort

Det stämmer.. Kroppen är ganska mör och värken ska vi inte tala om.

Men allt ont hsr gott med sig, jag hoppas med på snabb återhämtning och ett nytt litet ägg för insättning snart :)
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-01-21 20:08:39 följande:

Uj uj...kram till dig! Förstod att tabletten är tagen, så hoppas du blöder ut allt ordentligt så kroppen hämtar sig inom kort

Det stämmer.. Kroppen är ganska mör och värken ska vi inte tala om.

Men allt ont hsr gott med sig, jag hoppas med på snabb återhämtning och ett nytt litet ägg för insättning snart :)
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-01-21 20:09:51 följande:

Då hejjar jag innerligt på det sista lilla ägget!

Tack snälla :)

Hoppas det går någorlunda snabbt för dig med cytoteken!
  • Sussna85

Fy fan vad nervös jag är,ska få svaret på min Pinelle prov idag,(cellprovfrån livmodern) hypokondriker och dum som jag är har jag börjat googla och nu står Cancer framför ögonen på mig...oron späs på av att inte sköterskan ville säga provsvaret när jag ringde imorse,utan hon gav mig en ringtid till läkare idag. Har för mig att de brukar säga svaren åt en direkt...fy jag blir slut på denna oro över ditten och datten hela tiden.

Plus att den vanliga intensiva mensvärken(bim idag eller imorgon) var ett faktum imorse så nu är jag rätt säker på att det lilla ägget inte tog sig denna gång.

• GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 09:05:23 följande:

Fy fan vad nervös jag är,ska få svaret på min Pinelle prov idag,(cellprovfrån livmodern) hypokondriker och dum som jag är har jag börjat googla och nu står Cancer framför ögonen på mig...oron späs på av att inte sköterskan ville säga provsvaret när jag ringde imorse,utan hon gav mig en ringtid till läkare idag. Har för mig att de brukar säga svaren åt en direkt...fy jag blir slut på denna oro över ditten och datten hela tiden.

Plus att den vanliga intensiva mensvärken(bim idag eller imorgon) var ett faktum imorse så nu är jag rätt säker på att det lilla ägget inte tog sig denna gång.

Är det det där vanliga cellprovet man brukar ta ca va 3dje år?

När har du testdag?
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-01-22 09:14:03 följande:

Är det det där vanliga cellprovet man brukar ta ca va 3dje år?

När har du testdag?

Nä detta tas inte som standard,iallafall inte här i Finland. Kanske du tänker på Papa prov,det de tar från livmodertappen,gjorde det oxå nu,för jag har haft cellförändringar där. Men det provsvaret hade inte kommit

TD nästa torsdag.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-01-21 19:33:30 följande:

Ja, men det är så vi har det med. Vet folk som fått 2 barn på 3 ivf-försök. Vi fick ett MA..

Därför jag valde FL med, alla är så öppna och fina, man känner sig absolut inte ensam här.

Hur har det gått för dig?

Man önskar ju man kunde tillhöra den skalan. Man känner sig ganska maktlös i de här fallet. Fast ja ger inte upp ;)

Håller med, känns mycket lättare.

Vi har nu inplanerat ett sista försök via landstinget på Sahlgrenska startar ca i slutet på februrari. Om inte corona sätter stopp :( Så vi hoppas vi kan lyckas få något till frysen där med. Vi har lite dålig erfarenhet där då de två första försöken på sahlgrenska inte gav något till frys. Försök nr 2 blev helt utan insättning till och med, fick totalfrys pga risk för överstimulering. Det var ju den allra värsta chocken för oss. Men vi tog oss ur de :) nu är vi lite mer hoppfulla efter Livio. Sen har ja haft en skiljevägg i livmodern som dem tagit bort på sahlgrenska för att förbättra chansen. Och nyligen tog dem bort ytterligare då dem tyckte de va tjockare i taket på livmodern. Så hoppas de ska gå nu :)

Gick det bra med cytotecen? Vet de där gör så jäkla ont när de sätter igång.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-22 09:05:23 följande:

Va jobbigt, när fick du tid då? Hoppas snart så du inte ska oroa dig för länge.

Åh, värsta känslan den där mensvärken asså.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-22 10:22:57 följande:

Va jobbigt, när fick du tid då? Hoppas snart så du inte ska oroa dig för länge.

Åh, värsta känslan den där mensvärken asså.

Kl 14,så snart får jag veta domen,håhå.

Jaaaa...och det är vanlig mensvärk,inte växtvärk ifrån livmodern så :(
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020