Annna84 skrev 2021-01-24 13:37:17 följande:
Det var samma för oss, första två behandlingarna hade vi gonal f, många ägg kom ut men ingen klarade sig till blastocyst. På sista behandlingen sa vi att vi ville ha menopur (läkarna rekommenderade att fortsätta med gonal f) Då fick vi ut lika många ägg, dock var många omogna men rekord i befruktning och vi fick plötsligt till frysen. Helt fantastiskt! Och som du säger så blir man så glad när de tidigare inte gått så bra med odlingen. Jag har nu även börjat med en hel del kosttillskott, vad äter du? Jag fick även rådet från akupunktören att inte äta ingefära. Så det ska jag undvika nu. Jag har återföring på fredag. När får du starta med sprutorna igen?
Vi fick också många fast sämre med gonal f, första gången fick vi bara ut 7 ägg fast man tömde 16 äggblåsor som var bra storlek och andra gången 27 ägg men 18 som var befruktingsdugliga, fick några som blev övermogna då. Sen med Menopur blev de perfekt 10 ägg ut och 9 mogna:) så de kommer vi köra på igen. Ja har kört 100mg Q10 sedan 1 år tillbaks men ökade nyligen till 200mg, omega 3 med astaxanthin, Natalben (aktiv folsyra) började jag efter mitt andra MA i som blev i höst, har annars kört med vanlig folsyra innan och D-vitamin började med de ca 3 månader sedan.
Har också hört om de med ingerfära. Spännande då är det väldigt snart. Hoppas de hjälper :) Fungerar inte detta kör ja oxkså akupuntur nästa gång :) vi kör igång ca 22 februari när mensen kommer så det är några veckor till. Nu går ju allt så långsamt känner man :D