• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 11:20:22 följande:

Kl 14,så snart får jag veta domen,håhå.

Jaaaa...och det är vanlig mensvärk,inte växtvärk ifrån livmodern så :(

Håller tummarna för bra besked angående provet!

Jag kände verkligen ingen skillnad på växtvärk och mensvärk när jag blev gravid så helt säker kan man väl kanske inte vara. Håller tummarna när det gäller det också!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-22 12:28:54 följande:

Håller tummarna för bra besked angående provet!

Jag kände verkligen ingen skillnad på växtvärk och mensvärk när jag blev gravid så helt säker kan man väl kanske inte vara. Håller tummarna när det gäller det också!

Ja hon borde ringa när som helst...

Ok! Ja lite hopp tänds nu ändå av de du skriver:) tack <3

Jag hade en molande värk med dottern,några dagar före jag plussa. Och jag kommer så väl ihåg den känslan,och det är inte så nu. Men visst det är nästan 9 år sen det,minnet kan svikta..
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 13:08:40 följande:

Ja hon borde ringa när som helst...

Ok! Ja lite hopp tänds nu ändå av de du skriver:) tack <3

Jag hade en molande värk med dottern,några dagar före jag plussa. Och jag kommer så väl ihåg den känslan,och det är inte så nu. Men visst det är nästan 9 år sen det,minnet kan svikta..

Uppdatera hur det går. <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-22 13:44:53 följande:

Uppdatera hur det går. <3

<3 Hon ringde nu först,var samma gyn läkare jag går privat till annars,och allt såg bra ut!

Vilken lättnad alltså,puh. Hon mena på att det inte ska finnas myom eller polyper heller,för det skulle man ha sett förut vid min spolning då för ganska länge sen. Men iallafall, cellprovet visa ingen inflammation,och inte cancer som jag stressa upp mig för imorse,inte lätt att vara en aning hypokondrisk,hehe.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 15:24:27 följande:

<3 Hon ringde nu först,var samma gyn läkare jag går privat till annars,och allt såg bra ut!

Vilken lättnad alltså,puh. Hon mena på att det inte ska finnas myom eller polyper heller,för det skulle man ha sett förut vid min spolning då för ganska länge sen. Men iallafall, cellprovet visa ingen inflammation,och inte cancer som jag stressa upp mig för imorse,inte lätt att vara en aning hypokondrisk,hehe.

Härligt att höra! Nu hoppas vi bara att mensen håller sig borta också.
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-01-22 15:24:27 följande:

Vad skönt att höra det!!

Vet precis hur det känns, jag är själv hypokondriker och tänker alltid på det värsta haha.

Hoppas din mens håller sig undan!!
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-22 11:20:22 följande:

Kl 14,så snart får jag veta domen,håhå.

Jaaaa...och det är vanlig mensvärk,inte växtvärk ifrån livmodern så :(

Asså den skillnaden kan va lite svår tycker ja för första gången hade ja så och trodde mensen skulle komma vilken dag som helst men så kom den aldrig :D De va tider innan vi visste de skulle bli svårt...

Hoppas fortfarande för er <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-22 15:44:45 följande:

Härligt att höra! Nu hoppas vi bara att mensen håller sig borta också.

Ja <3 hoppas kan man alltid! :) Äter ju Zumenon aka Progynon,mensen ska väl inte kunna komma då eller?

men känns precis som det är på gång nått..
    Lunaymar skrev 2021-01-22 16:01:22 följande:

Vad skönt att höra det!!

Vet precis hur det känns, jag är själv hypokondriker och tänker alltid på det värsta haha.

Hoppas din mens håller sig undan!!

Ja det är jobbigt att alltid tänka det värsta faktiskt,haha. Tack,vi får se :)
    Dhalia skrev 2021-01-22 17:38:58 följande:

Asså den skillnaden kan va lite svår tycker ja för första gången hade ja så och trodde mensen skulle komma vilken dag som helst men så kom den aldrig :D De va tider innan vi visste de skulle bli svårt...

Hoppas fortfarande för er <3

Ja tänk när man inte visste om vad som komma skulle och den resa som man nu har fått påbörja,de var tider de jo :) Men jag har alltid haft en oro och tanke över att jag inte kommer att kunna bli gravid naturligt igen,den har lixom legat och gnagt i tankarna ända sen jag lämnade barnens far för dryga 5 år sen.

Men jo,det var goda nyheter på livmoderprovet iallafall,alltid nått! Nu väntar jag bara på papa resultatet till,som inte hade kommit än.

Men som jag funderar,kan man få mens innan man slutar med östrogenet? Nån som vet? Hmm....
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 18:11:20 följande:

Ja <3 hoppas kan man alltid! :) Äter ju Zumenon aka Progynon,mensen ska väl inte kunna komma då eller?

men känns precis som det är på gång nått..Ja det är jobbigt att alltid tänka det värsta faktiskt,haha. Tack,vi får se :)Ja tänk när man inte visste om vad som komma skulle och den resa som man nu har fått påbörja,de var tider de jo :) Men jag har alltid haft en oro och tanke över att jag inte kommer att kunna bli gravid naturligt igen,den har lixom legat och gnagt i tankarna ända sen jag lämnade barnens far för dryga 5 år sen.

Men jo,det var goda nyheter på livmoderprovet iallafall,alltid nått! Nu väntar jag bara på papa resultatet till,som inte hade kommit än.

Men som jag funderar,kan man få mens innan man slutar med östrogenet? Nån som vet? Hmm....

Mitt minne är inte vad det borde vara ibland men TROR att jag fick mens innan jag slutade med dem när jag gjorde fet i somras.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020