• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-23 18:36:28 följande:

Ja intressant ändå,jag skulle ha fått mens igår eller idag. Inga hormoner hittills ha kunnat stoppa min mens,den kommer t.om tidigare med t.ex progesteron :)

Men vad läser jag här,. Helt otroligt ju!! Herregud så glad jag blir för din skull. Se bra positivt ut och dessutom inte ens en blastocyst. Grattis!!!

Ni andra där jag lovat facebook grupp- den är fixad men inte hunnit skicka länken till er. Måste sitta vid datorn då- gör det på måndag.

Själv hade jag TD idag, slutade med lutinus (tog sista onsdagkväll för visste det inte tagit sig)

Har gynekolog hyperoskopi på onsdag för att kolla ev polyper och finns det inget så kör vi FET om ett par veckor igen., börjar dock tönka att varför skulle det alls gå, kanske fel på alla mina ägg numera.. pussar 4,5 åriga sonen lite xtra och hoppas han en dag får syskon. Ge upp tänker jag inte!
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 20:29:10 följande:

Nej nej, Gonapeptyl har ingen hcg. Det där är på riktigt du! Blastocysten har fäst. Hoppas hoppas att det fortsätter likadant!!

Jag ser nu att du själv hade hittat ett läkarsvar på internet om att gnrh agonist kan ge falsk positiv. Har sökt men inte hittat något mer sånt. Men nu gäller det väl bara att hålla huvudet kallt (lätt att säga) och testa igen om ett par dagar. Om det ökar så är det ju inte Gonapeptyl....
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 20:57:05 följande:

Jag ser nu att du själv hade hittat ett läkarsvar på internet om att gnrh agonist kan ge falsk positiv. Har sökt men inte hittat något mer sånt. Men nu gäller det väl bara att hålla huvudet kallt (lätt att säga) och testa igen om ett par dagar. Om det ökar så är det ju inte Gonapeptyl....

Detta var alltså ett svar till Sussna85....
  • Annna84
    Miilna2015 skrev 2021-01-23 16:25:17 följande:

Hej,

Ni som har börjat med sprutorna - har ni också upplevt att det kommer en droppe läkemedel på huden när ni drar ut sprutan efter injektion? Det gör alltid det för mig, jag gör precis så som instruktionerna visar men det känns obehagligt att en droppe kommer ut igen, jag är rädd att dosen blir för låg eftersom en del hamnar utanför, det är ju pytteliten mängd från början (0,375 och 0,5 ml). Detta händer med båda typer av sprutor, de som är som en vanlig spruta och ?pennorna?.

/orolig

Hej! Det har hänt mig då och då också, men det har gått bra ändå, så du behöver absolut inte oroa dig för det.
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-23 18:39:38 följande:

Åh tack snälla <3

Det är väldigt påfrestande jo,men jag hoppas att alla här i tråden får nått gott ut av det :)

Oj då är det nära för dig att få ruva,spännande:) hoppas akupunkturen gör susen för slemhinnan!

Det hoppas jag med :) Nu ska det bli spännande att ruva igen, även fast jag tycker att det är den psykiskt mest påfrestande perioden. Hoppas att akupunkturen har gjort susen.

Spännande för dig att testa igen imorgon, jag håller tummarna
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-23 18:45:13 följande:

Välkommen hit! Spännande med fet! :) Låt det bli fjärde gången gillt. Jag har också gjort tre behandlingar och 4 återföringar. Blev gravid sist men fick tyvärr missfall. Nyfiken på det här med akupunktur! Hur ofta har du gått? Känns det bra? :)

Tack :) Det känns som att jag känner er för att jag följt er så länge. Det låter som att vi har haft ganska liknade utfall på våra behandlingar. Visst hade du också någon behandling som inte resulterade i någon insättning? Och så fick du till frysen på sista? Jag har däremot aldrig blivit gravid. Förstår att det måste ha varit väldigt tufft efter allt kämpande att gå missfall :( Nu har jag gått på akupunktur varje dag den här veckan, sista gången är imorgon. Känner mig lite trött men hoppas att det gör susen. Jag tar till allt möjligt nu för att öka på chanserna. Har du testat?
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 20:57:05 följande:

Jo jag hitta en sida där de hade frågat om just innehållet i Gonapeptyl kan ge falskt positivt,och tydligen kunde det de enligt den web läkaren :) Men,de var egentligen det enda riktigt konkreta jag hitta på just det..så ja,tiden får utvisa om detta är på eller ej.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-23 21:24:54 följande:

Det hoppas jag med :) Nu ska det bli spännande att ruva igen, även fast jag tycker att det är den psykiskt mest påfrestande perioden. Hoppas att akupunkturen har gjort susen.

Spännande för dig att testa igen imorgon, jag håller tummarna

Jag gick på akupunktur inför en av mina behandlingar,tyvärr hjälpte det inte mig,just då,men jag tror på akupunkturens krafter. Så hoppas det ska gynna dig <3 tack,ska se om jag vågar mig på ett imorgon,vill inte se ett svagare streck...annars får de bli på måndag.
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-01-23 08:16:45 följande:

Titta! Jag vet inte vad jag ska tro...vågar inte tro nått. Blev först att storlipa av lycka, tills jag insåg att kanske Gonapeptylen jag tog i tisdags påverkar till positivt. Att det är som Ovitrellen? Hmm...Vet inte om denna innehåller hcg :( det är väl lite väl stark och fint för att vara på riktigt,är bara på rd 8 med ett 2 dagars embryo så.

Jag har varit frånvarande, men kikade in och såg detta! Vad det gjorde mig glad!! Jag håller alla tummar för er skull och hoppas verkligen att det är vad vi vill att det ska vara!<3

Hoppas hoppas hoppas!!!
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-01-23 08:16:45 följande:

Titta! Jag vet inte vad jag ska tro...vågar inte tro nått. Blev först att storlipa av lycka, tills jag insåg att kanske Gonapeptylen jag tog i tisdags påverkar till positivt. Att det är som Ovitrellen? Hmm...Vet inte om denna innehåller hcg :( det är väl lite väl stark och fint för att vara på riktigt,är bara på rd 8 med ett 2 dagars embryo så.

Wow det måste ju va på riktigt det där :) hoppas testet blir starkare om nån dag!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020