• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-09 20:16:11 följande:

Ååh neej men kan dem inte ge dig mer progesteron eller något?? Kan inte sånt stoppa så man inte blöder eller? Du kanske borde sjukskriva dig från jobbet och vila istället :(

Jag tog just extra östrogen och extra progesteron på eget behåg faktiskt. Hoppas att det kanske hjälper på nått vis fast jag redan blöder mycket. Ja...jag har ju sån jäkla arbetsmoral och har redan varit hemma med dottern förra veckan en hel del. Men ska se hur natten fortlöper,om jag får mera ont/blöder ännu mer.
    Dhalia skrev 2021-02-09 20:20:29 följande:

Sussna, ja har en vän som gjorde IVF och hon hade problem med en del blödningar i början hon sa hon blödde så mycket så hon trodde de inte fanns något men när dem gjorde ultraljud så fanns den ju där ändå med pickande hjärta. Blev en bebis sedan!

Ja det ger lite hopp med såna historier,tack fina <3 om det vara skulle vara blödning,men med denna värk därtill,förbannat :/
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-02-09 20:06:15 följande:

Ååh stort grattis :) embryo glue gjorde susen ska fråga de Livio nästa gång också :)

Ja fråga efter det :) jag e glad vi betala dem extra pengarna för att få det :)
  • Annna84

Susanna! Det skär i hjärtat att läsa om blödningen <3

Men hopp finns fortfarande att mini pickar på där inne. Hur mår du nu och har du kunnat sova något? Styrkekramar till dig

• Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Fina du, grattis!
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Jag förstår att det är tufft, men hjärtat är ju där och tickar! De finns de som blöder genom hela perioden, även om de känns tufft nu. Jag tror på dig och önskar dig all lycka!
  • Ivf2020

Smått tuff dag idag.. Såg i min kalender att jag skrivit upp möte hos bm idag.. :( istället inväntar jag nästa mens för att kunna börja behandla igen.. Så less på mig själv stundtals. Vill bara f m bra, va lycklig o kunna få en familj..

• Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-02-10 08:51:41 följande:

Smått tuff dag idag.. Såg i min kalender att jag skrivit upp möte hos bm idag.. :( istället inväntar jag nästa mens för att kunna börja behandla igen.. Så less på mig själv stundtals. Vill bara f m bra, va lycklig o kunna få en familj..

hej! ja det är ju en bergochdalbana att gå igenom IVF och försök efter försök. Obestämd försök se fram emot nästa mens och återföring så man känner att man är på gång igen ialla fall, jag läste om ditt MA och är jätteledsen för din skull :( jag kommer sätta igång med sprutor runt den 18:e så förhoppningsvis får vi följas åt denna gångenHjärta Det låter i alla fall jättebra att du har 7 st i frysen, de fryser ju bara om de är av bra kvalitet så där finns säkerligen ett par guldägg!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Åh nej vad är det jag läser! :( Så himla ledsen! Håller tummarna för att det är en ofarlig blödning trots allt. Har läst och hört så många solskenshistorier genom åren och hoppas få läsa en till. Skönt att det lilla pyret mådde bra igår i alla fall! Styrkekramar till dig
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-02-09 20:38:07 följande:

Jag tog just extra östrogen och extra progesteron på eget behåg faktiskt. Hoppas att det kanske hjälper på nått vis fast jag redan blöder mycket. Ja...jag har ju sån jäkla arbetsmoral och har redan varit hemma med dottern förra veckan en hel del. Men ska se hur natten fortlöper,om jag får mera ont/blöder ännu mer.Ja det ger lite hopp med såna historier,tack fina <3 om det vara skulle vara blödning,men med denna värk därtill,förbannat :/

Hej håller tummarna att det är en ofarlig blödning. Styrkekram
  • Always choklad

Hej på proginon återföring nu på tisdag nästa vecka några dagar nu har jag varit tung i underlivet och trött. Är trötthet en vanlig bieffekt. Huvudvärk har jag läst men trött och matt?

I och för sig blir jag det av lutinus också..

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020