• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia

Sussna85..Ja hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt för er. Ge inte upp bara :) men de va tider de haha.

Ja tror inte heller de som Clemmentina säger. När ja åt progynon så fick ja ingen mens. Tog 6 veckor i sträck, sen hade dem glömt att säga till mig att ta provera också dem sista 10 dagarna så när ja väl sluta med progynon så gick de ju ytterligare 1 vecka innan ja reagera och märkte något var på tok för mensen kom inte haha.

• AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-22 18:40:24 följande:

Sussna85..Ja hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt för er. Ge inte upp bara :) men de va tider de haha.

Ja tror inte heller de som Clemmentina säger. När ja åt progynon så fick ja ingen mens. Tog 6 veckor i sträck, sen hade dem glömt att säga till mig att ta provera också dem sista 10 dagarna så när ja väl sluta med progynon så gick de ju ytterligare 1 vecka innan ja reagera och märkte något var på tok för mensen kom inte haha.

Jag fick mens trots Progynon, exakt när skulle komma efter ÄL. Det var tänkt att mensen inte skulle komma, inför min hysteroskopi. Tog ingen progesteron då. Lutinus skjuter upp mensen för mig, däremot.
  • Sussna85

Titta! Jag vet inte vad jag ska tro...vågar inte tro nått. Blev först att storlipa av lycka, tills jag insåg att kanske Gonapeptylen jag tog i tisdags påverkar till positivt. Att det är som Ovitrellen? Hmm...Vet inte om denna innehåller hcg :( det är väl lite väl stark och fint för att vara på riktigt,är bara på rd 8 med ett 2 dagars embryo så.
  • Sussna85

Sorry nu bombar jag er med bilder! Så här starkt är det när jag har rivit upp det,för starkt för att vara sant? Haha. Har fått så mycket info från Google att Gonapeptyl är en GNRH antagonist,samma som fyremadel, att det ska håll tillbaka ägglossning vid stimuleringen. Antar att gravtest kan tro att det är hcg hormon? JAG BLUR SLUT! Haha.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 00:26:50 följande:

Jag fick mens trots Progynon, exakt när skulle komma efter ÄL. Det var tänkt att mensen inte skulle komma, inför min hysteroskopi. Tog ingen progesteron då. Lutinus skjuter upp mensen för mig, däremot.

Verkar va olika då. Dosen kanske påverkar? då tog ja morgon och kväll har för mig 3 mg per tablett. Men när ja ringde dem så skulle ja börja med provera samma dag för då visste man inte vart i cykeln ja va.

Läste helt fel clemmentina fick ju också mens haha.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-23 08:58:49 följande:

Sorry nu bombar jag er med bilder! Så här starkt är det när jag har rivit upp det,för starkt för att vara sant? Haha. Har fått så mycket info från Google att Gonapeptyl är en GNRH antagonist,samma som fyremadel, att det ska håll tillbaka ägglossning vid stimuleringen. Antar att gravtest kan tro att det är hcg hormon? JAG BLUR SLUT! Haha.

Åhhh man ser verkligen en till linje där :D men de måste väl vara ute ur kroppen nu ändå om de rd 8? Ja säger grattis:D
  • Dhalia

Kom på gonapeptyl har väl inte hcg? För de fick ja istället för Ovitrelle när ja riskerade att bli överstimulerad, skulle ja blivit gravid då hade ja mått väldigt dåligt. För du tog de inte nu i tisdags utan innan insättning eller hur?

• Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-23 09:25:10 följande:

Kom på gonapeptyl har väl inte hcg? För de fick ja istället för Ovitrelle när ja riskerade att bli överstimulerad, skulle ja blivit gravid då hade ja mått väldigt dåligt. För du tog de inte nu i tisdags utan innan insättning eller hur?

Nu i tisdags denna vecka tog jag det,så jag vet inte,är stor chans att det är just den som ger resultat,om det är en sån spruta vilket innehållet kan påverka på graviditetstest:( man skulle ta det dag 6 efter ET.
  • Dhalia

En till med samma sak :) hon frågade sin läkare om du kan hitta tråden.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-23 09:32:40 följande:

Nu i tisdags denna vecka tog jag det,så jag vet inte,är stor chans att det är just den som ger resultat,om det är en sån spruta vilket innehållet kan påverka på graviditetstest:( man skulle ta det dag 6 efter ET.

Oj vad spännande! Det är inte samma ämne i den sprutan som ovitrelle i varje fall. Hoppas det inte är ett falskt positivt! Tycker inte strecket är för starkt för ruvardag 8 (det motsvara jag äl+10). Håller tummarna!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020