• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85

Ojoj,tack för att ni engagerar er! Ni är bäst! :) Tänk om det verkligen är på riktigt,herregud.

Har just tagit en lång promenad med tårarna rinnandes av en blandning av frustration,lycka, ovetenskap,och jag vet inte vad. Har barnen hemma och visste inte vart jag skulle vända mig.

Jag ska försöka vänta och ta ett till måndag morgon,om det är starkare då så kommer jag att tillåta mig själv att tro detta!

Tog ju ett glas vin igår jag...dumt jo,man ska ju inte dricka alkohol efter ET. Och drack massa kaffe... Men var så säker på att det var kört. Vet att det inte är nån fara,men känns ändå onödigt nu när det KANSKE är på riktigt.

• Annna84

Hej alla starka tjejer! Jag hänger på här. Jag har följt er sen i våras och hoppas så för er alla. Susanna, jag håller tummarna för att det är ett riktigt plus för dig!! Och att ni andra får komma igång med er nästa behandling snart. Detta är verkligen så påfrestande att gå igenom. Jag har snart varit inne i ivf-svängen 1år och på fredag ska vi sätta tillbaka ett fryst embryo (min 4e återföring på 3st behandlingar) De första behandlingarna gick inte alls bra men på tredje fick vi mirakulöst embryon till frysen.

Nu har jag testat akupunktur inför den här insättningen, hoppas att det fungerar.

• Miilna2015

Hej,

Ni som har börjat med sprutorna - har ni också upplevt att det kommer en droppe läkemedel på huden när ni drar ut sprutan efter injektion? Det gör alltid det för mig, jag gör precis så som instruktionerna visar men det känns obehagligt att en droppe kommer ut igen, jag är rädd att dosen blir för låg eftersom en del hamnar utanför, det är ju pytteliten mängd från början (0,375 och 0,5 ml). Detta händer med båda typer av sprutor, de som är som en vanlig spruta och ?pennorna?.

/orolig

• Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-22 18:40:24 följande:

Sussna85..Ja hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt för er. Ge inte upp bara :) men de va tider de haha.

Ja tror inte heller de som Clemmentina säger. När ja åt progynon så fick ja ingen mens. Tog 6 veckor i sträck, sen hade dem glömt att säga till mig att ta provera också dem sista 10 dagarna så när ja väl sluta med progynon så gick de ju ytterligare 1 vecka innan ja reagera och märkte något var på tok för mensen kom inte haha.

AndraSladdis skrev 2021-01-23 00:26:50 följande:

Jag fick mens trots Progynon, exakt när skulle komma efter ÄL. Det var tänkt att mensen inte skulle komma, inför min hysteroskopi. Tog ingen progesteron då. Lutinus skjuter upp mensen för mig, däremot.

Ja intressant ändå,jag skulle ha fått mens igår eller idag. Inga hormoner hittills ha kunnat stoppa min mens,den kommer t.om tidigare med t.ex progesteron :)
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-23 14:27:22 följande:

Hej alla starka tjejer! Jag hänger på här. Jag har följt er sen i våras och hoppas så för er alla. Susanna, jag håller tummarna för att det är ett riktigt plus för dig!! Och att ni andra får komma igång med er nästa behandling snart. Detta är verkligen så påfrestande att gå igenom. Jag har snart varit inne i ivf-svängen 1år och på fredag ska vi sätta tillbaka ett fryst embryo (min 4e återföring på 3st behandlingar) De första behandlingarna gick inte alls bra men på tredje fick vi mirakulöst embryon till frysen.

Nu har jag testat akupunktur inför den här insättningen, hoppas att det fungerar.

Åh tack snälla <3

Det är väldigt påfrestande jo,men jag hoppas att alla här i tråden får nått gott ut av det :)

Oj då är det nära för dig att få ruva,spännande:) hoppas akupunkturen gör susen för slemhinnan!
  • Sussna85
    Miilna2015 skrev 2021-01-23 16:25:17 följande:

Hej,

Ni som har börjat med sprutorna - har ni också upplevt att det kommer en droppe läkemedel på huden när ni drar ut sprutan efter injektion? Det gör alltid det för mig, jag gör precis så som instruktionerna visar men det känns obehagligt att en droppe kommer ut igen, jag är rädd att dosen blir för låg eftersom en del hamnar utanför, det är ju pytteliten mängd från början (0,375 och 0,5 ml). Detta händer med båda typer av sprutor, de som är som en vanlig spruta och ?pennorna?.

/orolig

Nä inte att det har kommit tillbaka ur sticket...däremot har jag många gånger råkat spruta ut mer än 1 droppe innan sticket,och ändå har jag fått bra resultat,på antalet ägg iallafall :) Tror inte du behöver oroa dig,håll in ett tag sprutkolven innan du släpper på den och drar ut sprutan(säkert gör du så redan men )

Sen masserar jag alltid stickstället direkt efteråt. För att rubb it in så att säga :D
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-01-23 14:27:22 följande:

Välkommen hit! Spännande med fet! :) Låt det bli fjärde gången gillt. Jag har också gjort tre behandlingar och 4 återföringar. Blev gravid sist men fick tyvärr missfall. Nyfiken på det här med akupunktur! Hur ofta har du gått? Känns det bra? :)
  • Jeniferpopes

Hej alla starka kvinnor som kämpar för att bli föräldrar ! Nu är jag en av er ! Snart ska börja min först IVF protokoll . Jag tänkte alltid att jag är väldig stark person men nu känns att alla har gränser . Otroligt svårt och jag inte även började . Alla undersökningar med dåliga resultatet letade till ivf ...nu dags att börja men jag känner mig helt slut . Jag har en kort protokoll som jag kommer att börja om 1-2 veckor men jag är så rädd att misslyckas. Jag skriver här eftersom har ingen som jag kan prata om det . Frågor från föräldrar och alla släktingar ?när ska ni skaffa barn ?? ?Tycker ni att det blir för sent ? pressar väldigt hord . Vi var tvungen att berätta att vi kan inte ha barn på ett naturligt sätt och vi vill inte ens diskutera om det. Så nu jag är ensam med mina tankar. Tack värden att jag har finaste mannen som stödja mig och är alltid på min sida ! Håller tummarna för alla oss ! Lycka till! Vi förtjänar den bästa !

• AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-23 08:16:45 följande:

Titta! Jag vet inte vad jag ska tro...vågar inte tro nått. Blev först att storlipa av lycka, tills jag insåg att kanske Gonapeptylen jag tog i tisdags påverkar till positivt. Att det är som Ovitrellen? Hmm...Vet inte om denna innehåller hcg :( det är väl lite väl stark och fint för att vara på riktigt,är bara på rd 8 med ett 2 dagars embryo så.

Nej nej, Gonapeptyl har ingen hcg. Det där är på riktigt du! Blastocysten har fäst. Hoppas hoppas att det fortsätter likadant!!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020